جستجو کردن

نوشته های اخیر

برج های در حال ساخت تهران: نقشه جدیدی از شهر

  • برای سازنده ها استفاده حداکثری از فضای زمین در اولویت است و هر چه بتوانند سازه خود را بالاتر ببرند سود بیشتری عایدشان می شود. از طرفی دیگر شهرداری قوانین سفت و سختی بابت این موضوع وضع کرده است و هر سال هم شرایط سخت تر می شود و تراکم پایینتر می آید و نتیجه آن می شود که ساخت و ساز در بسیاری از زمین ها که متراژ کوچکی دارند برای ساخت 4 یا 5 طبقه صرفه اقتصادی نداشته باشد.

    اما در نهایت برج های بلندی در تهران ساخته شده است که آن دسته که با طبقات زیاد در حال ساخت هستند بسیار کم در تهران دیده می شوند اما در یک منطقه از تهران هنوز طرح تفصیلی شهرداری برقرار است و آن هم منطقه 22 تهران چیتگر است. زیرا شهرداری چاره ای برای سرریز جمعیت تهران نداشته به جز اینکه آخرین و وسیع ترین منطقه تهران را تبدیل به نقطه ای کند که ساخت و ساز در آن به صورتی انجام شود که نیاز ساخت به مسکن را در تهران پوشش دهد.

    برج های در حال ساخت تهران
    برج های در حال ساخت تهران

    جدا از اینکه در همین منطقه طی چند سال اخیر تراکم چندین مرتبه محدود شده است و در حال حاضر به 16 طبقه رسیده اما در این نقطه برج با 40 طبقه در حال ساخت می باشد که رکورد دار ارتفاع در کشور است. در ادامه مطلب به معرفی برج های در حال ساخت تهران که نقشه جدیدی از شهر را در آسمان ایجاد نموده اند می پردازیم.

    برج های در حال ساخت تهران

    اگر تیتر مطلب برج های ساخته شده تهران می بود، گزینه هایی که برای معرفی داشتیم بسیار زیاد بود و در این مطلب نمی گنجید اما قصد ما معرفی برج های در حال ساخت تهران است که عمده آن با توجه به شرایطی که مطرح نمودیم در منطقه 22 تهران چیتگر است.

    در حال حاضر بزرگترین برج های تهران در این محدوده در حال ساخت است که نمونه ای از آنها را معرفی خواهیم نمود:

    برج های نیروی زمینی ارتش که در حال حاضر بلندترین برج های منطقه 22 می باشند که شامل 4 برج 40 طبقه است که به نام برج های چهارگانه نیز شناخته می شود و اجرای آن بر عهده بنیاد تعاون ناجا است. در منطقه 22 تهران به دلیل مالکیت عمده زمین های این نقطه، اکثر ارگان های دولتی در حال ساخت و ساز می باشند به عنوان مثال برج لشگر 27 که در مروارید شهر واقع شده است و دارای 2 فاز است که فاز اول آن نزدیک به تحویل و فاز دوم آن با نام پروژه شهید سلیمانی در حال اجرا و در مراحل اولیه می باشد

    برج های در حال ساخت تهران
    برج های در حال ساخت تهران

    در محدوده مروارید شهر یک آخرین نقطه قابل ساخت در منطقه 22 است تراکم تا 16 طبقه صادر شده است و عمده پروژه های آن تا همین محدوده ساخته شده اند و بیشترین تعداد پروژه های پذیره نویسی چیتگر نیز در همین محدوده واقع شده است زیرا فضای ساخت در آن زیاد است و در واقع آخرین نقطه قابل ساخت در چیتگر است.

    پروژه هایی که در این محدوده تعریف شده است معمولا در مراحل اولیه ساخت می باشند و ممکن است عملیات ساخت آن ها چند سال بیشتر از پروژه های شخصی طول بکشد. پروژه ماهور یکی از این پروژه های می باشد.

    باید در نظر داشته باشید که در مواجهه با این دسته از پروژه ها بهتر است اول از همه سال تاسیس تعاونی و سابقه ساخت آن را به صورت واقعی بررسی نمایید و پروژه هایی که به اسم تعاونی وجود دارد را بررسی کنید نه پروژه هایی که فروشنده یا تعاونی به عنوان رزومه معرفی میکند. به عنوان نمونه پروژه الهیه فرشته توسط تعاونی سپاشهر معرفی شده است که در حال حاضر 5 پروژه در حال اجرا دارد و سابقه تحویل ندارد و همه پروژه های آن در حال اجرا و در مراحل ساخت می باشد و پروژه سفیر نمونه ای از پروژه دیگر این تعاونی است که در حال ساخت می باشد.

    برج های لوکس در حال ساخت

    عمده پروژه های دولتی معمولا به صورت استاندارد و یا کمی بالاتر ساخته می شود و برجه های لوکس در حال ساخت عموما توسط شخصی ساز ها و شرکت ها ساخته می شوند. در حال حاضر برج های تندیس اقاقیا توسط سازنده برج زنبق در منطقه 1 در حال ساخت می باشد و جزو لوکس ترین پروژه های در حال ساخت در این منطقه است.

    البته این نکته را بگوییم که برج های لوکس ساخته شده در چیتگر وجود دارد که امکانات آن ها با برج های لوکس منطقه 1 برابری می کند و می توان به عنوان نمونه به برج لبخند و برج سفید چیتگر اشاره نمود.

    در مورد برج های لوکس در حال ساخت علاوه بر شخصی ساز ها می توان به سراغ شرکت های خصوصی رفت که در حال ساخت و ساز می باشند اما کیفیت ساخت آنها به لوکس بودن برج های شخصی نمی رسد اما از سطح منطقه بالاتر است.

    برج های نارنجستان یک نمونه از این برج های می باشد که توسط شرکت ابنیه آکام در حال ساخت می باشد و این شرکت 1 برج نسبتا لوکس را در محدوده کوهک تحویل داده است.

    برج های در حال ساخت تهران در مراحل اولیه فروش

    پیش فروش به صورت قانونی در مرحله 30 درصد از پیشرفت فیزیکی پروژه انجام می شود و به همین دلیل است که اگر در قالب شرکتی خرید می نمایید قرارداد باید در این حالت رسمی شود و اگر در حالت تعاونی خرید می نمایید می تواند پروژه را از همان ابتدا و در مراحل اولیه نیز خریداری نمود.

    پروژه اسپرلوس در حال حاضر پروژه ای تعریف شده در سال 1400 است که هنوز عملیات ساخت آن شروع نشده است و در همان مراحل اولیه خرید زمین می توانستید در تعاونی سرمایه گذاری نمایید. توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در تعاونی هایی که ریشه دولتی ندارند و سابقه ساختی نیز برای آنها وجود ندارد از سوی ما توصیه نمی شود.

    زیرا ممکن است عملیات ساخت آن ها چند سال به تعویق بی افتد به صورتی که پروژه سران نمونه ای از این پروژه ها است که بعد از 4 سال حتی موفق به تسویه حساب زمین نشده است و زمین را فروشنده پس گرفته است.

    برج های در حال ساخت تهران در مراحل اولیه فروش
    برج های در حال ساخت تهران در مراحل اولیه فروش

    این اتفاق ممکن است بنا به دلایلی در پروژه های دولتی نیز رخ دهد به صورتی که پروژه صدا و سیما نیز به دلیل مشکلاتی که با پیمانکار داشته است به همین شکل متوقف شده است.

    در حال حاضر شهرک گرین لند بزرگترین پروژه معرفی شده توسط ارگان دولتی (ارتش) است که در مراحل اولیه ثبت نام می باشد و شکل فروش آن نیز عوض شده است به صورتی که پروژه های قبلی ارتش، با قیمت قطعی و حاصل از واگذاری سهام به اعضای ارتش بوده است اما این پروژه به صورت مستقیم برای فروش به مردم ایجاد شده است و قیمت آن علی الحساب است.

    مشکلاتی که برج های در حال ساخت بوجود می آورند

    در فروردین ماه سال 1403، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه عده ای از خریداران برج های پهنه طبیعت یا پهنه d تجمعی تشکیل داده اند و اعتراض به تغییر موقعیت زمین خود نموده اند.

    این موضوع به این علت بوده است که موقعیت قرارگیری زمین این پروژه در جوار باغ موزه گیاهشناسی بوده و وجود آن باعث از بین رفتن این مجموعه می شده است. به همین دلیل زمین آن به سوی دیگر بلوار منتقل شده است و همین امر باعث افت موقت قیمت سهام پهنه D شده است.

    در نهایت علت محدود شدن تراکم در منطقه 22 همین بوده است زیرا این منطقه ورودی هوای تهران است و اگر برج های بلند ساخته شود مانع جریان باد خواهد شد و مشکلاتی بوجود می آورد. در کنار همه این موارد باید در نظر داشته باشید که به طور کلی ساخت و ساز در کنار منابع طبیعی باعث تخریب آن خواهد شد.

    پروژه افق بین الملل نیز به دلیل تاخیر در ساخت و اخذ جواز ابتدا از 16 طبقه به 12 و در حال حاضر به 6 طبقه مسکونی رسیده است و بنا بر دلایلی که در بالا توضیح داده ایم، تراکم محدوده مروارید شهر در حال محدود شدن است.

    پروژه های نزدیک دریاچه نیز با محدودیت مواجه شده اند و آن دسته که جواز ساخت قبل از سال 1400 بوده است دارای تراکم ساخت سابق می باشند به عنوان نمونه پروژه میعاد یکی از این پروژه ها می باشد.

    جمع بندی

    در این قسمت برج های در حال ساخت تهران را معرفی نمودیم و پروژه های در حال ساختی که به صورت انبوه در در حال اجرا در منطقه 22 تهران می باشند را نیز بررسی نمودیم. در نظر داشته باشید که زندگی در برج های لوکس نیز دارای هزینه شارژ ماهیانه است که هر چقدر امکانات برج بیشتر باشد این هزینه ها نیز بیشتر است.

    بهتر است قبل از خرید و انتخاب زندگی در برج ها، تمامی موارد را بسنجید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برج های در حال ساخت در شهر تهران و شرایط خرید آن ها می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه