جستجو کردن

نوشته های اخیر

بهترین محله های تهران برای خرید خانه

  • اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و قصد بررسی این موضوع را دارید که بهترین محله های آن برای خرید کدامند باید اول مشخص نماییم که تعریف ما از بهترین چه میباشد ؟ برای بررسی این موضوع چند فاکتور را در نظر میگیریم که شامل موقعیت ، کیفیت زندگی ، آب و هوا ، امکانات و دسترسی ، محلیت و از همه مهمتر قیمت است یعنی با توجه به مبلغی که پرداخت میکنید در کدام منطقه شرایط بهتری میتوانید خریداری نمایید.

    در کنار بررسی این موارد ، برند بودن برخی مناطق تهران یا به اصطلاح بالای شهر نیز مطرح است اما واقعیت این است که این مناطق لزوما بهترین محله های تهران برای خرید خانه نیستند زیرا در فاکتورهایی که قصد بررسی آنها را داریم ممکن است این نقاط اصلا دارای شرایط نباشند اما در نهایت بالا شهر به حساب می آیند و طرفداران خاص خودشان را دارند.

    در حال حاضر تمرکز ما بیشتر روی محله های تازه تاسیس و در حال ساخت میباشد که در حال حاضر در تهران شامل 2 منطقه 22 که بطور کلی نوساز است و منطقه 5 است که محله هایی در آن ایجاد شده است که کاملا نوساز و در حال ساخت میباشند . پیش از ادامه مطلب میتوانید ویدئو زیر را از جدیدترین منطقه تهران مشاهده نمایید.

     

    بهترین محله های تهران برای خرید خانه با قیمت مناسب

    هر زمان که یک منطقه در حال رشد و ساخت و ساز باشد قیمت آن نسبت به اطراف پایین و مناسب تر است و علت آن نیز وجود پروژه های ساختمانی در حال ساخت ، رقابت سازنده ها و از همه مهمتر ناشناخته بودن و یا بهتر بگوییم عادت نکردم مردم به آن محله است.

    در نظر داشته باشید که غرب تهران همیشه جزو این دسته از محله ای بوده زیرا در 40 سال گذشته شهرسازی در شرق تهران انجام شده و اول از همه آن مناطق آباد شده اند و سپس به سمت غرب کشیده شده و در واقع مناطق غربی تهران نوساز بوده اند و در شرق بافت قدیمی تر شده است.

    به همین علت است که شما اگر قدمت محله هایی نظیر شهران و سیمون بولیوار را بررسی نمایید مشاهده خواهید کرد که به 20 سال نمیرسند ، نه که وجود نداشتند بلکه ناشناخته بوده و ساخت و سازی در آن انجام نشده بود و در واقع خرید خانه در آن محله ها نیازمند آینده نگری بود.

    بهترین محله های تهران برای خرید خانه
    بهترین محله های تهران برای خرید خانه

    حال اگر بخواهیم بهترین محله های تهران برای خرید خانه را با فاکتور قیمت بررسی نماییم ، در حال حاضر منطقه 22 تهران دارای چنین شرایطی است یعنی از سویی وسیع ترین محله تهران است و از سوی دیگر بیشترین فضای ساخت را نیز در اختیار دارد و شاید نزدیک به 400 پروژه ساختمانی که بصورت انبوه و برج در حال ساخت و ساز می باشند در این محله وجود دارد که در مطلب راهنمای خرید آپارتمان در چیتگر به توضیحات کامل در مورد آن پرداخته ایم.

    شرایط فروش این دسته از پروژه ها به دلیل تنوع باعث شده است که قیمت ها رقابتی باشد و شرایط فروش نیز با اقساط و پرداخت اولیه متنوع باشد که در نهایت میتواند گزینه های خرید را زیاد کند و در کنار آن تعاونی های دولتی که مالکیت عمده زمین ها را در اختیار دارند مشغول انبوه سازی هستند که این خود عاملی برای پایین نگه داشته شدن قیمت البته بصورت موقت و تا زمان پایان کارشان میباشد.

    امکانات و ویژگی های کدام محله تهران بیشتر است؟

    بدون تعصب اگر بخواهیم جواب این سوال را بدهیم باید اشاره کنیم که منطقه 22 تهران در سال 1379 به منظور ایجاد یک محله توریستی و گردشگری ایجاد شد ، دریاچه چیتگر ، آبشار ، پارک جنگلی ، باغ موزه گیاه شناسی ، شهربازی هزار و یک شهر ( بزرگترین در خاورمیانه )، مرکز خرید ایران مال ( وسیع ترین مرکز خرید جهان و در رتبه اول ) نمونه های ایجاد شده در این منطقه هستند در حالیکه وجود این شاخص ها باعث شناخته شدن این منطقه شد و شاید شما تا 10 سال پیش نمی دانستید که منطقه 22 تهران کجاست و زمانی این محله در تهران توسط مردم شناخته شد که امکانات آن به بهره برداری رسیدند.

    امکانات و ویژگی های کدام محله تهران بیشتر است؟
    امکانات و ویژگی های کدام محله تهران بیشتر است؟

    همچنین ایستگاه مترو خط 10 جدیدی که در این محله در حال تکمیل شدن است 35 ایستگاه در این محدوده خواهد داشت که نشان دهنده وسعت این منطقه میباشد . از نظر ویژگی و امکانات واقعا نمیتوان گفت که محله دیگری در تهران وجود دارد که هم امکانات فضای سبز داشته باشد و هم شاخص های تجاری بزرگ به غیر از محله هایی نظیر ولنجک در شمال تهران که بام تهران را دارند و از سوی دیگر مرکز خرید پالادیوم نیز در آن محدوده قرار گرفته است که البته به هیچ عنوان از نظر وسعت به پای منطقه 22 نمیرسند.

    محلیت در کدام محله های تهران بیشتر است

    مورد بعدی که باید آنرا بررسی نماییم محلیت است که منطقه 22 چنین چیزی ندارد ، یعنی اینطور نیست که از برج خود بیرون بیایید و در خیابان راه بروید و خرید کنید زیرا یا مغازه ها در مراکز خرید هستند و یا در همسایگی شما برج است و دسترسی به برخی از بازارها نیازمند پیاده روی و یا استفاده از خودرو است و پروژه ساختمانی در چیتگر معمولا بصورت انبوه یا برج سازی انجام میشود مگر در محله های قدیمی تر که البته منظور از قدیمی 10 الی 15 سال است.

    محلیت در کدام محله های تهران بیشتر است 
    محلیت در کدام محله های تهران بیشتر است

    در محله هایی که هنوز بافت قدیمی دارند محلیت وجود دارد اما عموما شرایط در مناطق نوساز اینگونه نیست و هر چه منطقه نوساز تر باشد محلیت آن کمتر است و در واقع محلیت به بافت منطقه نیز بستگی دارد به عنوان مثال اگر بخواهید در مهرآباد جنوبی خانه خریداری کنید این محدوده کاملا محلی و بافت آن قدیمی است در محله های جدیدتر نظیر نارمک نیز شرایط بدین گونه است و در آنجا محلیت وجود دارد.

    در نهایت داشتن محلیت و یا نداشتن آن یک موضوع کاملا سلیقه ای است ولیکن در نظر داشته باشید شهرهای جدیدی که در دنیا ساخته و یا توسعه پیدا می نمایند همگی به همین شکل میباشند و مغازه ها جای خود را به مراکز خرید بزرگ و آپارتمان ها جای خود را به برج ها داده اند.

    آب و هوای کدام محله بهتر است ؟

    در مورد آب و هوا نیز بر خلاف تصور عموم که بالای شهر تهران را خوش آب و هوا تصور مینمایند در واقع باید به اطلاعتان برسانیم که در تابستان زمانی که هوا گرم است این موضوع درست است و شمال شهر تهران دارای هوای مطبوع و پاکی است اما در زمستان شرایط اینگونه نیست.

    به دلیل پدیده وارونگی هوا در زمستان، ذرات آلوده به دلیل گرمتر بودن نسبت به هوای سرد ،  به سمت بالای هوا میروند که میشود شمال شهر یعنی همانطور که در تابستان جنوب شهر آلوده ترین نقطه تهران است شمال شهر در زمستان تبدیل به آلوده ترین نقطه میشود بصورتی که در مناطقی نظیر ولنجک و یا نیاوران آلودگی ایجاد مه شدید مینماید.

    آب و هوای کدام محله بهتر است ؟ 
    آب و هوای کدام محله بهتر است ؟

    حال اگر بخواهیم جریان ورودی هوای تهران را بررسی نماییم باید بگوییم که این جریان از غرب وارد و از شرق خارج میشود و اولین محدوده ای که از غرب استان تهران هوا به آن وارد می شود منطقه 22 و محله مروارید شهر است یعنی این نقطه نسبت به دیگر نقاط شهر تهران هوای پاک تری دارد و همچنین به دلیل وجود 1800 هکتار فضای سبز و دریاچه چیتگر شرایط آب و هوایی نیز به نحوی مطبوع است در واقع در طول سال یک دست است و این خود میتواند یک ویژگی مهم باشد.

    بررسی دسترسی

    برای دسترسی باید در واقع محل کار شما مشخص باشد زیرا تهران به قدری بزرگ شده است که از شرق تا غرب آن بدون ترافیک راه طولانی است در نتیجه این قسمت برای هر کس تفاوت دارد اما اگر بخواهیم موقعیت استراتژیکی برای محله های تهران در نظر بگیریم که دسترسی نسبی به اتوبان ها داشته باشند میتوانید محله هایی نظیر سعادت آباد ، مرزداران و صادقیه در غرب ، خواجه عبدالله متمایل به شرق و در مرکز سهروردی ، در شمال ، زعفرانیه ولنجک و در جنوب نیز با بررسی اینکه به کدام سمت تهران متمایل می شوید اگر به سمت شرق است و شاهراه اتوبان امام علی است در محله های جنوبی آن نقطه و اگر غرب است نواب و محله های آن برای سکونت می تواند گزینه بهتری باشند.

    در نظر داشته باشید ما اسامی این مناطق را بر اساس نزدیکی و دسترسی به اتوبان ها بیان نمودیم در نظر داشته باشید نیاوران و قیطریه مناطق خوبی هستند ولیکن تنها راه ارتباطی آنها اتوبان صدر است که این موضوع مشکل ساز است و یا منطقه جردن نیز در جای خوبی قرار گرفته است اما بافت مسکونی آن در طی چند سال اخیر اداری شده و شما در ساعات اداری ساعت ها نمیتوانید جای پارک پیدا کنید و یا در ساعات تعطیلی ترافیک وحشتناک است.

    جمع بندی

    در این مطلب سعی نمودیم که کلیاتی را بیان کنیم که اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید بدانید بهترین محله های تهران برای خرید خانه کدام هستند و بر اساس چه ویژگی میتوانید یکی از آنها را انتخاب نمایید . در نهایت برای هر فرد ممکن است برخی از ویژگی ها مهم باشد و برای دیگری موارد دیگر اما در نهایت تصور این است که در کنار همه اینها قیمت حرف اول را میزند یعنی بر اساس مبلغی که پرداخت می نمایید چه امکاناتی دریافت میکنید.

    برخی محله های تهران به دلیل محلیت آن قیمت هایی دارند که با آن قیمت میتوانید در برج لوکس و با دید به دریاچه در منطقه 22 زندگی کنید ، به عنوان مثال در نیروی هوایی متری 130 میلیون تومان اعلام میشود در حالیکه با این مبلغ دقیقا در همین برجی که خدمتتان عرض نمودیم در طبقه 5 میتوانید خانه خریداری کنید با فول امکانات اما برای برخی زندگی در برخی مناطق اولویت دارد و برای برخی به دنبال کیفیت زندگی هستند.

    در نهایت اگر نیاز به کسب اطلاعات و مشاوره برای خرید خانه دارید میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه