جستجو کردن

نوشته های اخیر

پیش خرید آپارتمان از سازنده در چیتگر منطقه 22

  • اگر به دنبال پیش خرید باشید، منطقه 22 تهران چیتگر بیشترین تعداد آپارتمان های در حال ساخت را دارد که شامل محله های مختلفی نظیر دریاچه چیتگر ، کوهک مروارید شهر و المپیک میباشد. دلیل آن این است که این محدوده بیشترین فضای قابل ساخت را دارد و بیشتر سازنده های مناطق دیگر به این منطقه آمده و در حال ساخت ساز در کنار تعاونی های مسکن دولتی و خصوصی میباشند.

    پروژه های این منطقه به چند دسته تقسیم میشوند که شامل تعاونی های دولتی و شرکتی به همراه شخصی سازها هستند که گزینه پیش خرید میتواند از سازنده به صورت مستقیم انجام شود یا از پیمانکاران پروژه که سهم خود را پیش فروش مینمایند قابل خریداری است.

    برای بررسی بیشتر در این مطلب ما گزینه های متفاوت را تا ارقام متفاوت از 1 میلیارد به بالا برای شما معرفی خواهیم کرد که بسته به مرحله ای که پروژه در آن قرار دارد و شرایط اقساط آن در ادامه میتواند گزینه مناسب با خود را انتخاب نمایید که زمان تحویل آن میتواند از 3 ماه تا 4 سال باشد که بسته به میزان سرمایه اولیه و توان پرداخت اقساط شما دارد ، همچنین پروژه هایی به صورت تسویه حساب کامل برای پیش خرید آپارتمان از سازنده در چیتگر وجود دارد که گزینه مناسب برای افرادی است که قصد ندارند اقساط پرداخت نمایند و میخواهند پیش خرید آپارتمان از سازنده در چیتگر را بصورت مستقیم انجام دهند.

    پیش از ادامه مطلب در ویدئو زیر میتوانید نمایی بصورت هوایی از شهرک چیتگر پهنه A مشاهده نمایید که شامل بیش از 30 برج در حال ساخت است که بزرگترین شهرک مسکونی در تهران است که در حال ساخت میباشد. پهنه های دیگری نظیر B , C و D نیز وجود دارند و  این پهنه تنهای بخشی از این شهرک و منطقه 22  میباشد.

    گزینه های پیش خرید آپارتمان در چیتگر

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم ، پروژه های این منطقه به چند دسته تقسیم میشوند . پروژه های تعاونی ساز که در واقع مالک زمین بوده و مشارکت با پیمانکار انجام داده اند و سهم آنها به دو دسته تقسیم میشود ، دسته اول سهم مالک است که سهام قطعی است و متراژ مشخصی دارد و فاقد اقساط است.

    بخش دوم نیز سهم پیمانکار و سازنده پروژه است که میتواند به صورت اقساطی یا قطعی به فروش برسد و بسته به نوع پروژه و سازنده آن متفاوت است . در این بین تعاونی هایی وجود دارند که خودشان در حال ساخت می باشند و آنها نیز اقساط دریافت می نمایند و هزینه های ساخت را از اعضا دریافت میکنند که مبلغ آنها بصورت علی الحساب است یعنی با افزایش هزینه ها ، اقساط نیز افزایش میابد.

    پیش خرید آپارتمان ار سازنده در چیتگر
    پیش خرید آپارتمان از سازنده در چیتگر

    بخش بعدی مربوط به تعاونی های شرکتی و سازنده های خصوصی هستند که در مورد سازنده های خصوصی ، پیش خرید آپارتمان در چیتگر بصورت قیمت قطعی انجام میشود یعنی 40 الی 60 درصد مبلغ اولیه دریافت شده و مابقی طی اقساط در طول مدت زمان پروژه دریافت میشود. در قرارداد این دسته از پیش خرید ها، مبلغ بصورت قطعی و تعهدات سازنده و زمان تحویل ذکر میشود.

    همچنین در نظر داشته باشید که گزینه تهاتر نیز در این منطقه برقرار است ، میتوانید تهاتر آپارتمان با آپارتمان در چیتگر انجام دهید ولی معمولا این گزینه برای سازنده ها مناسب نیست و تمایلی به انجام آن ندارند زیرا خودشان فروشنده آپارتمان هستند اما برای پیمانکاران پروژه ها که در ازای مصالح یا خدمات واحد دریافت کرده اند گزینه ای مناسب است که بیشتر در این مطلب به آن نمیپردازیم میتوانید از صفحه مربوطه که در خط بالا لینک داده شده است شرایط آنرا بررسی کنید که مفصل است.

    با چه مبلغی می توان پیش خرید آپارتمان در چیتگر انجام داد ؟

    این قسمت بسیار مهم است! این بخش را چند بار بخوانید زیرا هر چه مشکل است از همینجا شروع میشود . بسیاری از پروژه هایی که در این منطقه تعریف شده اند تعاونی های بدون پشتوانه ای هستند که در واقع توسط عده ای تاسیس شده اند که نه سابقه اجرایی دارند و نه توان مالی ساخت.

    آنها پروژه ای معرفی مینمایند که زمینی است در یک محدوده که قصد خرید و ساخت آنرا دارند اما این چیزی نیست که به شما بگویند ، آنها میگویند که زمین را تا 2 ماه دیگر گودبرداری کرده و آماده ساخت می شود اما واقعیت این نیست و ممکن است هنوز در مرحله تغییر کاربری زمین و یا اخذ جواز باشند.

    معمولا آگهی های مربوط به این دسته از تعاونی ها را اینستاگرام و دیوار مشاهده نموده اید که با 300 الی 400 میلیون پیش پرداخت اولیه و اقساط 48 ماهه که مبلغ ناچیزی است یک واحد 60 متری را به شما 1 میلیارد و 800 اعلام میکنند. البته بصورت علی الحساب یعنی این رقم واقعی نیست و تنها در این مرحله بصورت علی الحساب اعلام شده است.

    با چه مبلغی میتوان پیش خرید آپارتمان در چیتگر انجام داد ؟
    با چه مبلغی میتوان پیش خرید آپارتمان در چیتگر انجام داد ؟

    پس بهتر است از این دسته بگذریم و بیشتر نپردازیم ، پروژه های سالم در این منطقه معمولا با قیمت تمام شده 45 الی 60 میلیون تومان در محدوده بلوار پژوهش و مروارید شهر میتوان پیش خرید نمود ، این رقم برای پروژه هایی است که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی دارند بر روی اسکلت بوده یا در مراحل بعدی هستند و البته همانطور که گفتیم این حداقل است. قیمت آپارتمان 60 متری در چیتگر اگر آماده باشد امروز کمتر از 4 میلیارد و 500 میلیون تومان نیست ( نوساز ).

    برای پروژه هایی که در دریاچه یا میدان المپیک و کوهک هستند این قیمت ها از 70 تا 85 میلیون تومان و برای پروژه های لوکس از 90 تا 110 میلیون تومان اعلام میشود. اما در نظر داشته باشید که تمامی این قیمت ها بسته به مرحله ای که پروژه در آن قرار دارد میباشد.

    حال شرایط پرداخت میتوانید از 1 میلیارد برای یک واحد 60 متری به همراه اقساط باشد تا 3 میلیارد تومان بسته به نوع پروژه ، سازنده ، زمان تحویل و تعهدات پروژه و همچنین ماهیت سازنده آن متفاوت است.

    تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان ها در چیست ؟

    تفاوت اصلی در ماهیت آنهاست ، پروژه های تعاونی ساز دولتی قیمت مناسبی دارند و علت آن به دلیل ماهیت دولتی بودن آنها میباشد . عمده زمین های منطقه 22 تهران چیتگر متعلق به ارگانهای دولتی بوده است که به تعاونی های مسکن همان نهاد واگذار شده است. به همین دلیل است که قیمت آنها پایین است نسبت به یک پروژه شخصی ساز که هزینه گزافی برای زمین و تراکم پرداخت کرده است.

    حتی در برخی پروژه هایی که مربوط به سپاه و ارتش است سختگیری در افزایش اقساط به گونه ای است که پیمانکار باید در چهار چوب یک آمار دولتی رسمی افزایش قیمت دهد و همانطور که میدانید معمولا آمارهایی که اعلام میشود از واقعیت کمتر است به همین دلیل است که معمولا این دسته از پروژه ها به هر پیمانکاری سپرده نمیشود و اگر هم سپرده شود ضمانت و تعهدات سنگینی گرفته میشود که در نهایت باعث میشود پروژه با سرعت خوب پیش برود.

    تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان ها در چیست ؟
    تفاوت قیمت پیش خرید آپارتمان ها در چیست ؟

    برخی از این پروژه ها که در واقع حاصل مشارکت تعاونی مالک زمین با پیمانکار است دارای متراژ قطعی است ، همان ویدئویی که در بالا مشاهده نمودید که مربوط به پهنه A بوده و پهنه های دیگر که در مجموع بیش از 100 برج در آن در حال ساخت میباشد همگی یک سهم قطعی داشته اند ، یعنی عضوی که متراژ قطعی 60 متری یا 90 و یا بیشتر داشته و پیمانکاری که در پروژه با درصدی مشخص مشارکت کرده است.

    حال اگر گزینه پیش خرید آپارتمان در چیتگر مطرح باشد باید انتخاب نمایید که میخواهید با شرایط اقساطی از پیمانکار خریداری انجام دهید و یا بصورت قطعی از مالک در نهایت هر 2 گزینه معمولا فراهم است و بسته به نظر و دیدگاه شما از سرمایه گذاری دارد.

    چه پروژه ای را برای پیش خرید انتخاب نماییم ؟

    اول از همه مطمئن شوید که همه جوانب پروژه را متوجه شده اید و بدانید این نوع سرمایه گذاری و پیش خرید با آنچه در مناطق دیگر در ذهنتان بوده متفاوت است. املاک منطقه چیتگر به شما خیلی از موارد را نمیگویند زیرا کار آنها مشاوره نیست و قصد فروش پروژه ای را دارند که با آن کار میکنند و قرارداد دارند . طی تماس های مکرری که با تهران برج گرفته میشود بسیاری از افراد اذعان دارند که از بسیاری موارد بی خبر بوده اند.

    مانند همان جدولی که در بالا به آن اشاره نمودیم که قیمت یک واحد 60 متری را 1 میلیارد و 500 اعلام میکند و میگویند نهایت سالیانه 5 الی 7 درصد افزایش اقساط خواهیم داشت . حال شما اگر در ایران زندگی کرده باشید قطعا میدانید افزایش قیمت 5 الی 7 درصدی در سال قطعا رویایی است آن هم در زمینه ساخت و ساز و قیمت مصالح.

    چه پروژه ای را برای پیش خرید انتخاب نماییم ؟
    چه پروژه ای را برای پیش خرید انتخاب نماییم ؟

    پس در واقع اول از همه مطمئن شوید چه پروژه ای را قصد خرید دارید و ماهیت، تعهدات، نوع مشارکت، وضعیت سند زمین و کاربری آن چیست. همچنین بر اساس میزان سرمایه اولیه شما ، توان پرداخت اقساط و مدت زمانی که میتوانید در انتظار تکمیل پروژه باشید بسیار مهم است و برای هر فرد یک گزینه مطرح نیست زیرا تمام این موارد برای هر فردی متفاوت است.

    در نتیجه شما اگر قصد پیش خرید آپارتمان از سازنده در چیتگر را دارید میتوانید اطلاعات واقعی را در سایت تهران برج مطالعه فرمایید ، از قسمت لیست پروژه ها در بالا میتوانید پروژه های در حال احداث در این منطقه را بررسی کنید . همچنین میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرموده و جزئیات هر پروژه را دریافت نمایید.

    جمع بندی

    در نهایت منطقه 22 تهران یک منطقه رو به رشد در تهران است، کیفیت زندگی و برج ها به صورتی است که اگر بخواهید آنرا با دیگر مناطق مقایسه کنید می توانید متوجه تفاوت شوید. یعنی اگر یک برج لوکس در حال حاضر به قیمت متری 110 میلیون تومان به فروش میرسد که دارای امکانات فوق العاده و دید به دریاچه است باید گزینه های 110 میلیونی در دیگر مناطق تهران را مشاهده نمایید و با آن مقایسه کنید.

    در واقع در حال حاضر به دلیل نوساز بودن و زیاد بودن پروژه های در حال ساخت شرایط در چیتگر اینگونه است ولی همیشگی نیست و این منطقه مانند دیگر مناطق تهران که یک زمان در حال ساخت بوده اند قیمت مناسبی در حال حاضر دارد.

    اما توجه داشته باشید که در هر بازاری برای خرید ، خوب و بد وجود دارد و نیاز است که برای ورود به بازار چیتگر برای سرمایه گذاری موفق یک مشاوره خوب داشته باشید که با توجه به نیاز شما از پیش خرید آپارتمان باشد یعنی باید میزان سرمایه و توقعات شما از سرمایه گذاری که شامل صاحبخانه شدن یا سرمایه گذاری باشد بررسی شده و بهترین گزینه به شما معرفی شود.

    در نهایت می توانید با کارشناسان تهران برج تماس حاصل کنید و اطلاعات و جزئیات بیشتری دریافت نمایید.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه