جستجو کردن

نوشته های اخیر

راهنمای خرید آپارتمان در چیتگر

  • اگر قصد خرید آپارتمان در چیتگر را دارید این مطلب برای شما اطلاعات جامع و مفیدی ارائه میدهد که باید پیش از خرید و سرمایه گذاری در این منطقه در مورد آن بدانید . به دلیل اینکه عمده پروژه های این منطقه بصورت تعاونی ساز میباشد ، شرایط خرید و فروش در این محدوده متفاوت است و برای افرادی که برای اولین بار مراجعه مینمایند ممکن است کمی چالش بر انگیز باشد .

    این محدوده در حال حاضر بیشترین آمار رشد ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری در تهران را دارا میباشد و دلیل آن وسعت فضای ساخت این منطقه و قرار گرفتن در طرح تفصیلی شهرداری تهران است که اجازه ساخت 12 طبقه مسکونی را میدهد به همین دلیل یک گزینه جذاب برای سازندگان میباشد در حالیکه در دیگر مناطق تهران کلنگی و زمین قابل ساخت محدود شده است .

    در ادامه این مطلب هر آنچه باید در مورد خرید آپارتمان در چیتگر بدانید برایتان مشخص میشود قبل از آن میتوانید ویدئو زیر را که بصورت هوایی تصویر برداری شده است را مشاهده نمایید تا با جزئیات این منطقه آشنایی پیدا کنید . در نظر داشته باشید به منظور کسب اطلاعات مشاوره ای برای خرید آپارتمان در چیتگر میتوانید هر زمان با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید .

    گزینه های خرید آپارتمان در چیتگر چیست ؟

    پروژه های تعاونی ساز علی الخصوص آن دسته که مربوط به ارتش میباشند در این منطقه ساخت و ساز انبوهی انجام داده اند و در واقع بیشتر آمار ساخت و ساز در نزدیکی دریاچه چیتگر از گذشته تا امروز توسط این تعاونی ها انجام شده است .

    علت این است که مالک این زمین ها ارتش بوده است و در زمان جنگ نیز از آن استفاده کرده و پس از آن تبدیل به پادگان های نظامی شده بوده و سپس توسط تعاونی های مسکن اقدام به انبوه سازی در زمین های آن محدوده شده است .

    پروژه های تعاونی ساز معمولا چند دسته میشوند ، ان دسته که حاصل مشارکت تعاونی مالک زمین با یک پیمانکار است و آن دسته که خود تعاونی با دریافت اقساط از اعضا اقدام به ساخت مینماید . مورد اول معمولا وضعیت بهتری نسبت به گزینه دوم دارد زیرا تجربه نشان داده پروژه هایی که خود اعضا قصد ساخت آنرا دارند معمولا زمان بر است .

    گزینه های خرید آپارتمان در چیتگر چیست ؟
    راهنمای خرید آپارتمان در چیتگر

    در این بین آپارتمان و برج های شخصی نیز وجود دارند که با قیمت قطعی خرید و فروش میشوند . در نظر داشته باشید اگر به املاک منطقه 22 مراجعه نمایید ممکن است گزینه هایی که با آن همکاری میکنند به شما معرفی شود و در واقع نتوانید آن پروژه ای که مد نظرتان است را بیابید .

    پس بهتر است قبل از ورود به این محدوده ماهیت پروژه ها را بدانید زیرا در این منطقه پروژه های تعاونی ساز زیادی وجود دارند که ریشه دولتی ندارند و بصورت شخصی اقدام به ساخت نموده اند که شرایط آنها متفاوت است و در ادامه به آن میپردازیم .

    پروژه های تعاونی ساز در چیتگر

    تعریف تعاونی یعنی ساخت جمعی ، هر چه هزینه شود اعضا بر اساس میزان مشارکت و سهامی که از پروژه در اختیار دارند باید پرداخت نمایند و در نهایت آنچه حاصل میشود که متراژ مفید مسکونی و تجاری است بر اساس میزان سهام به آنها تعلق میابد .

    در این بین شرکت های خصوصی نیز اقدام به فروش از طریق ماهیت تعاونی مینمایند که باید به دقت بررسی شوند زیرا در این نوع ساخت و ساز تعهدات از سوی تعاونی سازنده بسیار محدود است و شفافیت در آنها بسیار کم است . در نتیجه سابقه سازنده و پشتوانه مالی آن باید به دقت بررسی شود .

    در مورد پروژه های دولتی اصولا اعضای همان سازمان در راس قرار دارند و یک هیات مدیره منتخب نیز وجود دارد که نظارت بر مدیریت پروژه دارد . این دسته از پروژه ها معمولا وضعیت بهتری دارند زیرا همانطور که اعلام نمودیم شفافیت بابت هزینه ها باید وجود داشته باشد تا بتوان اقساط و افزایش آنرا تخمین زد و از اعضا دریافت نمود .

    پروژه های تعاونی ساز در چیتگر
    گزینه های خرید آپارتمان در چیتگر چیست ؟

    همچنین پروژه هایی که حاصل مشارکت هستند ممکن است فاقد اقساط باشند و مقدار سهام آنها که حاصل از قدرالسهم زمین بوده ، در نهایت تبدیل به یک واحد مسکونی شود و پروژه فاقد اقساط است مگر آنکه سهم سازنده به فروش برسد که با شرایط خودش اقدام به این کار میکند .

    پس ممکن است در یک پروژه سهم اعضا و سهم سازنده شرایط متفاوتی برای فروش داشته باشد . در گذشته بیشتر برج هایی که توسط تعاونی ها ساخته میشد دارای امکانات حداقلی بود اما بعد از ورود شخصی سازها به این منطقه و ارتقا کیفیت برج ها ، تعاونی ها هم در حال حاضر با کیفیت و امکانات بروز میسازند بصورتی که قیمت آپارتمان 60 متری در دریاچه چیتگربرای آن دسته از پروژه هایی که قدیمی تر ساخته شده اند با پروژه هایی که در حال حاضر در اجرا هستند متفاوت است و اختلاف زیادی دارد .

    رشد قیمت آپاراتمان در محدوده چیتگر

    رشد قیمت آپارتمان در محدوده دریاچه منطقه 22 تا کنون با سرعت زیادی همراه بوده و علت آن نیز آماده شدن واحدهای جدید و رشد جمعیت آن است که به تدریج بازار خرید و فروش را نیز سرعت میبخشد . در حال حاضر بر اساس میزان پولی که پرداخت میکنید امکانات بهتری نسبت به دیگر مناطق تهران دریافت میکنید .

    مراکز خرید بزرگ و لوکس ، خیابان های پهن و شهرسازی مدرن و مهندسی شده همگی از امکانات این منطقه هستند که در حال حاضر در برخی از مناطق هم قیمت وجود ندارند و علت آن نیز ظرفیت آن مناطق برای تغییر است که بافت قدیمی دارد .

    در این محدوده رقابت برای فروش بسیار زیاد است و علت آن نیز زیاد بودن پروژه های مسکونی در حال ساخت و اماده در این منطقه است که باعث میشود خریدار بتواند با هر شرایطی بالاخره به بازار ملک این منطقه ورود نماید اما مهمترین بخش این است که به پروژه ای وارد شود که دارای اعتبار باشد و سرمایه اش در خطر نباشد .

    رشد قیمت آپاراتمان در محدوده چیتگر
    رشد قیمت آپاراتمان در محدوده چیتگر
    محله های منطقه چیتگر برای خرید آپارتمان

    در حال حاضر محله های متفاوتی در منطقه 22 وجود دارد که هرکدام شرایط خود را دارند ، مروارید شهر به عنوان جدید ترین و نوساز ترین این محدوده قیمت بسیار مناسب تری نسبت به دیگر مناطق این محدوده دارد و پروژه های ساختمانی بسیار در آن معرفی شده است . دور میدان دریاچه ، کوهک ،  محدوده ایران مال و شمال اتوبان خرازی گزینه های دیگری هستند که در این منطقه وجود دارد .

    اطراف دریاچه چیتگر که یکی از گزینه های مطرح در این منطقه است و بیشترین قیمت را دارد و همچنین محله کوهک به دلیل اینکه اکثر پروژه هایش شخصی ساز است قیمت هایش بالاست و کیفیت ساختمان و برج ها و مراکز خرید نیز در این محدوده به همین شکل بالا میباشد .

    در محدوده ایران مال نیز پروژه های بسیاری وجود دارند اما نزدیک ترین به این محدوده ، شهرک ارتش است که در واقع محل احداث پروژه های متفاوتی توسط تعاونی های وابسته به بتاجا است به همین دلیل شهرک چیتگر یا شهرک ارتش نامیده میشود .

    محله های منطقه چیتگر برای خرید آپارتمان
    محله های منطقه چیتگر برای خرید آپارتمان

    میانگین قیمت و متراژ در منطقه 22 تهران در تاریخ آذرماه سال 1402 ، بدینصورت است که میانگین متراژ 116 متر و میانگین قیمت 93 میلیون تومان است . البته در نظر داشته باشید که قیمت ها در این منطقه پایینتر است و به دلیل قرار گرفتن مناطق گران قیمت در امار ، قیمت میانگین بالا رفته است بصورتی که در مروارید شهر و محدوده هایی در ایرانمال میتوان با 50 الی 60 میلیون تومان به ازای هر متر آپارتمان خریداری نمود .

    راهنمای خرید آپارتمان در منطقه 22

    برای اینکه بدایند کدامیک از پروژه های منطقه 22 مناسب شما است باید سرمایه اولیه ، میزان توانی که برای پرداخت اقساط بصورت ماهانه و یا چند ماه یکبار دارید و همچنین مدت زمانی که میخواهید سرمایه گذاری کنید تا واحد شما آماده شود بررسی شود .

    به همین دلیل میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرموده تا بر اساس آنچیزی که نیاز واقعی شما است ، پروژه های معتبر به شما معرفی شود .

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه