جستجو کردن

نوشته های اخیر

معرفی پروژه های اتحادیه تعاونی مسکن تهران

  • در شهر تهران تعاونی سازها در حال ساخت و ساز و انجام پروژه های ساختمانی می باشند و عمده فعالیت آنها در منطقه 22 تهران چیتگر است و دلیل آن وسعت منطقه و همچنین مالکیت عمده زمین های این محدوده توسط ارگان های دولتی است.

    تعاونی به معنی ساخت جمعی یک پروژه است، یعنی عده ای مجمعی تشکیل می دهند و از میان خود مدیران انتخاب می نمایند و کلیه عملیات ساخت یک پروژه ساختمانی را از ابتدا که خرید زمین و اخذ جواز است تا انتها که تکمیل و تحویل پروژه است انجام می دهند.

    معرفی پروژه های اتحادیه تعاونی مسکن تهران
    معرفی پروژه های اتحادیه تعاونی مسکن تهران

    در این بین پروژه های اتحادیه تعاونی مسکن تهران می تواند توسط تعاونی های شکل گرفته از ارگانهای دولتی انجام شود و یا بخش خصوصی و شرکت هایی که برای تامین سرمایه اقدام به تاسیس تعاونی و جذب سرمایه گذار نموده اند انجام شود. به طور کلی وجود یک تعاونی تاسیس شده دال بر اعتبار آن نمی باشد و ماهیت و سابقه باید بررسی شود.

    پروژه های اتحادیه مسکن تهران

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم، پروژه های اتحادیه مسکن تهران می تواند شامل تعاونی های دولتی و یا خصوصی باشد. توجه داشته باشید که تعاونی های دولتی نیز به چند بخش تقسیم می شوند. دسته اول تعاونی هایی که تشکیل شده در خود ارگان هستند و سازمان بر عملکرد آنها نظارت دارد و مورد دوم تعاونی هایی که از اعضای یک سازمان تشکیل می شوند و به صورت مستقل عمل می نمایند.

    در این بخش به عنوان نمونه برخی از پروژه ها را معرفی می نماییم و ماهیت آنها را نیز مشخص خواهیم نمود.

    شرکت عمران آبشار اسپادانا که یک شرکت وابسته به ارتش است و جزو رزومه ساخت آن ساخت ورزشگاه شهید کشوری در اصفهان است و در منطقه 22 شهر تهران، تکمیل پروژه های شهرک چیتگر را بر عهده دارد. این شرکت در حال حاضر بیش از چند هزار واحد در حال اجرا دارد که یکی از بزرگترین شرکت های فعال در شهر تهران است.

    پروژه های اتحادیه مسکن تهران
    پروژه های اتحادیه مسکن تهران

    تعاونی مسکن خلبانان و مهندسین پرواز یک تعاونی تشکیل شده از اعضای یک سازمان است که ارتباطی با خود آن نهاد ندارد و صرفا تشکیل شده از کارکنان و یا بازنشستگان سازمان هواپیمایی هما است. همانطور که در بالا اشاره نمودیم، هدف ما معرفی انواع تعاونی های فعال و عضو اتحادیه تعاونی مسکن تهران است که ماهیت متفاوتی دارند.

    تعاونی عرش گستر همت یکی دیگر از تعاونی هایی است که به شکل کاملا خصوصی ایجاد شده است و در واقع خریدار در نقش سرمایه گذار در پروژه معرفی شده توسط این تعاونی، عضو می شود و اقساط پرداخت می نماید. این تعاونی در حال حاضر یک پروژه نیمه تمام در کارنامه خود دارد و عملکرد نه چندان مطلوبی داشته است.

    در این بین شرکت های خصوص نیز وجود دارند که برای تامین سرمایه پروژه خود، اقدام به فروش و جذب سرمایه گذار در قالب تعاونی می نمایند و در واقع یک تعاونی به عنوان واسطه با شرکت قرار می دهند که بتوانند به صورت علی الحساب اقدام به ساخت پروژه نمایند.

    تعاونی کاشانه سازه فرتاک یک نمونه از این شرکت ها است که برای جذب سرمایه گذار اقدام به تاسیس تعاونی نموده است. در نظر داشته باشید که ماهیت هر کدام از پروژه های تعاونی ساز می تواند متفاوت باشد و ما در اینجا تنها به معرفی تعاونی هایی با ماهیت متفاوت می پردازیم که عضو اتحادیه تعاونی مسکن تهران می باشند.

    اعتبار سنجی تعاونی های اتحادیه مسکن تهران

    برای اعتبار سنجی تعاونی های اتحادیه مسکن تهران باید در نظر داشته باشید که سابقه ساخت و اجرا اولویت اول را دارد و همچنین اگر قصد این را دارید که بر روی پروژه های دولتی سرمایه گذاری نمایید، آن دسته از تعاونی های را انتخاب نمایید که واقعا ماهیت دولتی دارند.

    برخی از تعاونی ها، خود را وابسته به یک ارگان دولتی معرفی می نمایند اما در واقعیت تشکیل شده از اعضایی هستند و می بایست این دسته از تعاونی ها را با احتیاط بیشتری برای سرمایه گذاری اعتبار سنجی نمایید. توضیحات بیشتری در مورد این موضوع در مطلبی تحت عنوان اطلاعات تعاونی مسکن ارائه داده ایم.

    بهتر است بدانید که تاسیس تعاونی هیچ گونه التزامی برای افراد موسس آن ندارد و دارای شرایط خاصی نیست. در نتیجه هر فرد می تواند با تاسیس تعاونی اقدام به معرفی پروژه و جذب سرمایه گذار نماید و به همین دلیل است که باید ماهیت تعاونی، سابقه، پشتوانه و رزومه آن مشخص و شفاف باشد.

    در منطقه 22 تهران، بیشترین تعداد پروژه های تعاونی ساز وجود دارند و ما در مطلبی تحت عنوان پروژه های مطمئن چیتگر به بررسی آنها پرداخته ایم و اعتبار سنجی پروژه ها را به صورت کامل توضیح داده ایم.

    اتحادیه تعاونی مسکن تهران

    یک اتحادیه برای هر شهری که در آن پروژه های تعاونی ساز وجود دارند وجود دارد و مانند اصناف دیگر، تعاونی های هر شهر دارای یک اتحادیه می باشند.

    اتحادیه تعاونی مسکن تهران
    اتحادیه تعاونی مسکن تهران

    رئیس اتحادیه تعاونی مسکن تهران آقای خشایار باقرپور می باشد. در ضمن ضوابطی که برای کنترل هر یک از تعاونی ها باید لحاظ گردد از سوی تعاونی ها نمی باشد و دولت باید نظارت مستقیم بر روی آنها داشته باشد که البته در این مورد در برخی از نقاط، نظارت بیشتری لازم است.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی پروژه های اتحادیه تعاونی مسکن تهران پرداختیم و برخی از تعاونی های فعال در شهر تهران با ماهیت های متفاوت را بررسی نمودیم. در نظر داشته باشید که وجود تعاونی صرفا وجاهت قانونی به عملکرد یک تعاونی نمی دهد بلکه به دلیل اینکه تعاونی یک ساخت جمعی است، از بسیاری از تعهدات می تواند معاف باشد و به همین دلیل است که نیاز است سرمایه گذاری در تعاونی را انتخاب نمایید که ماهیت آن روشن باشد.

    کارشناسان ما در تهران برج می توانند در مورد تعاونی های فعال در منطقه 22 تهران چیتگر، اطلاعات لازم از قبیل ماهیت تعاونی و پروژه های در حال اجرا به همراه دیگر اطلاعات در مورد پروژه های دولتی و خصوصی به شما ارائه دهند. به همین منظور می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه