جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه دریا (صدا و سیما) دریاچه چیتگر منطقه 22

  • پروژه دریا توسط تعاونی مسکن صداوسیما در محدوده میان میدان موج و میدان ساحل در حال اجراست. این پروژه شامل دو برج با ارتفاع ۱۶ طبقه و ۱۴ طبقه می‌باشد و دارای دید به دریاچه چیتگر است و در مجموع دارای 120 واحد مسکونی است.

    این پروژه مشکلات زیادی بین تعاونی سازنده و پیمانکار داشته است و همین دلیلی است که چند سال است پروژه مسکوت مانده است و با کش و قوس فراوانی روبرو بوده است تا بر اساس رای دادگاه بتوانند پیمانکار را از پروژه خارج نمایند و پروژه را خود تعاونی تحویل بگیرد.

    پروژه دریا صدا و سیما
    پروژه دریا صدا و سیما

    این پروژه در سال 1397 زمانی که نزدیک به 20 درصد از عملیات ساخت آن انجام شده بود توسط تعاونی خریداری شده و عملیات ساخت آن در سال بعد از آن شروع شد که بعد از گذشت مدت زمانی متوقف شد.

    در این مطلب ضمن بررسی شرایط فروش و قیمت روز پروژه دریا صدا و سیما، موقعیت، امکانات و مقایسه ای با دیگر برج ها با شرایط مشابه انجام خواهیم داد.

    شرایط فروش پروژه دریا صدا و سیما

    واحد های پروژه دریا صدا و سیما پیش فروش شده است و در حال حاضر خود تعاونی واحدی برای ارائه ندارد اما شرایط فروش برای خریداران فعلی در حال حاضر بدین صورت است که یک واحد 128 متری که دارای 16 متر تجاری است به قیمت متری 50 میلیون تومان و بدون تجاری 45 میلیون تومان باید پرداخت شود که 5 میلیارد و 760 میلیون تومان می شود.

    علت اختلاف قیمت این است که تجاری می تواند به تعاونی واگذار شود و از مبلغ بدهی کسر می گردد. با متراژ تجاری 700 میلیون تومان دیگر به صورت علی الحساب و با تجاری مبلغ 1 میلیارد و 900 میلیون تومان به صورت علی الحساب باید تا پایان پروژه به تعاونی پرداخت شود. قرارداد تحویل این پروژه 2 سال دیگر است اما همانطور که در بالا اشاره نمودیم این پروژه در حال حاضر وضعیت ساخت آن مسکوت است.

    شرایط فروش پروژه دریا
    شرایط فروش پروژه دریا

    در نزدیکی این پروژه، یک پروژه دیگر معرفی شده است که نام آن پروژه پاسارگاد دریاچه می باشد و آن پروژه نیز در مرحله پذیره نویسی است و در حال حاضر زمین آن کاربری مسکونی و اجازه ساخت ندارد.

    جزئیات پروژه صدا و سیما در چیتگر

    از میان ۱۲۰ واحد مسکونی این برج‌ها، ۴۴ واحد با سه خوابه و متراژ بین ۱۲۸ تا ۱۳۶ متر و ۷۶ واحد با دو خوابه و متراژ بین ۱۰۳ تا ۱۲۵ متر طراحی شده‌اند.

    بلوک A این پروژه دارای متراژ زمینی به مساحت ۲۲۳۶.۵ متر مربع است و زیربنای کلی آن به مقدار ۱۶۱۹۲ متر مربع می‌رسد. این بلوک، یک برج ۱۶ طبقه با ۶۴ واحد مسکونی است، که دارای ۷۲۶۴ متر مربع زیربنای مفید مسکونی می‌باشد. پیشرفت اسکلت این بلوک تا کنون به ۵۰% و پیشرفت سفت‌کاری آن به ۳۵% رسیده است.

    بلوک B نیز دارای متراژ زمینی به اندازه‌ی ۱۵۵۹.۱ متر مربع و زیربنای کلی ۱۵۱۱۴ متر مربع است. این بلوک دارای یک برج ۱۴ طبقه با ۵۶ واحد مسکونی و زیربنای مفید مسکونی ۶۳۲۴ متر مربع است. پیشرفت اسکلت این بلوک تاکنون به ۶۵% و پیشرفت سفت‌کاری آن به ۳۵% افزایش یافته است.

    در حال حاضر قیمت هر متر آپارتمان در دریاچه چیتگر برای واحدهایی که دید به دریاچه دارند متری 110 میلیون تومان به صورت پایه قیمت محاسبه می شود و این نشانگر این موضوع است که واحدهای این برج ارزشمند هستند اما متاسفانه مدت زمان طولانی که پروژه بلاتکلیف مانده است باعث کاهش قیمت ها شده است.

    موقعیت پروژه صدا و سیما در چیتگر

    موقعیت قرار گیری پروژه صدا و سیما در چیتگر را می توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید:

    موقعیت برج دریا صدا و سیما
    موقعیت برج دریا صدا و سیما

    همانطور که در تصویر مشاهده می فرمایید، برج دریا صدا و سیما در موقعیت مناسبی قرار گرفته است و جزو برج های رینگ دوم دریاچه چیتگر به حساب می آید. این برج در صورتی که عملیات ساخت آن شروع شود گزینه مطلوبی برای سرمایه گذاری می باشد.

    امکانات پروژه دریا صدا و سیما

    امکانات پروژه دریا متعلق به صدا و سیما در حد استاندارد منطقه می باشد که به شرح زیر است:

    • پارکینگ و انباری: فضای پارکینگ برای ساکنان و مهمان فراهم شده است
    • لابی 24 ساعته: لابی شیک و مدرن با خدمات ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات به ساکنان و مهمانان طراحی شده است.
    • سالن اجتماعات: برای برگزاری جلسات و تجمعات، سالن اجتماعات مجهز و آماده به کار است.
    • سالن ورزشی: امکانات ورزشی برای تناسب اندام ساکنان در اختیار قرار گرفته است.
    • درب ضد سرقت: برای افزایش امنیت، درب‌های ضدسرقت در ورودی‌ها نصب شده‌اند.
    • سرمایش و گرمایش مرکزی: سیستم‌های مدرن سرمایش و گرمایش مرکزی برای راحتی ساکنان فراهم شده‌اند.
    • مساحت تجاری: با مساحت ۲۵۰۰ متر مربع، فضای تجاری در زیر طبقات مسکونی به صورت سهامی یا به اعضا واگذار می‌شود. این فضاها می‌توانند به متقاضیان فروخته شده و عواید آن‌ها صرف خود پروژه گردد.
    سابقه کارفرما

    تعاونی مسکن کارکنان صداوسیما از تاریخ 1352/12/12 ثبت شده و کار خود را آغاز نموده است و تا کنون 1800 واحد مسکونی احداث و تحویل داده است.

    البته این آمار برای مدت زمانی که این تعاونی فعالیت داشته است سابقه زیادی به حساب نمی آید زیرا در حال حاضر ارگان هایی مانند ارتش سالیانه بیش از هزار واحد را تحویل می دهند که آخرین نمونه ساخته شده در منطقه 22 برج های G چیتگر است. ولیکن در نهایت امیدواریم که با روشن شدن تکلیف پروژه دریا، سرمایه گذاران به واحد های خود برسند.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی پروژه دریا متعلق به صدا و سیما در منطقه 22 تهران چیتگر پرداختیم و شرایط فروش، قیمت روز و همچنین گزارشی از عملکرد و پیشرفت پروژه را بررسی نمودیم. در نظر داشته باشید که موقعیت این برج در لوکیشن خوبی است اما در نهایت پروژه باید شروع به عملیات ساخت نماید و این نکته بسیار مهم است.

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه دریا و دیگر پروژه های در حال انجام در منطقه 22 تهران می توانید با کارشناسان ما در تهران برج در تماس باشید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    1 نظر در “پروژه دریا (صدا و سیما) دریاچه چیتگر منطقه 22”

    1. سلام بنده ۵ سال قبل از پروژه دریا یک واحد پیش خرید کردم و حدودا ۸۰ درصد پول آن را واریز کردم که با بی تدبیری مدیر پروژه متاسفانه پیمانکار با کلاهبرداری متواری شد و الان مدیر پروژه عوض شده و مدیر جدید از مسولیت آن سرباز می زند و دوباره از صفر با اقساطی که اصلا در توان من نیست تقاضای واریز دارند که در صورت نپرداختن یک طرفه قرارداد باطل می‌شود

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه