جستجو کردن

نوشته های اخیر

برج های تهران کجاست؟ لیست برج های مسکونی تهران

  • برج های زیادی در تهران ساخته شده است که بزرگترین آنها برج میلاد است و مابقی برج هایی که تا کنون ساخته شده است بیشتر توسط بانک بوده است. اما پس از شکل گیری منطقه 22 تهران و کمبود فضای ساخت در تهران، این منطقه در طرح تفصیلی شهرداری قرار گرفت و جواز ساخت برج تا 40 طبقه نیز صادر شده است و محل اصلی قرار گیری برج های جدید تهران است.

    برج های تهران کجاست؟ لیست برج های مسکونی تهران
    برج های تهران کجاست؟ لیست برج های مسکونی تهران

    این منطقه که در ابتدا به دلیل تامین نیاز تهران به یک فضای تفریحی و سیاحتی ایجاد شد و در این راه بزرگترین مرکز خرید جهان یعنی ایران مال و همچنین دریاچه مصنوعی چیتگر در آن احداث شد رفته رفته ساخت و ساز مسکونی نیز در آن به جریان افتاد و شروع این موضوع نیز با ارگان های دولتی بوده زیرا مالک عمده زمین های این منطقه نهادهای نظامی کشور هستند و به منظور تامین مسکن کارکنان خود اقدام به برج سازی در این منطقه نموده اند.

    برج های تهران کجاست؟

    مسئله برج سازی در تهران، جدا از اینکه توسط شهرداری می بایست جواز ساخت آن صادر شود و در این زمینه محدودیت های زیادی ایجاد شده، مسئله زمین قابل ساخت نیز مطرح است که بتواند در آن برج سازی انجام نمود. در نهایت پروژه های شاخصی در تهران وجود دارند که به صورت برج های معروف شناخته می شوند اما عمده برج ها همانطور که اشاره نمودیم در غرب تهران است.

    در حال حاضر بلندترین برج های در حال ساخت تهران نیز با 40 طبقه مسکونی در این منطقه قرار گرفته اند، در حالی که بلندترین برج حال حاضر تهران برج میلاد است، هتل پاسارگاد فرشته با 58 طبقه بیشترین تعداد طبقات در حال ساخت را دارد که این پروژه در مرحله احداث قرار دارد و تصویر آن را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

    برج های تهران کجاست؟
    برج های تهران کجاست؟

    در واقع اگر بخواهیم بلندترین برج ساخته شده در تهران را در نظر بگیریم، در ابتدا برج بین المللی تهران با 58 طبقه مسکونی و بعد از آن برج های نیرو زمینی ارتش با 40 طبقه بیشترین تعداد طبقات برج های ساخته شده در تهران را دارا می باشند و پس از آن برج سپهر در خیابان مفتح با 33 طبقه در رتبه بعدی می باشند و همانطور که در بالا اشاره کردیم بیشترین تعداد برج های تهران هم در منطقه 22 چیتگر است. در تصویر زیر می توانید برج 40 طبقه ساخته شده را مشاهده فرمایید:

    بلندترین برج مسکونی تهران
    بلندترین برج مسکونی تهران

    بلندترین برج مسکونی احداث شده در شهر تهران را در تصویر بالا مشاهده می فرمایید، توجه داشته باشید که این برج از بین مسکونی ها بلندترین است و از بین اداری و تجاری ها هتل پاسارگاد فرشته بلندترین برج به حساب می آید.

    لیست برج های مسکونی تهران

    برج های ساخته شده در تهران بسیار زیاد است اما در بین همه آنها تعدادی شاخص وجود دارند که علاوه بر معماری خاص، برج های لوکس با امکانات هتلینگ در اختیار دارند که می توان آنها را از این نظر با برج های لوکس خارج از کشور مقایسه نمود. در این قسمت لیست معروف ترین برج های مسکونی تهران را می توانید مشاهده نمایید:

    نام برج تعداد طبقات لوکیشن
    برج مسکونی رولکس فرمانیه 16 فرمانیه
    برج چناران الهیه 13 الهیه
    برج لوکس آلتون کورت نیاوران 24 نیاوران
    برج روما رزیدنس کامرانیه 15 کامرانیه
    برج نگار میدان ونک 31 میدان ونک
    برج جهان کودک 35 میدان ونک
    برج تجاری – اداری زرافشان 30 شهرک غرب
    برج بین المللی تهران 56 کردستان شیخ بهایی
    برج پارامیس خیابان فرشته 13 خیابان فرشته
    برج بام نیاوران 9 نیاوران
    برج سپهر 32 خیابان سمیه
    برج بام پونک 11 پونک
    برج باغ زعفرانیه 15 باغ زعفرانیه
    برج آ. اس. پ 23 تقاطع چمران یادگار

    یک نکته ای که در مورد برج های شهر تهران وجود دارد این است که سن بنا تاثیر چندانی بر قیمت آن نمی گذارد و از این رو یک سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا به شمار می آید زیرا فرهنگ برج نشینی علی الخصوص برای افرادی که تمایل دارند در برج های لوکس زندگی کنند یک فرهنگ خاص است و در خارج از کشور نیز برج های با قدمت 80 الی 90 سال وجود دارند که شکل شمایل مرتبی دارند و واحدهای آن نیز نوسازی شده اند و به عنوان برج های لوکس شناخته می شوند.

    لیست برج های مسکونی تهران
    لیست برج های مسکونی تهران

    در نهایت توجه داشته باشید که برج مانند آپارتمان مسکونی از نظر سن بنا کمتر دچار افت قیمت و ظاهری می شود. همچنین در تصویر بالا برج بین الملل تهران را مشاهده می فرمایید که در حال حاضر بلندترین برج مسکونی در شهر تهران است.

    امکانات برج های تهران

    برج نشینی دارای 2 تعریف است که در کشور ما معمولا به تعریف دوم از آن بهره برداری می شود. تعریف اول از برج نشینی زندگی در محلی است که کلیه امکانات یک هتل را داشته باشد که می تواند شامل خشکشویی، مهدکودک، مشاعات آبی، سینما، سالن های ورزشی و سالن کنفرانس و اجتماعات است که قابل بهره برداری به شکل خدمات بیرون از مجموعه باشد.

    در حال حاضر برج ها یا مجتمع های مسکونی زیادی ساخته می شوند که این امکانات را به صورت خلاصه ایجاد می کنند که بتوانند ساختمان را گرانتر بفروشند، به عنوان مثال یک سالن 50 متری با 4 دستگاه به عنوان سالن بدنسازی معرفی می شود در حالی که در برج های لوکس، سالن ورزش آنها حتی از سالن های ورزشی لوکس بیرون نیز مجهز تر است.

    امکانات برج های تهران
    امکانات برج های تهران

    اما در محله های متوسط تهران عموما امکاناتی که ایجاد می شود به صورت حرفه ای و مانند آنچه در مراکز خدمات دهنده بیرونی ارائه می شود وجود ندارد. البته توجه داشته باشید که شارژ ماهانه این دسته از برج های شاید اندازه اجاره یک واحد در شمال شهر باشد و به ازای هر متر از 100 الی 200 هزار تومان نیز می رسد یعنی یک آپارتمان 200 متری در برج های لوکس می تواند شارژ ماهانه ای معادل 20 الی 40 میلیون تومان داشته باشد.

    این در حالی است که عمده پروژه های غرب تهران ، آن دسته که برای ارگان های دولتی ساخته شده اند معمولا با امکانات استاندارد ایجاد می شوند که شامل سالن اجتماعات، لابی و فضای سبز است و همچنین برج هایی که به صورت لوکس ساخته می شوند با امکاناتی نزدیک به برج های لوکس اما با کیفیت متعادل می باشند و از این رو هزینه شارژ این دسته از برج ها بین 4 الی 8 میلیون تومان در ماه است.

    موقعیت مکانی برج های تهران

    در تصویر زیر بر روی نقشه شهر تهران، موقعیت مکانی برج های شاخص تهران را مشاهده می فرمایید تا بهتر متوجه شوید که برج های تهران در کجا قرار دارند:

    موقعیت برج های تهران
    موقعیت برج های تهران

    همانطور که در تصویر مشاهده می فرمایید برج های شاخص تهران مشخص شده و در غرب تهران تنها تعدادی از برج های ساخته شده مشخص شده اند که هر کدام از آنها شامل چندین برج هستند و بنا به نوع سازنده شرایط فروش و امکانات و موقعیت آن ها متفاوت است.

    به عنوان مثال برج های اطراف ایران مال که در محدوده ای با نام شهرک چیتگر یا شهرک ارتش شناخته می شود، محل احداث پروژه های ارتش است و بیشترین تعداد برج های این سازمان در آن نقطه ساخته شده است.

    در نظر داشته باشید که بهترین لوکیشن در منطقه 22، اطراف دریاچه، کوهک و نزدیک ایران مال است و بیشتر پروژه های شخصی ساز در محدوده کوهک اجرا شده اند و به همین دلیل است که قیمت این نقطه بالا می باشد. به طور کلی چیتگر محل احداث برج های تهران است و این برج ها از حالت تعاونی ساز و دولتی گرفته تا برج های لوکس در این محدوده به صورت عمده قرار دارند.

    آینده برج سازی در تهران

    با توجه به محدودیت تراکم شهرداری شهر تهران و هزینه بالای جواز ساخت در مناطق تهران، در حال حاضر صرفه ساخت و ساز برای سازنده ها به شدت کاهش یافته به صورتی که تعداد مجوزهای صادر شده به نسبت سال های قبل به یک پنجم کاهش داشته است و این نشان از عدم تمایل سازنده ها به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی برای ساخت است.

    اما به دلیل قرار گیری منطقه 22 در طرح تفصیلی و جواز ساخت 12 طبقه در شرایط کنونی، بسیاری از سازندگان منطقه 1 برای ساخت و ساز و به منطقه 22 آمده اند به عنوان نمونه برج های تندیس اقاقیا که سازنده آن آقای عباس گلوی، سازنده برج زنبق در منطقه 1 است یکی از جدید ترین پروژه های در حال ساخت توسط سازندگان برند منطقه 1 تهران است.

    همچنین در نظر داشته باشید که موقعیت مکانی چیتگر و امکانات آن برای بسیاری از افراد جذابیت دارد. در کنار برج های مسکونی که در شهر تهران به شدت محدود شده است، برج های اداری به شدت کمیاب است و مناطقی که بورس اداری شده اند، مانند جردن، میرداماد و مطهری دچار معضلات زیادی از نظر ترافیک، نبود جای پارک و قیمت بالا هستند به صورتی که قیمت 1 پارکینگ در این مناطق به 4 میلیارد تومان می رسد.

    با این توضیحات بد نیست بدانید که برج های اداری در چیتگر در نزدیکی دریاچه با امکانات بروز، فضای پارک کافی و واحدهای نوساز با متراژ بالا می تواند گزینه بسیار مناسبی برای ادارات و شرکت هایی باشد که در نقاط پر ترافیک و شلوغ تهران دفاترشان قرار دارد.

    و در واقع می توان آینده چیتگر و چشم انداز رشد آن را با توجه به نیاز شهر تهران به وجود برج های مسکونی و اداری این چنینی بسیار روشن ارزیابی نمود. در نظر داشته باشید که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برج های تهران و منطقه 22 از قبیل شرایط فروش و پیش فروش آن ها با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که برج های تهران کجاست و موقعیت مکانی آن ها را در نقشه مشخص نمودیم، همچنین لیستی از برج های ساخته شده و شاخص تهران به همراه معرفی امکانات و شرایط آن ها ارائه دادیم و همچنین آینده برج سازی در تهران و چالش های پیش رو را بررسی نمودیم.

    برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خرید و فروش و شرایط پیش خرید این برج ها می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه