جستجو کردن

نوشته های اخیر

زندگی در برج های تهران: مزایا و معایب برج نشینی

  • تجربه زندگی در برج های تهران در دهه 80 برای افرادی که در خانه های ویلایی زندگی می نمودند یک گزینه مطلوب برای سکونت بود و دلیل اصلی آن امکانات به روز، خدمات هتلینگ، امنیت بالا و لوکس نشینی بود که برای بسیاری از افراد ترجیح بر این شد که خانه های ویلایی خود را با زندگی در برج جایگزین کنند.

    زندگی در برج های تهران مزایا و معایب برج نشینی
    زندگی در برج های تهران مزایا و معایب برج نشینی

    اما تعریف زندگی در برج رفته رفته عوض شد و زیرا برای سازنده ها، ساخت با تراکم و طبقات بالاتر دارای سود بیشتری می باشد، پس برج های زیادی در تهران ساخته شد که صرفا برج هستند و از تعریف اصلی برج نشینی فاصله گرفته اند و تنها ماهیت آن به صورت ساختمانی بلند می باشد. در این مطلب ضمن بررسی تجربه های خوب و بد از زندگی در برج های تهران، مزایا و معایب برج نشینی را بررسی خواهیم نمود تا اگر بین خرید واحد مسکونی در برج یا آپارتمان بر سر 2 راهی مانده اید درک بهترین از تفاوت این 2 داشته باشید.

    تجربه زندگی در برج های تهران

    در گذشته به دلیل عدم وجود سیستم های نظارتی و نگهبانی امروزی که البته تا حدی می تواند نقش کنترل داشته باشد و بازدارنده نیست، مرفه نشینان تهران علی الخصوص در محدوده شهرک غرب تهران که مرکز خانه های ویلایی با قیمت بالا می باشد، اولین دسته افرادی بودند که امنیت برای آنها اولویت پیدا نمود.

    خانه های ویلایی دارای امنیت پایین بوده و ریسک سرقت در آن بسیار بالا بود و یکی از اصلی ترین خطراتی که مردم با آن مواجه بودند همین موضوع بوده و هست اما در آن زمان به دلیل عدم وجود سیستم های نظارتی، شرایط برای افراد ثروتمند در این مناطق پر ریسک به حساب می آمد.

    بعد از ساخته شدن برج های جدید در تهران، نه آن دسته مانند برج های قدیمی در محدوده ونک که سال ساخت آن ها مربوط به 30 الی 40 سال گذشته است، یکی از ویژگی هایی که به شدت چشمگیر بود، امنیت در کنار امکانات هتلینگ برج ها بود که البته در آن زمان مانند شرایط الان نبود ولی در زمان خودش بسیار جلوتر از امکاناتی بود که مردم به آن دسترسی داشتند.

    در حال حاضر عموم مردم در ویلا و یا آپارتمان هایی که زندگی می کنند به استخر و مشاعات آبی دسترسی دارند اما 20 سال پیش اینگونه نبود و قطعا برای استفاده از این خدمات باید به بیرون مراجعه می نمودید اما برج هایی که دارای مشاعات آبی برای ساکنین بودند یک ویژگی منحصر به فرد برای آن ها به حساب می آمد.

    تجربه زندگی در برج های تهران
    تجربه زندگی در برج های تهران

    حال فرض کنید که در کنار امکاناتی مانند مشاعات آبی، فضای سبز اختصاصی، زمین بسکتبال، لابی مجلل، تاسیسات مستقر، امنیت و کنترل 24 ساعته نیز وجود داشت پس در واقع تجربه زندگی در برج های تهران برای فردی که در خانه ای ویلایی زندگی می نمود گزینه ای بسیار مطلوب در آن زمان به شمار می آمد.

    ما در مطلبی تحت عنوان برج های تهران کجاست موقعیت مکانی برج های شاخص تهران و همچنین برج های قدیمی تهران که جزو دسته اولیه ساخت و ساز به صورت برج در تهران است را معرفی نمودیم.

    امکانات برج های لوکس تهران

    امکاناتی که در بالا اشاره نمودیم، امکاناتی اولیه در برج هایی بود که 20 سال پیش ساخته شده است و قطعا گزینه اصلی برای افراد متمول و ثروتمند است اما امروز این افراد به داشتن چنین امکاناتی راضی نیستند و همانطور که ساخت برج در تهران زیاد شده است، این افراد به دنبال تجربه شرایطی متفاوت تر می باشند.

    در حال حاضر برج ها به سمت تبدیل شدن به یک هتل پیش می روند و البته اگر بخواهیم کشورهای همسایه مانند امارات را بررسی کنیم، در آنجا چنین شرایطی وجود دارد یعنی زندگی در برج دارای خدماتی مانند هتل 5 ستاره است که حتی اگر مهمان داشته باشید در هر طبقه فضایی بزرگ با کلیه امکانات وجود دارد که می توانید در آنجا از مهمان پذیرایی کنید نه در خانه خود و این قابلیت در هر طبقه از برج برای ساکنان یک طبقه فراهم است.

    بد نیست بدانید که در حال حاضر بلندترین برج های در حال ساخت تهران در محدوده فرشته است که یک هتل با 58 طبقه است و بلندترین برج مسکونی نیز برج بین الملل تهران با همین تعداد طبقات است.

    امکانات برج های لوکس تهران
    امکانات برج های لوکس تهران

    اما در محدوده فرشته، کامرانیه و فرمانیه لوکس ترین برج های تهران قرار گرفته اند که خدماتی که ارائه می دهند نزدیک به هتل است، یعنی خشکشویی، مهد کودک، سالن اجتماعات، پارتی روم، سالن کنفرانس، سینما، مشاعات آبی و سالن بدنسازی خانم ها و آقایان، فضای سبز، روف گاردن، سالن بیلیارد، زمین تنیس نه به صورت آنچه در برج ها یا آپارتمان های مسکونی گنجانده می شود بلکه به صورتی که سالن بدنسازی از باشگاه های شهر مجهز تر است یا استخر آن نیز چنین شرایطی دارد جدا از اینکه مربی مستقر در تمامی این امکانات قرار دارد.

    یعنی مهد کودک فردی متخصص را در آنجا برای نگهداری کودکان دارد و در استخر و باشگاه نیز مربی وجود دارد. جدا از سیستم های نظارتی و امنیتی برای کنترل ورود و خروج و امنیت ساکنین برج که یکی از ویژگی های مهم برای افراد ثروتمند می باشد.

    مزایای زندگی در برج های تهران

    در مورد مزایا، قطعا مواردی که در بالا اشاره نمودیم می تواند به عنوان مزایا به حساب بی آید و البته در نظر داشته باشید که همه برج ها قرار نیست مانند برج های فوق لوکس و شاخص تهران باشند بلکه بسیاری از برج های کنونی دارای چنین امکاناتی در سطح برج و منطقه ای که ساخته شده هستند.

    در حال حاضر حتی برج سازی در محله های متوسط تهران نیز انجام شده و آن ها نیز دارای امکاناتی هستند ولیکن نه به شکل برج های برند تهران، اما دارای مشاعات آبی و سالن اجتماعات و فضای سبز می باشند و لابی من برای کنترل ورود و خروج وجود دارد.

    مزایای برج نشینی را می توان دسترسی به امکانات برج و امنیت دانست و همچنین مهمترین قسمت آن این است که مدیریت برج ها بر عهده هیات مدیره است و مشکلات بر گردن ساکنین نخواهد افتاد، جدا از اینکه برای افراد بد حساب که شارژ یا هزینه ها را پرداخت نمی کنند به صورت قانونی توسط هیات مدیره اختیاراتی وجود دارد که واحد خاطی را از استفاده خدمات برج منع کند و یا حتی انشعاب وی را قطع کند.

    مزایای زندگی در برج های تهران
    مزایای زندگی در برج های تهران

    این موضوع در ساختمان های مسکونی معضلی واقعا جدی است، یعنی همیشه هستند افرادی که مخالف تصمیم گیری برای بازسازی یا نگهداری ساختمان هستند و یا شارژ و هزینه برای آن پرداخت نمی کنند و یا پرداخت شارژ آنها به موقع نیست. شاید باورتان نشود وجود یک هیات مدیره با اختیارات قانونی در هر ساختمان و برج نعمتی است و همین موضوع علتی است که برخی ساختمان ها و یا برج های 20 ساله مانند یک سازه 5 ساله به نظر می آیند و آن نگهداری و مدیریت صحیح است.

    معایب برج نشینی چیست؟

    اول از همه یک نکته را در مورد برج نشینی به شما بگوییم و آن این است که قیمت گذاری در برج با ساختمان های مسکونی متفاوت است یعنی قیمت هر برج با برج دیگر فرق می کند و این تفاوت برای افرادی که تمایل به برج نشینی دارند بسیار مهم است.

    قدرالسهم زمین در برج ها اولین ایراد است که اگر دید به سرمایه گذاری وجود داشته باشد با خرید ملک مسکونی متفاوت است. ممکن است شما در محله های خوب تهران با قیمت مناسب برای خرید آپارتمان گزینه های مسکونی بیابید که دارای قدرالسهم زمین باشند و به نظر خرید بهتری برای سرمایه گذاری در آینده به شمار بیآید و البته این را هم بگوییم به غیر از برج های انگشت شمار برند که شاید تا 30 سال دیگر هم قیمت آن ها هر روز بیشتر از دیروز شود، برج های دیگر تهران دارای قیمت متعادل تری نسبت به خانه های مسکونی می باشند و این به دلیل تراکم بالاتر در این برج ها می باشد.

    مورد دوم ممکن است تراکم بالا و روابط اجتماعی محدود در نظر بگیرید که البته شکل و شمایل زندگی نیز عوض شده است و مانند گذشته نیست که هر روز همسایه ها درب خانه یکدیگر را بزنند و برای هم آش و شله زرد ببرند، این طبیعت زندگی مدرن است که ممکن است شما همسایه های خود را نشناسید و اصلا ندانید چه کسی در همسایگی شما زندگی می کند.

    معایب برج نشینی چیست؟
    معایب برج نشینی چیست؟

    تفاوت فرهنگی نیز در صورت بالا رفتن تعداد ساکنین بیشتر می شود که می تواند در یک برج بیشتر مشخص شود، همچنین بسیاری از افراد نگهداری از تجهیزات یا احتمال خرابی را در برج ها ترسناک می دانند، به عنوان مثال خرابی آسانسور را یک چالش می دانند اما واقعیت آن است که در برج های معمولا چند آسانسور وجود دارد و تکنولوژی آن با آسانسور هایی که در آپارتمان های مسکونی استفاده می شود متفاوت است، همانطور که اسکلت و نوع سازه برج ها چندین برابر مقاوم تر از آپارتمان های مسکونی است، تجهیزاتی که در آن استفاده می شود نیز کاملا متفاوت است.

    در نهایت در شرایطی که نیاز به نقد کردن باشد، چه خانه در برج باشد و چه در آپارتمان باشد اگر بخواهید آن را سریع تبدیل به پول نمایید شرایط برای هر 2 یکسان است و اگر سایت های آگهی املاک را با عنوان فروش آپارتمان در تهران پول لازم جستجو کنید تفاوتی نیز نمی کند که در کدام منطقه واقع شده باشد.

    یکی دیگر از ایرادات ممکن است ترس از ارتفاع باشد که البته بعد از مدت کوتاهی عادی می شود و ساختمان ها به سوی پیشرفت عمودی می روند و علت آن کمبود فضای ساخت است. در حال حاضر برج هایی که در نزدیکی دریاچه چیتگر، که یکی از بهترین محله های منطقه 22 به شمار می آید، برج های مسکونی 40 طبقه به تعداد زیادی ساخته و در حال ساخت است در حالی که در تهران بلندترین برج مسکونی ساخته شده بعد از برج بین الملل، برج های چیتگر هستند و البته بعد از آن بیشترین تعداد طبقات برای برج های مسکونی تهران تا 23 طبقه است در حالی که برج های 30 طبقه نیز در چیتگر به تعداد زیادی ساخته و در حال ساخت می باشند.

    شرایط خرید آپارتمان در برج های تهران

    برج سازی پروسه ای متفاوت با ساخت آپارتمان مسکونی است که زمان ساخت آن بیشتر زمان می برد و معمولا تعداد از واحدها پیش فروش می شود. توجه داشته باشید که پیش خرید کردن از برج ها یک گزینه بسیار عالی برای خرید با قیمت بهتر است زیرا عموما سازنده ها نیاز به تامین سرمایه در طول انجام پروژه پیدا می کنند که برای حجم پروژه طبیعی است.

    در نظر داشته باشید که بیشترین تعداد پروژه های پیش فروش در چیتگر می باشد و علت آن این است که این منطقه در طرح تفصیلی شهرداری تهران قرار دارد یعنی جواز ساخت 12 طبقه در آن صادر می شود. جدا از اینکه این محدوده وسیع ترین منطقه تهران است و بیشترین تعداد پروژه های تعاونی ساز دولتی نیز در این منطقه است.

    شرایط خرید آپارتمان در برج های تهران
    شرایط خرید آپارتمان در برج های تهران

    وجود پروژه های دولتی در کنار شخصی ساز ها و همچنین تعداد زیاد پروژه های در حال اجرا باعث به وجود آمدن شرایط متنوع و رقابتی برای پیش فروش واحد در برج های این منطقه شده است و به نسبت شرایط خرید خانه پیش فروش در دیگر نقاط تهران گزینه های منعطف با شرایط مطلوب تر ارائه می دهد.

    در نظر داشته باشید که تخصص ما در تهران برج، معرفی پروژه های ساختمانی در حال اجرا در تهران است و شما می توانید با مشخص نمودن میزان سرمایه، شرایط پرداخت اقساط و انتظاراتی که از خرید دارید پیشنهاد منحصر به فردی از ما دریافت نمایید که مختص نیاز های شماست.

    جمع بندی

    در این مطلب شرایط زندگی در برج های تهران را بررسی نمودیم و با آپارتمان نشینی مقایسه نمودیم، ضمن اینکه معایب و مزایای برج نشینی را بررسی نمودیم که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برج نشینی یک فرهنگ کاملا جدا از آپارتمان نشینی است که قابل مقایسه با یکدیگر نیست.

    اما در نهایت توجه داشته باشید که شکل و شمایل ساخت و ساز در شهرها به سوی این سمت است و خانه های ویلایی کم کم باید جای خود را به آپارتمان های بلند مرتبه بدهند و این طبیعت پایتخت هر کشوری است زیرا رشد جمعیت همیشگی است و فضای ساخت و زمین خلق نمی شود. در نظر داشته باشید که اگر قصد خرید یا پیش خرید آپارتمان در برج های تهران را دارید، شرایط متنوعی برای پیش فروش فراهم است که می توانید در این مورد با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه