جستجو کردن

نوشته های اخیر

شرایط فروش آپارتمان پیش خرید شده چیست؟

  • شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که اگر ملک یا آپارتمانی را پیش خرید نموده باشید، شرایط فروش آن به شخص دیگر چیست و این شرایط در زمان ساخت و پیش از دریافت سند باشد. به طور کلی املاک پیش خرید شده 2 دسته هستند، دسته اول مربوط به پروژه های شخصی ساز و مورد بعدی پروژه های تعاونی ساز هستند که هر کدام شرایط خاص خود را دارند.

    به طور عمده در منطقه 22 تهران که بیشترین تعداد ساخت و ساز و پروژه های پیش خرید در آن وجود دارد، اگر پیش خرید از تعاونی باشد، باید زیر نظر خود تعاونی و با پرداخت مبلغی که معمولا نیم الی 1 درصد از مبلغ کل است قرارداد انتقال می یابد و اگر ملک تعاونی ساز سند دریافت نکند، تا زمانی که در این حالت است نقل و انتقال ها باید از طریق تعاونی انجام شود.

    شرایط فروش آپارتمان پیش خرید شده چیست؟
    شرایط فروش آپارتمان پیش خرید شده چیست؟

    در پیش فروش های شخصی ساز نیز شرایط مشابه است زیرا یک قرارداد میان شما و سازنده وجود دارد که در صورت انتقال شما به شخص دیگر باید قراردادی که در اختیار سازنده است نیز تغییر یابد به همین دلیل با توجه به موقعیت پروژه که در منطقه 22 عموما شخصی ساز ها نیز مبلغی در حدود نیم الی یک درصد را برای نقل و انتقال به شخص دیگر در نظر می گیرند.

    فروش ملک پیش خرید شده

    یکی از مهمترین مواردی که در پیش خرید وجود دارد، قرارداد فی مابین خریدار و فروشنده است که تعهدات سازنده در آن قرار دارد. باید این نکته را پیش از خرید در نظر داشته باشید که قرارداد جدید شما تغییری نداشته باشد زیرا این اتفاق در پیش فروش های منطقه 22 رخ داده است و در نقاط دیگر نیز مشاهده شده است.

    به عنوان مثال شما با فروشنده توافقات را انجام می دهید و مبلغ را پرداخت می کنید اما هنگامی که قصد عقد قرارداد جدید و یا پشت نویسی قرارداد قبلی را دارید سازنده اعلام می دارد که شرایط تغییر کرده است به عنوان مثال جریمه تاخیر را حذف می کند و یا زمان تحویل را جلوتر می برد که این جریمه را پرداخت نکند.

    همچنین ممکن است از لیست امکانات نیز کسر کند و این مورد زمانی اتفاق می افتد که در قرارداد ذکر شده باشد که هر گونه نقل و انتقال بدون تایید تعاونی یا سازنده از طریق محضر،صلح نامه باعث ابطال قرارداد می شود.

    فروش ملک پیش خرید شده
    فروش ملک پیش خرید شده

    در این حالت اگر چنین موردی را در قرارداد فروشنده اولیه مشاهده نمودید، باید در مورد انتقال بدون قید و شرط قرارداد توسط سازنده به خود اطمینان حاصل کنید و ضمانتی دریافت نمایید. واقعیت این است که در زمان نگارش این مطلب در سال 1403، بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر پیش خرید قطعی است زیرا در این حالت تعهد سازنده یکسان است و قیمت قطعی می باشد که این شرط مهم باید هنگام انتقال از فروشنده به شما برقرار باشد و تغییری نکند زیرا هزینه آن توسط فروشنده از شما دریافت شده است.

    شرایط قرارداد پیش خرید را بدانید

    برای بسیاری از افراد که به دنبال دردسر کمتری هستند، گزینه پیش خرید ممکن است چالش بر انگیز باشد اما حقیقت آن است که سودی که در پیش خرید وجود دارد به تمام زحمات آن می ارزد به شرطی که شرایط قرارداد و نکاتی که الزامی است را رعایت فرمایید.

    بسیار از افراد ضمن تماس با ما در شرایط فعلی سوالی که مطرح می کنند این است که کدام سرمایه گذاری بهتر است و به عنوان مثال سرمایه گذاری در مسکن بهتر است یا طلا و ما نیز در جواب به آنها می گوییم که باید هر کدام را در بازه درست انجام داد و برای پیش خرید نیز باید همیشه گزینه های مطمئن، نظیر سازندگان با سابقه که همیشه پروژه در حال اجرا دارند را زیر نظر داشته باشید و بدانید که در چه زمانی وارد کدام پروژه می شوید.

    شرایط قرارداد پیش خرید را بدانید
    شرایط قرارداد پیش خرید را بدانید

    در مورد شرایط قرارداد پیش خرید نیز باید بدانید که هر آنچه باعث تغییر قیمت می شود باید در قرارداد ذکر شود. این جزئیات شامل نوع متریال، امکانات و شرایط محاسبه پارکینگ و انباری است و همچنین مدت زمان تحویل به همراه جریمه دیرکرد ذکر شود و باید بدانید که در هنگام خرید از سازنده شرایط مستقیم است اما اگر 1 سال بعد از فروشنده ای قصد خرید دارید باید شرایط قرارداد اولیه به شما منتقل شود و پیش از پرداخت وجه از این موضوع اطمینان حاصل نمایید.

    انتخاب بین پیش خرید و ملک آماده

    شاید با خودتان تصور کنید که دردسر های خرید ملک پیش خرید شده از ملک آماده بسیار کمتر است اما در نظر داشته باشید که سود آن نیز به مراتب کمتر می باشد و هر کاری که سود در آن باشد چالش های خود را نیز دارد و حتی در هنگام خرید آپارتمان آماده نیز چند دسته و گزینه برای انتخاب وجود دارد که شامل ملک آماده نوساز، قدیمی ساز و کلنگی است که در مطلب آپارتمان نوساز بخریم یا قدیمی به این موضوع پرداختیم.

    همچنین در نظر داشته باشید که از بین خرید املاک پیش فروش که در بالا اشاره نمودیم، سند تعاونی با شخصی ساز متفاوت است و دلیل آن نیز به ماهیت سازنده بر می گردد که ساختمان توسط شخص یا تعاونی ساخته و یا در حال اجرا است.

    در مورد اینکه سند تعاونی چیست و چه تفاوتی با سند تک برگ دارد باید بگوییم که معمولا به دلیل اینکه پروژه های دولتی به صورت انبوه اجرا می شوند و ممکن است الزامات شهرداری برای اخذ سند را رعایت نکرده باشند، سند آن ها به همان صورت تعاونی با دفترچه عضویت و یا قرارداد با تعاونی جابجا شود که مشکلی هم ندارد.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع که شرایط فروش آپارتمان پیش خرید شده چیست پرداختیم و جزئیاتی در مورد آن به شما ارائه داده ایم. در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به اطلاع از پروژه های پیش فروش در تهران منطقه 22 می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه