جستجو کردن

نوشته های اخیر

عرف پرداخت در پیش خرید آپارتمان چگونه است؟

  • اگر قصد پیش خرید آپارتمان را دارید و میخواهید بدانید که عرف پرداخت در پیش خرید آپارتمان چیست در این مطلب ارائه توضیحات جامعی خواهیم داد که شامل گزینه های پیش خرید با قیمت قطعی ، تعاونی ساز بصورت مشارکت جمعی با اقساط ، سهامی و پیش خرید بدون اقساط است که در واقع جامع ترین مطلب برای بررسی عرف پرداخت است .

    در شهر تهران انواع گزینه های پیش خرید وجود دارد و علت آن نیز تنوع ساخت و ساز در این محدوده میباشد ، در نهایت این نوع خرید میتواند بسیار پرسود باشد اگر بتوانید آینده را پیش بینی کنید یعنی بدانید که در شرایط کنونی وضعیت بازار مسکن به چه سمتی میرود که برای سالهای پیش رو برنامه ریزی کنید.

    به همین دلیل تمامی گزینه ها و عرف پرداخت بررسی خواهد شد که بدانید چگونه این کار انجام میشود اما پیش از ادامه مطلب بهتر است ویدئو زیر را مشاهده نمایید که الزامات قانونی برای پیش خرید آپارتمان توسط یک وکیل حقوقی بیان میشود که بدانید جدا از اینکه شرایط و نحوه پیش خرید چگونه است ، چه مواردی از نظر قانونی میتواند برای شما مشکل ساز شود و چه مواردی را باید در قرارداد خود با سازنده و یا تعاونی که قصد خرید از آنرا دارید رعایت فرمایید.

    عرف پرداخت در پیش خرید آپارتمان

    پروژه های ساختمانی که قصد پیش فروش دارند بر اساس پیشرفت پروژه که باید به 30 درصد مرحله فیزیکی رسیده باشند توانایی این را دارند که معامله خود را دفتر اسناد رسمی به کد مخصوصی که به پیش فروش تعلق دارد ثبت نمایند که این موضوع باعث میشود یک ملک به چند نفر فروخته نشود.

    عرف پرداخت در پیش خرید آپارتمان نیز بسته به مرحله ای است که پروژه در آن قرار دارد که میتواند بین 40 الی 60 درصد مبلغ کل باشد بدین صورت که باید در ابتدا قیمت گذاری انجام شده، قیمت کل حساب شود و این مبلغ به صورت اولیه پرداخت شود سپس در مرحله بعدی باید اقساط مشخص شود که بر اساس بازه زمانی باید پرداخت شود و یا بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه و در مراحل مشخص.

    عرف پرداخت در پیش خرید آپارتمان
    عرف پرداخت در پیش خرید آپارتمان

    در نهایت گزینه دوم بهتر است زیرا اگر پروژه با روند کندی پیش رفت پرداخت شما نیز به همان میزان عقب می افتد و این یک الزام برای سازنده است که پروژه را به موقع پیش ببرد . البته در مناطقی که ساخت و ساز رونق دارد شرایط بهتر است و بهترین محله های تهران برای خرید خانه به آن دسته گفته می شوند که شرایط بهتری از نظر ساخت و ساز و شرایط فروش دارند.

    به عنوان مثال در مناطق برند که فضای ساخت محدود است ممکن است سازنده شرایط خاص خودش را داشته باشد زیرا آپارتمان نوساز در آن محدوده کم است و در منطقه ای که ساخت و ساز جریان دارد رقابت بر اساس شرایط فروش نیز وجود دارد که میتواند شرایط عرف پرداخت در پیش خرید آپارتمان را تغییر دهد به عنوان مثال ممکن است 60 درصد از مبلغ کل پرداخت شود و مابقی هنگام تحویل پرداخت شود که میتواند برای برخی یک گزینه خوب برای سرمایه گذاری باشد.

    در ادامه میخواهیم به پروژه های تعاونی ساز و سهامی بپردازیم که عرف پرداخت در آنها متفاوت است.

    عرف پرداخت در پیش خرید از پروژه های تعاونی ساز

    در پروژه های تعاونی ساز عرف پرداخت متفاوت است ، معنی تعاونی ساز این است که عده ای جمع شده و اقدام به ساخت می نماید و کلیه هزینه ها بر عهده آنهاست یعنی اگر در یک پروژه ساختمانی شخصی ساز 1 سازنده وجود دارد در اینجا مالکان خود سازنده هستند.

    عرف پرداخت در پروژه های تعاونی ساز بدین صورت است که هر هزینه ای که قرار است برای پیشرفت پروژه انجام شود باید اعلام و توسط اعضا پرداخت شود و به دلیل اینکه هزینه های جاری وجود دارد یک اقساط علی الحساب ماهانه اعلام میشود که هزینه ها را پوشش دهد.

    در این دسته از پروژه ها زمانی که میخواهیم وارد شوید شرایط بدین صورت است که عرف پرداخت بر اساس اقساط پرداخت شده تا تاریخ امروز است به همراه حق امتیازی که فروشنده درخواست میکند تا جای خود را به شما دهد . این دسته از پروژه ها که بیشتر در منطقه 22 تهران وجود داشته و توسط ارتش که مالکیت عمده زمین های این منطقه را در اختیار دارد وجود دارند و به پروژه های چیتگر ارتش معروف هستند.

    عرف پرداخت در پیش خرید از پروژه های تعاونی ساز
    عرف پرداخت در پیش خرید از پروژه های تعاونی ساز

    خصوصیت این دسته از پروژه ها این است که مبلغ اولیه پرداخت پایین است و اقساط طولانی مدت میباشد به همین علت این دسته از پروژه ها برای افرادی که قصد سرمایه طولانی مدت با سرمایه کم دارند مناسب است و عرف پرداخت آن نیز مانند پروژه های آماده به تحویل نیاز به سرمایه زیادی ندارد.

    همچنین موارد دیگری نیز مانند پروژه های سهامی وجود دارند که قیمت آنها خرد تر است یعنی یک واحد 100 متری تبدیل به 10 سهم 10 متری شده است و برای افرادی که باز هم سرمایه اولیه کمی دارند گزینه مناسبی است که خرید متری انجام دهند.

    عرف پرداخت در پروژه های تعاونی ساز با قیمت قطعی

    برخی از پروژه های تعاونی ساز نیز وجود دارند که در واقع سهم مالک زمین هستند یعنی همان تعاونی که در ابتدا زمین را خریداری نموده و مالک زمین شده ، خود اقدام به ساخت نکرده و مشارکت انجام اده است در این حالت مانند هر پروژه ای که یک مالک و یک سازنده در آن مشارکت انجام میدهند بر اساس سهم زمینی که داشته و مشارکتی که انجام شده متراژ مفید مسکونی دریافت میکند.

    تعداد زیادی از این پروژه ها در تهران وجود دارند که در قسمت معرفی پروژه های منطقه 22 به آن پرداخته ایم زیرا بیشترین تعداد تعاونی سازها در این منطقه وجود دارند که هر کدام با شیوه ای متفاوت اقدام به ساخت و ساز نموده و در نتیجه عرف پرداخت در این دسته از پروژه ها متفاوت است.

    عرف پرداخت در پروژه های تعاونی ساز با قیمت قطعی 
    عرف پرداخت در پروژه های تعاونی ساز با قیمت قطعی

    در این دسته از پروژه ها شما مبلغ را بصورت کلی پرداخت میکنید و فروشنده جای خود را به شما میدهد ، حال قیمت بر اساس قیمت روز محاسبه میشود ولی در نظر داشته باشید که در این دسته از پروژه ها به دلیل اینکه برای اعضای تعاونی و ارگان دولتی قرار است ساخته شود روند کار مانند شخصی ساز نیست و به همین دلیل است که زمان تحویل پروژه های چیتگر که تعاونی ساز میباشند طولانی تر نسبت به دیگر پروژه ها است و البته که قیمت آنها نیز پایینتر است.

    علت کمتر بودن قیمت نیز این است که هدف شکل گیری تعاونی در ابتدا صاحبخانه شدن اعضای همان ارگان بوده است و قرار است برای آنها خانه ای با قیمت مناسب ساخته شود به همین دلیل سود سازنده در آن دخیل نیست و همچنین ارگانهای دولتی برای ساخت هزینه جواز و تراکم پرداخت نمیکنند به همین دلیل است که قیمت تمام شده آنها پایین می آید و گزینه مناسبی برای افرادی است که سرمایه اولیه آنها برای خرید خانه در تهران کم است.

    کدام عرف پرداخت برای پیش خرید مناسب تر است ؟

    جواب این سوال بسته به این دارد که شرایط اقتصادی چگونه است ؟ در تاریخ نوشتار این مطلب در آذر ماه سال 1402 بازار در حالت رکود قرار دارد و ترسی هم از افزایش قیمت مسکن نیست به همین دلیل اگر شما پروژه ای را پیش خرید کنید که پرداخت 2 ساله داشته باشد در این مدت ممکن است تورمی نداشته باشیم و قیمت مسکن نیز تکان نخورد در این حالت شما فقط از اقساطی بودن عرف خرید استفاده نموده اید.

    در نظر داشته باشید که در پیش خرید آپارتمان سازنده قیمت را از عرف بالاتر می گذارد بصورتی که اگر قیمت برج های اطراف دریاچه چیتگر متری 120 میلیون تومان پایه قیمت باشد ، سازنده در یک نقطه دیگر که ویژگی دریاچه را نیز ندارد قیمت 120 میلیون تومان اعلام میکند و ممکن است امکانات آن برج را نیز نداشته باشد .

    کدام عرف پرداخت برای پیش خرید مناسب تر است ؟
    کدام عرف پرداخت برای پیش خرید مناسب تر است ؟

    در واقع سازندگان برند اینگونه پیش فروش انجام میدهند و ممکن است قیمت این آپارتمان در زمانی که تحویل می گیرد همین باشد که قرارداد بسته اید پس در واقع اول از همه مهم است بدانید که اگر شرایط رو به ثبات است این دسته از پروژه ها گزینه خوبی نیست اما اگر پیش بینی به هم ریختن اوضاع و افزایش قیمت را دارید این دسته از پروژه ها که بدین صورت ساخته می شوند بهتر هستند.

    البته در نظر داشته باشید اگر بازار نشان از افزایش قیمت داشته باشد آنها نیز قیمت را بالا میبرند و در واقع شما باید در زمان مناسب پیش بینی آینده را انجام دهید . در نهایت اما اگر ثبات برقرار باشد گزینه های خرید از پروژه های تعاونی ساز بسیار عالی است و نتیجه خوبی دارد زیرا آهسته و پیوسته ساخته میشود و سود سازنده نیز در آن وجود ندارد.

    حال در مورد اینکه آیا پیش فروش های چیتگر قابل اعتماد هستند یک مطلب جداگانه وجود دارد که برایتان شرح میدهد که کدام دسته از پروژه ها را میتوانید سرمایه گذاری کنید و از کدام دسته باید دوری کنید در نهایت بدانید که پیش خرید سودآور است به شرطی که درست انجام شود و هر نوع خریدی نمیتواند موفق باشد و نتیجه خوبی داشته باشد.

    جمع بندی

    بطور کلی در این مطلب در مورد عرف پرداخت در پیش خرید آپارتمان پرداختیم که شما بدانید کدام نوع از پرداخت میتواند برای شما پرسود باشد و حتی سرمایه گذاری در برخی از پروژه های برند نیز میتواند برای شما سودآور نباشد مگر آنکه به قصد صاحبخانه شدن با پرداخت اقساطی اقدام به انجام این کار نمایید.

    گزینه های متفاوتی بررسی شده اند و همچنین شما میتوانید سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید و ما هم در اولین فرصت به شما پاسخ خواهیم داد همچنین می توانید برای دریافت مشاوره و اطلاعات در مورد پیش خرید آپارتمان با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرموده و جزئیات را دریافت نمایید . ما میتوانیم بر اساس مبلغ اولیه و توان پرداخت اقساط پروژه های متفاوتی به شما معرفی نماییم.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه