جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه های دولتی در حال ساخت واقع در تهران

  • برای برخی از افراد خرید از پروژه های ساختمانی که توسط دولت و یا ارگانهای دولتی اجرا شود اهمیت زیادی دارد زیرا این دسته از پروژه ها علاوه بر قیمت ، اعتبار مناسبی برای پیشرفت کار دارند ولی از طرفی دیگر انجام آنها زمانبر است که البته این مورد برای تمامی پروژه هایی که توسط دولت اجرا میشود صدق مینماید .

    قیمت تمام شده مسکن ملی عاملی برای تورم
    پروژه های دولتی در حال ساخت واقع در تهران

    حال اگر بخواهیم پروژه های دولتی در حال ساخت در شهر تهران را بررسی کنیم در تاریخ دی ماه سال 1402 باید به اطلاعتان برسانیم که در شهر تهران تنها منطقه ای که پروژه های دولتی در حال ساخت در آن وجود دارد و در حال اجرا میباشد منطقه 22 تهران چیتگر است زیرا عمده مالکیت زمین های این منطقه در اختیار ارگانهای دولتی علی الخصوص ارتش است که تا کنون نیز پروژه های بسیاری را اجرا نموده و در حال اجرا دارند .

    در این مطلب به بررسی پروژه های دولتی در حال ساخت میپردازیم ، آنها را به همراه شرایط خرید ، قیمت ، تفاوت ها با پروژه های خصوصی و ماهیت آنها را بررسی خواهیم نمود و در نهایت به معرفی پروژه های دولتی در حال ساخت در این محدوده میپردازیم .

    پروژه های دولتی در حال ساخت

    اول از همه بدانید که این دسته از پروژه های دولتی در حال ساخت که در منطقه 22 در حال اجرا است با مسکن مهر و یا مسکن ملی متفاوت است زیرا دولت آنها را برای افرادی میسازند که واجد الشرایط دریافت چنین واحدهایی باشند اما پروژه های ساختمانی چیتگر برای کارکنان و اعضای همان ارگان به منظور تامین مسکن انجام میشود .

    به همین دلیل است که ماهیت این 2 پروژه متفاوت است و اینطور نیست که واجد الشرایط باشید و در آن ثبت نام کنید بلکه شکل ورود و عضویت در آن بدینصورت است که شما جایگاه یک عوض را خریداری مینمایید و جایگزین آن شخص در آن پروژه میشوید که در این حالت تمامی مفاد قرارداد و تعهداتی که برای آن شخص وجود داشت به شما منتقل میشود .

    مبلغی که بابت این کار به عضو پرداخت میشود حق امتیاز نام دارد و به همین ترتیب در معاملات بعدی آن جایگاه است که در ازای حق امتیاز منتقل میشود . حال که با تفاوت اول آشنا شدید در مرحله بعدی باید بدانید که شکل پرداخت اقساط و یا خرید این دسته از واحدها نیز متفاوت است .

    بدینصورت که تعاونی یک ارگان دولتی که مالک زمینی است که همان ارگان در ازای اقساط ماهانه به اعضای آن واگذار نموده است ، برای ساخت یا مشارکت با یک پیمانکار میکند و یا خودش میسازد . حال اگر خودش بساز د پروژه اقساطی است یعنی هزینه ها را از اعضا بصورت ماهانه دریافت میکند ولی اگر مشارکت نموده باشد دیگر اقساطی نیست و بر اساس سهم مشارکت به اعضای مالک زمین بر اساس قدرالسهم و جوازی که دریافت شده متراژ مفید مسکونی واگذار میشود .

    پروژه های دولتی در حال ساخت
    پروژه های دولتی در حال ساخت

    پس در واقع این نوع سهم قطعی است و اگر قیمت بروز آپارتمان در چیتگرکه آماده تحویل باشد متری 100 میلیون باشد ، این دسته از امتیاز ها بر اساس پیشرفت پروژه قیمت گذاری میشوند که میتواند از متری 40 الی 75 میلیون بر اساس زمان باقی مانده به تحویل باشد که البته موقعیت قرار گیری نیز اهمیت بسیاری دارد .

    به عنوان مثال پروژه میعاد در مرحله فونداسیون قیمتی در حدود 37 الی 40 میلیون تومان دارد اما با توجه به موقعیت قرارگیری در محدوده دریاچه چیتگر با توجه به پیشرفتی که داشته است چنین قیمتی دارد اما با همین مبلغ در شهرک چیتگرقیمت ها برای پروژه هایی که در مرحله 50 الی 70 درصد پیشرفت فیزیکی میباشد 36 الی 45 میلیون تومان است .

    البته در نظر داشته باشید که این دسته از پروژه ها از نظر موقعیت قرارگیری متفاوت هستند اما سازنده آنها نیز ارتش است و در دسته پروژه های ارتش قرار میگیرند که میتوانید جزئیات این دسته از پروژه ها در صفحه مربوطه که لینک داده است مطالعه نمایید .

    تفاوت پروژهای دولتی در حال ساخت با خصوصی 

    البته اگر بخواهیم این بخش را بررسی نماییم باید در ابتدا تفاوت پروژه های دولتی با یکدیگر را نیز مشخص نماییم ، همانطور که اشاره نمودیم ارگان سازنده ، نوع مشارکت ، موقعیت و شرایط اقساط و یا قطعی بودن قیمت از تفاوت های مهم پروژه های دولتی با یکدیگر است زیرا ممکن است یک تعاونی پروژه خود را به دست یک پیمانکار خصوصی بسپارد و با امکانات بروز و لوکس بسازد و دیگری با متریال عادی و حتی ممکن است در پروژه محدوده اولی که اشاره نمودیم واحد چندانی برای فروش نباشد .

    حال اگر بخواهیم پروژه های چیتگر ارتش را با خصوصی سازها مقایسه نماییم اولین چیزی که مشخص میشود اختلاف قیمت است ، در پروژه های دولتی قیمت پایین است زیرا نه هزینه تراکم میدهند و نه قصدشان ساخت و ساز و کسب سود است بلکه هدفشان ساخت خانه برای کارکنان خود است به همین دلیل است که قیمت در اینجا تفاوت زیادی دارد .

    تفاوت پروژهای دولتی در حال ساخت با خصوصی 
    تفاوت پروژهای دولتی در حال ساخت با خصوصی

    مورد بعدی که بخواهیم اشاره نماییم زمان تحویل پروژه های چیتگر است که در پروژه های خصوصی بسیار سریعتر از دولتی است و علت هم در بالا گفتیم این دسته از پروژه ها برای مردم ساخته نمیشود و به همین دلیل بر طبق زمان بندی خود سازمان پیش میرود به همین دلیل است که پیشرفت پروژه تاثیر زیادی بر روی قیمت دارد .

    از لحاظ متریال و کیفیت ساخت نیز قطعا پروژه های خصوصی بهتر عمل مینمایند زیرا هم قیمت بالاتری دارند و هم قصدشان فروش با قیمت بیشتر است و اگر بد بسازند قطعا در هنگام فروش واحدهای خود دچار مشکل میشوند .

    معرفی پروژه های دولتی در حال ساخت چیتگر

    برای معرفی پروژه های دولتی در حال ساخت چیتگر این مطلب بسیار طولانی میشود و جزئیات همه آنها را نمیتوان ارائه داد به همین دلیل میتوانید بر روی لینک هایی که در مطلب وجود نماید کلیک نموده و اطلاعات و جزئیات را بررسی نمایید .

    در نهایت 2 ارگان بیشترین آمار ساخت و ساز را در این منطقه دارا میباشند که برای معرفی پروژه های سپاه در چیتگرکه در حال ساخت میباشند میتوانیم به چند دسته پروژه های نزدیک به تحویل و در حال ساخت اشاره نماییم که معروف ترین آنها که بصورت سهام 10 متری خرید و فروش میشود پروژه شمیم رحمت میباشد .

    پروژه ای دیگر که بصورت انبوه سازی انجام شده است و در حال حاضر تکمیل شده و تنها چند بلوک آن تا سال آینده تحویل داده میشوند برج های خرازی است که در بلوار اردستانی واقع شده است و در حال حاضر تعداد زیادی از مردم در آن سکونت دارند .

    این 2 پروژه شاخص پروژه های سپاه در چیتگر میباشند ولیکن برای پروژه های ارتش تعداد زیاد است که تنها به معرفی 3 مورد با شرایط متفاوت خواهیم پرداخت .

    معرفی پروژه های دولتی در حال ساخت چیتگر
    معرفی پروژه های دولتی در حال ساخت چیتگر

    اگر بخواهیم پروژه ای را مثال بزنیم که دارای مبلغ اولیه نزدیک به 1 میلیارد تومان و اقساط 40 ماهه است میتوان به پروژه پدافند ارتش اشاره نمود که زمان تحویل آن نیز 4 ساله است . اگر پروژه نزدیک به تحویل بخواهیم معرفی نماییم پروژه نیروی زمینی ارتش که به برج های 4 گانه نیز معروف است و بر اساس زمان تحویل از 40 الی 75 میلیون تومان قیمت گذاری شده است .

    در نهایت برای پروژه هایی که قیمت شان قطعی است یعنی دیگر اقساطی ندارد و بصورت متری معالمه میشود میتوانیم برج N چیتگر و برج D را معرفی نماییم که این 2 پروژه خود متشکل از چندین برج با شماره های متفاوت هستند و بر اساس زمان تحویل قیمت شان متفاوت است . در این پروژه واحد و طبقه مشخص است و برای برخی تنها هزینه پارکینگ و انباری تسویه نشده است .

    حال اگر بخواهیم یک نوع پروژه دیگر به شما معرفی نماییم که دولتی است اما با مشارکت با یک پیمانکار لوکس ساز در حال انجام است میتوانیم به پروژه سازمان جنگلها و مراتع کشور اشاره نماییم که با نام پروژه شمشاد شناخته میشود و با مشارکت با بخش خصوصی به عنوان یک پروژه لوکس در حال انجام است ، این پروژه نیز دارای قیمت قطعی میباشد و فاقد اقساط است .

    انتخاب از میان پروژه های دولتی در حال ساخت

    در نهایت بدانید انتخاب میان پروژه های دولتی در حال ساخت خود چند گزینه دارد و گزینه هایی نیز برای انتخاب در پروژه های خصوصی وجود دارد که میتوانید برای سرمایه گذاری انتخاب نمایید اما موضوع این است که انتخاب میان آنها بر اساس میزان سرمایه اولیه ، توان پرداخت اقساط و یا عدم آن ، مدت زمانی که انتظار دارید پروژه تحویل گردد و هدف شما از این کار که صاحبخانه شدن است و یا سرمایه گذاری باید بررسی شود .

    ممکن است شما در خانه خود نشسته باشید و عجله ای هم برای تحویل گرفتن نداشته باشد ، گزینه ای انتخاب میکنید که عقب تر است و آنرا با قیمت پایینتر میخرید و بعد از چند سال تحویل میگیرد اما برای برخی زود تحویل گرفتن شرط اول است که در اینجا گزینه ها عوض میشود .

    در نهایت برای اینکه بدانید چه کاری مناسب شماست ، تخصص این بخش بر عهده ما میباشد . علاوه بر اینکه در وبسایت تهران برج اطلاعات جامعی از هر پروژه وجود دارد که جزئیات را بصورت واقعی بیان نموده است کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما و همچنین معرفی گزینه هایی بر اساس نیاز شما هستند .  برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید .

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه