جستجو کردن

نوشته های اخیر

مجتمع اداری و تجاری گلستان خیام منطقه 22

  • مجتمع اداری و تجاری گلستان خیام در منطقه 22 تهران و در نزدیکی دریاچه چیتگر واقع شده است و پروانه ساخت آن به شماره 220002695 می باشد. تاریخ شروع این پروژه سال 1388 بوده و توسط مهندس لالوی که سابقه ساخت و اجرای چندین پروژه دیگر را در چیتگر بر عهده دارد انجام شده است. این پروژه در دور دوم دولت احمدی نژاد به دلیل مشارکتی که با دولت داشته، با تزریق سرمایه پیش رفته است و تا سال 1392 نزدیک به 60 درصد تکمیل شد اما دولت بعدی سرمایه لازم که تعهد بر اساس مشارکت با این پروژه بوده را تزریق نکرده است و به همین دلیل این پروژه تا سال 1400 مسکوت ماند.

    مجتمع اداری و تجاری گلستان خیام
    مجتمع اداری و تجاری گلستان خیام

    در نهایت دولت جدید مجدد تزریق سرمایه به پروژه را شروع نموده است و در حال حاضر این پروژه که مشارکت با صنعت بیمه مرکزی انجام داده است تا پایان سال 1403 تحویل داده می شود و سرعت ساخت آن به شدت بالا رفته است. مجتمع اداری و تجاری گلستان خیام شامل 10 طبقه می باشد که از طبقه 4 که روف گاردن مجموعه است الی طبقه 10 واحدهای اداری در برج هایی به صورت شمالی و جنوبی واقع شده است که برج های شمالی دارای متراژ بین 80 الی 100 متر در طبقات می باشند و برج های جنوبی دارای متراژ 58 الی 61 متری هستند. نزدیک به 200 واحد اداری و 350 واحد تجاری در 5 طبقه در این مجموعه واقع شده است. طبقه سوم این مجموعه فضای وسیعی برای فودکورت، شهر کتاب و دیگر خدمات به همراه تراس با دید مستقیم به دریاچه چیتگر است.

    شرایط فروش پروژه گلستان خیام

    برج هایی که در قسمت غربی این مجموعه واقع شده اند در اختیار صنعت مرکزی بیمه که حکم سرمایه گذاری در این پروژه را دارد می باشند و بر اساس شنیده ها، دفاتر اصلی بیمه های کشور و دیگر خدمات مربوط از واحدهایی که این مجموعه مالک آن است استفاده خواهند نمود و برای فروش نمی باشد.

    در قسمت شرقی که مالک آن خریداران می باشند، میانگین قیمت برای واحد های اداری بین 90 الی 95 میلیون تومان اعلام شده است (بروزرسانی اردیبهشت 1403 برای اطلاعات دقیق تر تماس حاصل فرمایید) و در برج شرقی به دلیل نزدیک بودن به تحویل در صورتی که سازنده بر اساس پیشرفت کار واحدی دریافت نمایید قیمت نزدیک به 20 الی 30 درصد بیشتر برای فروش گذاشته شده است. دیگر واحدهای اداری چیتگر در نزدیکی این مجموعه پروژه لکسون و آرتمیس می باشد.

    شرایط فروش پروژه گلستان خیام
    شرایط فروش پروژه گلستان خیام

    همچنین در نظر داشته باشید که نزدیک به متری 15 میلیون تومان نیز باید بابت تعدیل قیمت ساخت به سازنده پرداخت شود تا واحد تحویل گرفته شود که البته چالش هایی بر سر این موضوع وجود داشته اما در نهایت بر اساس قرارداد و رای دادگاه این مبلغ باید پرداخت شود که برای واحد های 60 متری نزدیک به 900 میلیون تومان خواهد شد.

    همچنین واحدهای تجاری در این مجموعه برای فروش وجود دارد که در اختیار سازنده است و متری 300 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و واحدهای تجاری که در بهترین موقعیت این مجموعه قرار گرفته شده اند متری 800 میلیون تومان به فروش رفته اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و فروش واحدهای اداری و تجاری پروژه گلستان خیام می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    موقعیت برج های اداری و تجاری اطراف گلستان خیام

    در اطراف مجتمع اداری و تجاری گلستان خیام چندین مجموعه دیگر واقع شده اند که در نزدیکی همین مجموعه قرار گرفته شده اند که اولین آن پروژه لکسون می باشد که مجموعه ای اداری و تجاری است که موقعیت آن نسبت به گلستان خیام را می توانید در تصویر مشاهده نمایید. این پروژه تا چند ماه دیگر تحویل داده می شود.

    موقعیت برج اداری تجاری گلستان خیام
    موقعیت برج اداری تجاری گلستان خیام

    در پروژه های ادرای و تجاری که اطراف گلستان خیام قرار گرفته اند یکی از فاز های برج اداری آرتمیس تحویل داده شده است و واحدهای اداری آن در حال بهره برداری است. مجتمع اداری و تجاری آفتاب هم قدیمی بوده و در حال بهره برداری است و پروژه انیگما در حال ساخت می باشد.

    همچنین در نظر داشته باشید که چندین پروژه اداری و تجاری دیگر نیز در منطقه 22 در حال اجرا می باشد که پروژه رویال رزیدنس در قالب تعاونی ساز در مراحل اولیه ساخت می باشد و پروژه المپیا سنتر در میدان المپیک نیز یکی دیگر از پروژه های اداری تجاری در حال اجرا در منطقه 22 تهران می باشد.

    نحوه نقل و انتقال و قرارداد اولیه

    نحوه نقل و انتقال واحدهای مجتمع گلستان خیام به این صورت می باشد که باید در دفتر خود شرکت انجام شود و قرار واحد به صورت عرصه و اعیان به همراه سرقفلی را در 2 پلاک ثبتی 2064/5 و 2064/4 مشخص نموده است که پس از پایان پروژه با یکدیگر تجمیع خواهند شد. توجه داشته باشید که کاربری زمین این پروژه S222 است که از ابتدا تجاری و اداری بوده است.

    در قرارداد اولیه 10 درصد بابت تحویل و سند باقی مانده است. همچنین در نظر داشته باشید انتقال قرارداد به شرط پرداخت بدهی های صاحب قرارداد و همچنین مبلغ 1 درصد کمیسیون نقل و انتقال به سازنده است و تنها با امضای سازنده مجاز می باشد.

    همچنین در نظر داشته باشید که واحدهای این مجموعه فاقد پارکینگ می باشند و باید به صورت جداگانه خریداری شوند که در حال حاضر قیمت هر پارکینگ 600 الی 700 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

    سابقه سازنده مجتمع گلستان خیام

    سازنده مجتمع گلستان خیام آقای امان الله لالوی می باشد که سابقه ساخت چندین پروژه دیگر را در منطقه 22 تهران بر عهده داشته است. پروژه دیگر این سازنده برج مروارید خیام نام دارد که در مروارید شهر می باشد و در مراحل پایانی تکمیل اسکلت است.

    سابقه سازنده مجتمع گلستان خیام
    سابقه سازنده مجتمع گلستان خیام

    به صورت کلی پروژه گلستان خیام این سازنده به دلیل مشارکت با دولت و عوض شدن دولتی که قرارداد با آن بسته شده بود دچار مشکلات زیادی شد و در نهایت سال 1400 مجدد شروع به فعالیت نمود و پیش بینی می شود این پروژه در پایان سال 1403 به بهره برداری برسد. در حال حاضر واحدهای برج شمالی این مجموعه آماده بهره برداری هستند ولیکن ورودی ها هنوز تکمیل نشده و آسانسور هم نصب نشده است.

    واحدهای اداری و تجاری گلستان خیام ارزش خرید دارند؟

    یکی از مواردی که در منطقه 22 در طی چند سال اخیر به شدت به چشم می آید، واحدهای اداری است که تقاضای زیادی برای آن وجود دارد و حتی با اینکه تعداد زیادی از مجتمع های اداری و تجاری در این منطقه احداث شده است اما خواهان این دسته از واحدها بسیار زیاد می باشد.

    در مورد واحدهای تجاری نیز باید در نظر داشته باشید که برای افرادی که سابقه کسب داشته باشند و فنون مغازه داری را بدانند، خرید واحدهای تجاری گزینه خوبی است اما اگر این تجربه را در اختیار ندارید واحدهای اداری را خریداری کنید که در حال حاضر بهترین نوع ملک برای سرمایه گذاری می باشد.

    در نهایت واحدهای اداری و تجاری مجتمع گلستان خیام به دلیل موقعیت قرار گیری در نزدیکی دریاچه بسیار مرغوب می باشد.

    جمع بندی

    در این مطلب پروژه اداری و تجاری گلستان خیام در منطقه 22 تهران را بررسی نمودیم و جزئیات کامل آن را بیان نمودیم، در نظر داشته باشید که اگر قصد خرید و یا فروش واحدهای اداری یا تجاری در این مجموعه را دارید می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید تا گزینه هایی با قیمت مناسب به شما معرفی شود.

    همچنین در نظر داشته باشید که سابقه مسکوت ماندن این پروژه در نهایت باعث بدنامی این مجتمع شده است اما پیشرفت فیزیکی کار در حال حاضر بسیار زیاد است و تهران برج به صورت مستقیم شاهد پیشرفت این مجموعه بوده است و البته این نکته را هم بگوییم که پروژه های دیگری نظیر آرتمیس نیز به همین مشکل دچار شده بودند و همزمان با مجموعه گلستان خیام سالهای زیاد مسکوت مانده بودند.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه