جستجو کردن

نوشته های اخیر

بررسی پروژه های مطمئن چیتگر در منطقه 22 تهران

  • اولین باری که خود من با منطقه 22 تهران آشنا شدم و گشتی در آن زدم ،  پتانسیل بالای این محدوده برای سرمایه گذاری برایم مشخص بود اما متاسفانه یک ایراد بزرگ وجود داشت و آن این بود که واقعا نمیدانستم بر روی کدام پروژه باید سرمایه گذاری نمود و هر جا که مراجعه میکردم یک حرفی می شنیدم و هر کس یک پروژه را تخریب و از یک پروژه دیگر تعریف می نمود یعنی میدانستم اینجا جایی است که باید سرمایه گذاری کنم و از طرفی منطق اجازه این کار را با داده ها و اطلاعات نا معتبری که داشتم نمیداد.

    فلسفه شکل گیری وب سایت تهران برج بر اساس همین موضوع بوده زیرا هیچ مرجع بی طرف و موثقی که اطلاعات درست و واقعی ارائه دهد در آن زمان وجود نداشته و همین الان هم با اعتماد به نفس زیاد پروژه هایی به عنوان لوکس ترین ، معتبرترین و با سابقه ترین معرفی میشود که نه مالک زمین هستند نه جواز گرفته و نه سابقه ای دارند.

    اگر شما هم به دنبال این هستید که یک تحلیل بی طرف و واقعی برای بررسی پروژه های مطمئن در چیتگر بخوانید این مطلب برای شماست . ضمن اینکه در وبسایت ما در قسمت لیست پروژه ها ، اطلاعات کاملی از پروژه های در حال اجرا در این منطقه وجود دارد که میتوانید روی صحت آن حساب نمایید. اگر هم نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید اما پیش از ادامه مطلب میتوانید این ویدئو کلیپ را برای آشنایی با منطقه 22 و برج های در حال ساخت آن مشاهده نمایید.

     

    پروژه های مطمئن چیتگر کدامند؟

    اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم که پروژه های مطمئن چیتگر کدامند باید اول از همه مشخص نماییم که منظور از مطمئن و تعریف آن چیست ؟ این موضوع میتواند برای هر فرد و روحیه ای که دارد متفاوت باشد زیرا اگر بخواهیم کلی بگوییم در این منطقه به جز سال 1379 و پروژه نگین غرب دیگر موردی به عنوان کلاهبرداری انجام نشده است ( البته آن مورد هم بعد 20 سال رفع و رجوع شد ) اما ممکن است بر اساس آن چیزی که خریدار تصور نموده از سرمایه گذاری از پروژه نتیجه متفاوت بوده است.

    یعنی خریدار تصور داشته که پروژه را 3 ساله تحویل میگیرد اما پروژه 6 سال طول کشیده یا بلاتکلیف است ، قیمت تمام شده را بر اساس متری 40 میلیون تومان محاسبه نموده و روی اقساط حساب کرده ولیکن در حال حاضر تمام شده 60 میلیون تومان است ، در مورد سند نمی دانسته ، پول بابت مشاعات پرداخت نموده در حالیکه از روز اول نمی دانسته که هزینه مشاعات هم باید بپردازد ، امتیاز را گران و بر اساس اولویت بندی خریده اما متوجه شده است که تاثیری آنچنانی نداشته ، بعدا متوجه شده که سازنده سابقه ای ندارد، در مورد تعهدات هم تصورش اشتباه بوده ، مفهوم تعاونی ساز را نمی دانسته و خیلی از چیزها را بعدا متوجه شده است (این مورد شامل حال 80 درصد خریداران میشود)

    پروژه های مطمئن چیتگر
    پروژه های مطمئن چیتگر

    پس اگر بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم که کدام پروژه چیتگر بهتر است باید ابعاد مختلف آنرا بررسی نماییم و همچنین مواردی که بسیاری از مراجعه کنندگان به ما مطرح مینمایند حاکی از این است که روز اول آنچه باید می دانستند به آنها گفته نشده پس در واقع برای بررسی پروژه های مطمئن چیتگر آنچه در بالا عنوان کردیم را بررسی خواهیم نمود.

    جزئیاتی که پروژه های مطمئن چیتگر باید داشته باشند

    اول از همه بدانید تعاونی یعنی چه ؟ یعنی عده ای که جمعی تشکیل میدهند و برنامه و طرحی برای ساخت یک پروژه از ابتدا که خرید زمین است تا اخذ جواز و ساخت و تکمیل پروژه را انجام میدهند و هر کس برای سهمی که در پروژه داشته از ماحصل کار که متراژ مفید مسکونی است سهم بر میدارد.

    تفاوت تعاونی های دولتی با خصوصی این است که دولتی ها از کارکنان و مدیران همان سازمان تشکیل میشوند و معمولا خود آن نهاد که تعاونی شکل گرفته از آن است نظارتی بر آن دارد و حتی زمین هم به آن داده است . یعنی ممکن است تعاونی نیروی دریایی که زمینی در چیتگر داشته ، برای تامین مسکن کارکنان به آنها در قالب تعاونی زمین داده و البته مبلغی نیز دریافت میکند اما بصورت اقساط طولانی مدت ماهانه و ناچیز.

    حال این افراد اقدام به ساخت مینمایند یا با هزینه همان کارکنان که معمولا این مورد جواب نمیدهد و پروژه یا شروع نمیشود یا میشود و زود میخوابد و یا خیلی کند پیش میرود زیرا کارمندانی که زمین را با اقساط 10 ساله کسر از حقوق مالک شده اند توان پرداخت یکجای چند صد میلیارد هزینه جواز را ندارد و معمولا این دسته از پروژه ها با یک شرکت دیگر مشارکت میشوند.

    در این بین تعاونی های خصوصی نیز وجود دارند که اینها افراد عادی هستند که از پیش هیات مدیره و مدیر عامل در آن انتخاب شده است که خودشان هستند ، حال پروژه ای معرفی مینمایند و با انتخاب یک نام مانند تعاونی شهید … ، تعاونی انبوه سازان … یا استفاده از اسامی این چنینی میخواهند القا کنند که یا دولتی و یا وابسته به دولت هستند و یا یک شرکت خصوصی بسیار قوی اما واقعیت ممکن است این نباشد.

    جزئیات پروژه های مطمئن چیتگر
    جزئیات پروژه های مطمئن چیتگر

    این همان چیزی است که ممکن است املاک در منطقه 22 تهران به شما نگوید و یا بگویند این تعاونی چند هزار واحد در خرازی اجرا کرده است اما منظورشان این است که عضو هیات مدیره یا مدیر عامل قبلا در شرکتی دیگر کارمند بوده و منظور از اجرا این است که در آن پروژه مشغول به کار بوده و الان کل پروژه به نام رزومه تعاونی معرفی میشود!

    پس در قدم اول آن چیزی که شما باید بدانید این است که ماهیت پروژه چیست و سازنده آن کیست و اطلاعاتی که میدهد چقدر واقعی است ؟ آیا بازنشسته یک سازمان دولتی که الان تعاونی تاسیس نموده است به اندازه یک تعاونی دولتی اعتبار دارد ؟ اصلا چه دلیلی دارد که پولتان را دست تعاونی بسپارید که سابقه ساخت ندارد و یا اصلا پشتوانه و برنامه روشنی ارائه نداده است.

    پروژه های مطمئن چیتگر این خصوصیات را دارند

    پروژه های مطمئن چیتگر اول از همه دارای ماهیت مشخصی هستند اگر دولتی هستند که وضعیت شان روشن است و اگر خصوصی هستند قطعا باید سابقه واقعی برای ساخت و یا پشتوانه مالی باشند . یک شرکت عمرانی میتواند سازنده یک پروژه باشد اما عده ای بدون سابقه قطعا خیر.

    آنچه از امروز پروژه میبینید باید بدانید که حاصل گذشت چه زمانی است زیرا ممکن است پروژه بر روی نما باشد اما 4 سال در همین وضعیت مانده باشد ، اینکه پروژه چه زمانی به صورت واقعی شروع شده است خیلی مهم است و اگر تاخیر داشته چقدر بوده است . همچنین اگر از تعاونی های خصوصی خریداری مینمایید باید تعهدات وجود داشته باشد. زیرا آنها هم یاد گرفته اند که مانند دولتی ها تعهد ندهند زیرا تعاونی های دولتی قرار نیست خانه برای مردم بسازند و به موقع تحویل دهند بلکه برای کارمندان خود میسازند و قصدشان این است که با قیمت مناسب بسازند و تحویل دهند.

    پس اگر تعاونی خصوصی است یعنی یک طرح ساخت اعلام نموده و حالا دعوت به سرمایه گذاری نموده است پس تعهد هم باید بدهد و تاریخ تحویل مشخص ، لیست متریال و همچنین چهارچوبی که قیمت اقساط افزایش میابد را باید مشخص کند . در تعاونی دولتی اگر هم بخواهد خودش بسازد و قسط بگیرد چهارچوبی وجود دارد و افرادی هستند که توضیح دهند اما در تعاونی خصوصی چه ضامنتی است که واقعا هرچه هزینه میشود اعلام شود ؟ چهارچوب افزایش قیمت اقساط چیست؟

    خصوصیات پروژه های مطمئن چیتگر
    خصوصیات پروژه های مطمئن چیتگر

    اینکه یک شرکت بزرگ است ( البته به شما اینطور القا شده ) و شما هر جایی میروید اسمش را میشنوید دلیل ندارد به این فکر نکنید که ممکن است آنچه در موردش گفته میشود یک دروغ بزرگی باشد و اینقدر بزرگ است که شما باورتان میشود . مثلا شما تصور میکنید که جزو پروژه های مطمئن چیتگر است زیرا همه جا آنرا معرفی نمودند اما به ذهنتان خطور نمیکند که این تعاونی فارق از اینکه معتبر است یا خیر آیا مالک زمین است ؟ یا زمین را مبایعه نامه کرده و میخواهد تسویه کند؟

    آیا جواز ساخت گرفته است ؟ اینکه شما هر جا رفتید به شما گفتند بله 3 ماه دیگر گودبرداری میکند دلیل نمیشود درست باشد ، پس یا بصورت عینی از فروشنده یا سازنده بخواهید که به شما مدارک زمین را نشان دهند ، جواز را نشان دهد و یا هر چیزی که ادعا میشود و اگر دیدید که طفره میروند یا چیزهای دیگری می گویند در وب سایت تهران برج آنرا جستجو کنید و یا از کارشناسان ما ماهیت واقعی پروژه را بپرسید.

    پروژهای مطمئن چند دسته هستند ؟

    بسته به روحیه شما که آیا یک پروژه دولتی را معتبر میدانید و یا ترجیه میدهید از یک شرکت خصوصی خرید انجام دهید گزینه های شما متفاوت است ، هر کدام دارای معایب و مزایایی هستند به عنوان مثال قیمت در پروژه های دولتی پایین است و کیفیت و متریال ساخت متوسط است اما زمان ساخت طولانی است و تعهدی هم وجود ندارد که البته ممکن است نیازی نباشد زیرا همانطور که گفتیم آن ارگان دارد برای کارکنان خودش میسازد و حالا که شما با خرید از عضو اولیه مالک جدید شده اید در واقع ماهیت پروژه را پذیرفته اید.

    حال در شرکت خصوصی اینگونه نیست ، به شما تعهد دقیق از تاریخ تحویل به همراه جریمه دیرکرد داده میشود و متریال و امکانات مشخص است و بطور کلی قرارداد و کلیت کار شفاف است اما قیمت بالاست ، بله اگر بخواهید در این دسته وارد شوید قیمت مانند تعاونی دولتی نیست زیرا در اینجا سازنده ای است که قطعا قصدش از ساخت و ساز کسب سود است اما در تعاونی کار جمعی است.

    حال اگر نظر ما را بخواهید بهترین گزینه برای خرید پروژه های مطمئن چیتگر این است که پروژه ای که از آن خرید می نمایید حاصل از مشارکت یک ارگان یا تعاونی دولتی با شرکت خصوصی باشد . زیرا این دسته از مشارکت با هر سازنده ای انجام نمیشود و تعهدات و ضمانت سنگین دریافت میشود همچنین در نهایت آن پیمانکار به مالک تعهدات تحویل و دیگر مواردی که به شما نمیدهند را میدهد پس خیال شما میتواند راحت باشد.

    پروژهای مطمئن چند دسته هستند ؟ 
    پروژهای مطمئن چند دسته هستند ؟

    در مورد اینکه چه به شما گفته میشود هم بیشتر صحبت نمی کنیم فقط می گوییم آنچه گفته میشود را به صورت عینی مشاهده کنید ، علی الخصوص اگر پروژه روی خاک است زیرا این دسته از پروژه ها در مروارید شهر که تعدادشان هم زیاد است همان هایی هستند که عکس های 3 بعدی از چند برج 20 طبقه به شما نشان میدهند در حالیکه زمین شان هنوز تغییر کاربری نگرفته و جواز نیز ندارد و به شما اعلام شده تا 3 ماه دیگر گودبرداری میشود.

    جمع بندی

    حال که کلیات را خدمت شما بیان نمودیم باید بدانید که تعاونی های دولتی زیادی در این منطقه مشغول به ساخت هستند و هر کدام بر اساس شرایط و نوع مشارکت ، طرح های متفاوتی در ساخت دارند به همین دلیل است که بر اساس میزان سرمایه ای که در اختیار دارید ، گزینه های خرید شما متفاوت است همچنین روحیه شما و انتظارات شما از سرمایه گذاری و اینکه آیا توان پرداخت اقساط دارید و چه مدت زمانی مد نظر شما برای تحویل پروژه است همگی در انتخاب شما تاثیر دارد.

    ممکن است پروژه ای باشد که تحویل آن 8 سال دیگر باشد و جزو پروژه های جدید بتاجا باشد که در حال حاضر فاقد اقساط است و قیمت کلی و مشخص است و قیمت آن متری 25 میلیون تومان قطعی است ، اما این پروژه به دلیل جدید بودن فعلا کار دارد تا به ثمر برسد ، حال پروژه ای دیگر با همین شرایط است که متری 38 الی 48 میلیون قطعی و بدون اقساط نسبت به جهت و طبقه معامله میشود که آن هم 3 سال دیگر تحویل داده میشود.

    باز هم پروژه ای دیگر است که مبلغ اولیه آن کم است و اقساط دارد و این مناسب افرادی است که پرداخت اقساطی برایشان راحت تر است در نهایت برای هر فردی یک گزینه وجود دارد و پیشنهاد ما این است که پروژه های موجود در منطقه را از لیست پروژه ها مطالعه نمایید و یا با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید تا اطلاعتی که لازم دارید در اختیار شما قرار دهند.

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه