جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه تجاری و اداری المپیا سنتر واقع در میدان المپیک

  • پروژه تجاری و اداری المپیا سنتر در میدان المپیک معرفی شده است که مالک زمین بخش خصوصی به همراه شهرداری است و پیمانکار آن شرکت آکام سازه می باشد که بعد از تعاونی کاشانه فرتاک که موفق به انجام تعهدات خود نشده است، پروژه را در اواخر سال 1400 تحویل گرفته است.

    این پروژه در قالب 3 بلوک A,B و C معرفی شده است که در حال حاضر تعاونی بلوک A را معرفی نکرده است و فعلا برنامه ای برای ساخت آن ندارد و 2 بلوک دیگر را به صورت مجتمع تجاری و اداری معرفی شده است که در مجموع 11 طبقه است (4 طبقه مثبت و 7 طبقه منفی) که از این تعداد طبقات 5 طبقه تجاری و 2 طبقه اداری و مابقی پارکینگ است که ظرفیت 930 خودرو را دارد.

    پروژه المپیا سنتر
    پروژه المپیا سنتر

    سهام این پروژه به صورت 2 متر اداری و 1 متر تجاری واگذار می شود که 1 متر تجاری قابل تبدیل به 2 متر اداری است یعنی می توان 1 سهم را به 4 متر اداری و یا 2 متر تجاری تبدیل نمود. در ادامه این مطلب شرایط فروش و جزئیات پروژه المپیا سنتر را بررسی خواهیم نمود.

    شرایط فروش پروژه المپیا سنتر

    در تاریخ بهمن ماه سال 1402 آخرین قیمت و شرایط فروش پروژه المپیا سنتر بدین صورت می باشد که مبلغ کلی 410 میلیون تومان اعلام شده است که از این مبلغ می توان 150 میلیون را هنگام ثبت نام، 60 میلیون ماه بعد و در نهایت مابقی مبلغ را بصورت هر 2 ماه یکبار 20 میلیون تومان پرداخت نمود که در صورت تسویه به این شکل شامل افزایش قیمت می شود.

    توجه داشته باشید که این مبلغ که برای 1 سهم باید پرداخت شود به صورت قطعی است اما در آن واحد و یا ملک تجاری مشخص نشده است و بنا بر گفته تعاونی 1 متر تجاری آن در طبقه +2 و اداری آن در طبقه +3 محاسبه می شود و در واقع ضعیف ترین موقعیت مبنا قرار خواهد گرفت.

    قیمت سهام پروژه المپیا سنتر
    قیمت سهام پروژه المپیا سنتر

    در نهایت هنگام تکمیل پروژه توسط تعاونی فراخوان صادر می شود و از خریدار دعوت می شود که ملک خود را در صورتی که مقدار سهام وی به یک واحد می رسد انتخاب نماید. یک واحد تجاری کامل شامل 11 سهم است که معادل 22 متر و یک واحد اداری حداقل 80 متر است که 20 سهم خواهد شد. همچنین گزینه ای وجود دارد که در صورت عدم تبدیل به یک واحد به قیمت پایه سهام فروخته شود.

    حال بنا بر موقعیت واحد تجاری و یا واحد اداری قیمت گذاری انجام می شود و باید ما به تفاوت قیمت پایه با قیمت واحد انتخاب شده به خریدار پرداخت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    جزئیات پروژه المپیا سنتر

    طبقات تجاری مجتمع المپیا سنتر شامل 5 طبقه است که شامل -2 الی +2 با احتساب همکف است و 2 طبقه بعدی اداری می شود. این پروژه تقریبا در 6 سال پیش شروع به کار نموده است و پیمانکار آن عوض شده است و پیمانکار جدید در سال 1400 پروژه را تحویل گرفته است.

    در زمان تحویل بلوک B این مجموعه که با بلوک C یکسان است در طبقات پایین قرار داشت و طی این مدت هم سطح سازی این بلوک با بلوک C توسط تعاونی آکام سازه انجام شده است. زمان تحویل پروژه سال 1405 اعلام شده است که با توجه به حجم پروژه می توان زمان تاخیری برای آن در نظر گرفت.

    شهرداری مرکز در این پروژه 21.8 درصد شریک است که بابت اخذ جواز و هزینه های آن به این ارگان واگذار شده است و زمین این پروژه بنام فاتح آرین مدیر عامل شرکت پل ساختمان کیان است. متراژ واحد های تجاری پروژه المپیا سنتر از 20 الی 400 متر است و برای واحدهای اداری از 80 الی 170 متر می باشد.

    موقعیت پروژه المپیا سنتر

    پروژه المپیا سنتر در میدان المپیک واقع شده است و در این محدوده نزدیک ترین مرکز خرید تهران مال است. از نظر موقعیت تجاری و اداری این مجتمع در جایگاه مناسبی واقع شده است و حتی به دلیل مشارکت با شهرداری، زیر گذر از اتوبان به آن وصل خواهد شد.

    موقعیت پروژه المپیا سنتر
    موقعیت پروژه المپیا سنتر

    همچنین در نظر داشته باشید که فاصله آن با دیگر مراکز خرید در تصویر بالا مشخص شده است که البته در کوهک نیز یک مرکز خرید بزرگ بنام طوبی وجود دارد که در قسمت جنوبی این مرکز خرید واقع شده است.

    انتخاب واحد های تجاری یا اداری در مجتمع المپیا سنتر

    در منطقه 22 تهران چیتگر، مراکز خرید زیادی وجود دارند که دارای واحدهای تجاری هستند ولیکن در مورد واحدهای اداری، مجتمع های محدوده ساخته شده اند و نیاز به واحدهای اداری در این منطقه بسیار زیاد است. در حال حاضر یکی از پروژه های مشابه با المپیا سنتر که بیشتر واحدهای اداری دارد پروژه بیسموت است.

    در نظر داشته باشید که در مورد واحدهای تجاری، موقعیت قرارگیری واحد و طبقه آن بسیار مهم است و همانطور که در بالا اشاره نمودیم، هنگام انتخاب واحد قطعا باید قیمت های بالاتری برای واحدهای تجاری با کیفیت پرداخت شود ولیکن می توان با همین مقدار سهام، واحدهای اداری انتخاب نمود که با توجه به قیمتی که برای آن مشخص شده است می تواند سرمایه گذاری مناسب تری برای افرادی باشد که توان پرداخت مبلغی بیشتر از 20 سهم که تبدیل به یک واحد اداری با قیمت پایه می شود ندارند.

    مجتمع تجاری و اداری المپیا سنتر
    مجتمع تجاری و اداری المپیا سنتر

    در نهایت انتخاب واحد تجاری نیاز به تخصص دارد زیرا کسب و کار های متفاوت بر اساس موقعیت واحدهای تجاری می توانند متفاوت باشند به همین دلیل برای افرادی که آشنایی با این حوزه ندارند انتخاب واحدهای اداری گزینه مناسبی است.

    شرکت آکام سازه

    شرکت آکام سازه، سابقه اجرایی به نام خود تعاونی ندارد و اگر سابقه ای در منطقه 22 وجود داشته باشد مربوط به اعضای این شرکت است که در پروژه هایی از منطقه 22 فعالیت داشته اند و در واقع این تعاونی بخش فروش سهام پروژه المپیا سنتر را در اختیار دارد که در قالب تعاونی انجام می شود.

    این پروژه مدتی توسط شرکت تعاونی کاشانه سازه فرتاک به فروش رسیده است که در سال 1400 با تعاونی آکام سازه جایگزین شده است.

    جمع بندی

    یکی از مهمترین مواردی که باید هنگام خرید سهام مجتمع تجاری و اداری المپیا سنتر در نظر داشته باشید این است که قیمت اقساط در صورت تسویه کامل قطعی است اما هنگام انتخاب واحد های تجاری و اداری، قیمت پایه مشخص می شود و در نهایت بر اساس طبقه، موقعیت،جهت، راهرو و دیگر موارد واحد های قیمت گذاری می شوند که خریدار باید در صورت انتخاب واحدی بالاتر از پایه، تفاوت قیمت را پرداخت نماید.

    این مرکز موقعیت قرار گیری مطلوبی دارد و همانطور که در بالا اشاره نمودیم به عقیده ما در این محدوده واحدهای اداری نیز می تواند گزینه خوبی باشد زیرا در منطقه 22 خواهان زیادی برای این نوع واحدها وجود دارد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه المپیا سنتر و دیگر پروژه های مشابه در منطقه 22 می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه