جستجو کردن

نوشته های اخیر

بررسی مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر

  • اگر قصد خرید آپارتمان در منطقه 22 تهران اطراف دریاچه چیتگر داشته باشید بدانید که این محدوده شاخص این محله است که در تهران بی نظیر است . دریاچه مصنوعی در کنار برج های بلند به همراه شهرسازی لوکس و مدرن همگی ویژگی های این منطقه میباشند اما قطعا مشکلاتی نیز وجود دارد که باید در مورد بدانید .

    البته هنگامی که صحبت از مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر میشود باید در نظر داشته باشید که تعداد زیادی از آنها در همه جای تهران و در بسیاری از برج ها و آپارتمان های مسکونی وجود دارد که ما در این مطلب به بیان آنها میپردازیم اما اگر نیاز دارید بدانید که مشکلاتی که تنها به برج های دریاچه چیتگر مربوط میشوند چیست باید به اطلاعتان برسانیم  که شاید چند مورد که برایتان شرح خواهیم داد مربوط به این محدوده میباشد .

    پیش از ادامه مطلب بد نیست ویدئو زیر را مشاهده فرمایید که نمایی از برج های اطراف دریاچه چیتگر به همراه برج های آن میباشد که اگر با این منطقه آشنایی ندارید به عظمت منطقه و برج های ساخته شده در در حال ساخت آن پی ببرید .

    مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر چیست ؟

    اگر بخواهیم اول از همه به سراع اصل مطلب برویم باید بگوییم که اصلی ترین مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر شلوغی در زمان تابستان و علی الخصوص آخر هفته ها میباشد اما برای این موضوع نیز چاره اندیشیده شده است زیرا تمامی برج ها دارای فضای وسیعی برای پارکینگ مهمان هستند و علاوه بر آن فضای پارک در اطراف دریاچه وجود دارد ، یعنی در ترافیکی دچار نمیشوید که نتوانید داخل یا خارج شوید بلکه ممکن است ترافیکی ایجاد شود که در روزهای تعطیل در اطراف اماکن تفریحی ایجاد میشود .

    مشکل دیگری که این برج ها دارند و البته بسته به هیات مدیره برج دارد و ممکن است شامل حال همه برج ها نشود این است که به دلیل تعداد زیاد واحدها ، دریافت شارژ و ارائه خدمات بهینه برای ساختمان دچار مشکل میشود . این وضعیت در آپارتمان های مسکونی کم واحد نیز مشهود است و همیشه افرادی وجود دارند که شارژ را به موقع پرداخت نمیکنند اما در برج های قانون به شکل دیگر است یعنی هیات مدیره ثبت رسمی و شرکتی میشود و قادر به این است که در صورت عدم پرداخت هزینه شارژ و انشعابات را قطع مینماید .

    مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر
    مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر

    این مورد بسیار ارزنده است و همانطور که در بالا اشاره نمودیم میتواند نقطه مثبتی نیز باشد ، همچنین در نظر داشته باشید امکانات تفریحی در برج ها مانند آپارتمان های مسکونی چندان خصوصی نیست، به عنوان مثال استافده از مشاعات آبی ( استخر سونا جکوزی ) میتواند در یک ساختمان مسکونی با هماهنگی هر زمان انجام شود اما در برج ها طبق قوانین باید انجام شود حتی اگر در آن موقع مراجعه کننده ای نباشد و علت آن نیز به دلیل تعداد زیاد واحدها است .

    یکی از مواردی که در مطلب نظرات مردم در مورد برج های چیتگر به آن اشاره شده است همین موضوع است که برج نشینی فرهنگ متفاوتی با آپارتمان نشینی دارد و دارای معایب و مزیت های بسیاری است که اگر بخواهیم یک تفاوت مهم را اشاره نماییم امنیت در برج ها میباشد ولیکن از سوی دیگر مواردی دیگر نیز وجود دارد که میتواند جزو معایب و مشکلات به حساب بی آید .

    همچنین بطور کلی وجود چندین واحد در هر طبقه میتواند چندان خوشایند برای برخی نباشد اما ویژگی برج های به همین شکل است اما یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که نوع ساخت و ساز در برج ها مانند آپارتمان مسکونی نیست که دیوارهای مشترک و یا سقف بصورتی اجرا شده باشد که صدای واحدهای اطراف و یا طبقه بالا شما را آزار دهد بلکه نوع ساخت در برج ها نمیتواند بدینصورت باشد و این موضوع را میتوان ویژگی به حساب آورد .

    تاثیر مشکلات دریاچه چیتگر بر برج های اطراف

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم ترافیک و شلوغی ایجاد شده توسط مراجعه کنندگان دریاچه چیتگر برای برج های اطراف مشکل ایجاد مینماید که البته کنترل شده است اما از سوی دیگر بوی دریاچه در اوایل شکل گیری مشکلاتی ایجاد نموده که در حال حاضر این موضوع نیز برطرف شده است زیرا راکد بودن آب به دلیل مصنوعی بودن آب دریاچه میتواند باعث ایجاد بوی نامطبوع و جمع شدن حشرات شود که البته همانطور که اشاره نمودیم این مشکل با ایجاد جریان آب دریاچه چیتگر به ازادی مرتفع شده است .

    مشکلات دریاچه چیتگر
    مشکلات دریاچه چیتگر

    همچنین در اوایل شکل گیری این محدوده دسترسی به خدمات ارتباطی شهری مانند مترو و اتوبوس محدود بود اما در حال حاضر ایستگاه 10 مترو چیتگر که هنوز نیز بصورت کامل افتتاح نشده است شامل 35 ایستگاه در چیتگر خواهد بود یعنی تمامی نقاط در این محدوده قابل دسترسی خواهد بود . همچنین محدوده مروارید شهر که در واقع نوساز ترین محله این منطقه میباشد در حال حاضر فاقد ایستگاه مترو است که البته آمار سکونت در این منطقه پایین است و پروژه های دولتی چیتگر در این محدوده کماکان در حال ساخت و ساز میباشند و هنوز به بهره برداری نرسیده اند .

    در نظر داشته باشید که در هنگام شکل گیری هر منطقه ای جدید در تهران مشکلاتی در ابتدا وجود دارد که حل میشود در حال حاضر مننطقه 22 دریاچه چتیگر بسیاری از این مشکلات را پشت سر گذاشته است .

    دسترسی برج های اطراف دریاچه به بازار محلی

    بازار محلی در محدوده چیتگر به خیابان امیرکبیر خلاصه میشود ، در کنار مراکز خرید بزرگی که در این محدوده وجود دارد اگر به دنبال خرید از بازار محلی هستید در این خیابان همه چیز وجود دارد اما اگر بخواهیم به مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر اشاره نماییم قیمت در این بازار چندان مطلوب نیست و اگر از بازار شهرداری خریداری شود وضعیت بهتر است .

    بازار محلی چیتگر
    بازار محلی چیتگر

    همچنین اگر مغازه های محلی مانند سوپر مارکت ، خشکشویی ، نانوایی و دیگر موارد را نیز بخواهیم بررسی نماییم به علت انبوه سازی و وجود برج در این منطقه ، مغازه چندانی اطراف برج ها وجود ندارد مگر آنکه خود برج تعدادی واحد تجاری داشته باشد به همین دلیل یا باید به خیابان امیر کبیر مراجعه نموده و یا به مراکز خرید که اتفاقا فروشگاه های بزرگ با قیمت مناسبی دارند اما منظور ما این است که اگر نیاز به یک خرید کوچک از سوپر مارکت داشته باشید شاید مانند محله های دیگر سر کوچه شما سوپر مارکت وجود نداشته باشد .

    کیفیت هوا در برج های اطراف دریاچه چگونه است ؟

    حال به بهترین قسمت این مطلب رسیده ایم که بخواهیم کیفیت هوا در برج های اطراف دریاچه را بررسی نماییم . جریان ورودی هوای تهران از غرب میباشد زیرا در واقع شرق تهران خروجی است به همین دلیل جریان هوا از استان البرز وارد تهران میشود . کیفیت هوای تهران بستگی به استان البرز دارد اما در نهایت اولین ورودی چیتگر است و هوا در این نقطه از سایر نقاط تهران پاک تر است .

    به غیر از تابستان که در شمال شهر تهران هوای مطبوع تری نسبت به دیگر نقاط تهران وجود دارد در زمستان شمال شهر آلوده ترین قسمت شهر است و علت آن نیز وارونگی هوا است که ذرات و آلودگی به دلیل گرمتر بودن در بالای هوای سرد قرار میگیرند و شمال شهر تهران نیز هوا سردتر و در نتیجه آلوده تر است .

    در نهایت در تابستان نیز به دلیل وجود دریاچه هوای مطبوی در اطراف دریاچه چیتگر وجود دارد که این خود یک ویژگی مناسب است و از نظر قیمتی نیز اگر بخواهید با یک آپارتمان هم قیمت مقایسه نمایید مشاهده خواهید نمود که از نظر امکانات محیطی و نوساز بودن برج و ویژگی های آن منطقه 22 در موقعیت بالاتری قرار دارد و بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری مسکن میتواند به حساب بی آید .

    در نهایت باید بپذیریم که شکل و شمایل شهرسازی در تمامی دنیا عوض شده است و منطقه 22 تهران چیتگر اولین منطقه مدرنی است که شبیه به شهرهای لوکس در خارج از کشور ساخته شده است و قطعا تفاوت هایی با آنچه پیش تر تجربه کرده ایم وجود دارد .

    دسترسی برج های اطراف دریاچه به بازار محلی
    دسترسی برج های اطراف دریاچه به بازار محلی

     

    مشکلات کلی برج های دریاچه

    تفاوت فرهنگی ، شلوغی برج ها از نظر تعداد واحد و ساکنین ، نگهداری حیوانات خانگی و یا تردد در مشاعات و آسانسور با آنها ، پرتاب ته سیگار و یا زباله از تراس واحدها و دیگر موارد همگی جزو آن دسته از مشکلات کلی برج های دریاچه قرار میگیرند که در دیگر نقاط تهران و در هر آپارتمان مسکونی ممکن است وجود داشته باشد .

    به همین دلیل نمیتوان این دسته از مشکلات را فقط مختص برج های منطقه 22 دانست ، همچنین توجه داشته باشید که تفاوت فرهنگی در همه نقاط تهران وجود دارد و تصور نکنید که در بالای شهر تهران حتما افراد با فرهنگ تری زندگی میکنند خیر اینگونه نیست آن چیزی که باعث ارتقای فرهنگ در میان ساکنین و همسایگان میشود به این عوامل بستگی ندارد و محلیت افراد به همراه اصالت است که تعیین کننده این موارد است .

    در نهایت توجه داشته باشید که برخی از برج های به دلیل اینکه دولتی میباشند ممکن است دارای همسایگانی باشند که محیط آنجا بیشتر خانوادگی باشد و بهتر است پیش از انتخاب برج برای سکونت و یا اجاره این موضوع را مد نظر داشته باشید که اگر مجرد هستید ، حیوان خانگی دارید و دوستانتان در رفت و آمد هستند برج های سپاه را انتخاب ننمایید و یا اگر به دنبال چنین محیطی هستید میتواند گزینه انتخاب شما همین برج ها باشد .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه