جستجو کردن

نوشته های اخیر

بازار مسکن بعد از عید چگونه خواهد بود؟ (سال 1403)

  • در زمان نگارش این مطلب در فروردین ماه سال 1403، وضعیت بازار به گونه ای پیش رفته است که افزایش نرخ دلار تا 20 درصد را شاهد بودیم و از سوی دیگر به دلیل مصادف شدن این رویداد با آخر سال در اسفند ماه سال 1402، به نظر می آید که بازار به نحوی به سال جاری موکول شده است و مردم تصمیم گرفته اند که معاملات خود را پس از تعطیلات انجام دهند که نشان گر وضعیت بازار و جهت آن خواهد بود.

    بازار مسکن بعد از عید چگونه خواهد بود؟ (سال 1403)
    بازار مسکن بعد از عید چگونه خواهد بود؟ (سال 1403)

    در سالی که گذشت، بازار به غیر از ماه های ابتدایی در وضعیت رکود قرار داشت و این رویداد تنها باعث این شد که قیمت ها بالا نرود ولیکن نسبت به افزایش قیمتی که در نسبت به سال قبل تر یعنی 1401 داشته است کماکان در همان جایگاه باقی ماند.

    وضعیت بازار مسکن پس از شب عید

    واقعیت این است که چنین رویدادی را تا کنون تجربه نکرده بودیم، بر طبق رسم هر سال، بازار در شب عید رونق داشت و تصور بر آن بود که سال آینده افزایش قیمت خواهیم داشت اما امسال با اینکه رونقی در شب عید ایجاد شد اما ظاهرا نتوانسته است مسکن را از رکود عمیقی که در آن فرو رفته بود چندان تکان دهد و حتی تصور خود فروشنده ها این است که اگر بخواهند ملکی بفروشند در همان اسفند ماه می توانستند مشتری پیدا کنند.

    اگر قصد بررسی قیمت مسکن را در سال گذشته دارید می توانید قیمت بروز آپارتمان در منطقه 22 را مشاهده فرمایید که درصد تغییرات در آن نسبت به ماه های گذشته ذکر شده است.

    در ادامه بررسی موضوع مطلب، علت این موضوع همان موردی بود که در بالا اشاره نمودیم و آن بالا رفتن قیمت در زمانی بود که به روزهای پایانی سال نزدیک شدیم و از سویی دیگر، معمولا زمانی مردم وارد بازاری می شوند و عجله برای سرمایه گذاری پیدا می کنند که افزایش قیمت ها 30 الی 40 درصد در نرخ ارز باشد و تا پیش از آن با تصور بر پایین آمدن قیمت ها کماکان نظاره گر بازار خواهند بود.

    وضعیت بازار مسکن پس از شب عید
    وضعیت بازار مسکن پس از شب عید

    البته این موضوع به سیاست دولت نیز بر می گردد و بر خلاف دولت قبل که نرخ ارز را به شدت دستکاری میکرد و انگار بالا و پایین کردن نرخ برایش مانند بازی شده بود، دولت کنونی بی صدا اقدام به افزایش قیمت ها می کند و طوری قیمت را بالا و سپس پایین می آورد که شما متوجه نمی شوید که این قیمت نسبت به 2 ماه گذشته 20 درصد افزایش داشته است و نسبت به سال گذشته در موقعیت مشابه 50 درصد کاهش ارزش ریال بوده است.

    چگونه بازار بعد از شب عید خنثی می شود؟

    سال جدید بر اساس رسم هر سال و وجود تورم، سال افزایش قیمت هاست و به همین دلیل است که به نظر می آید سیاست دولت خنثی نمودن بازار شب عید و تاثیرات آن است علاوه بر اینکه تا 22 فروردین در ماه رمضان هستیم و معمولا بسیاری در این ماه اقدام به معامله نمی کنند.

    اما واقعیت این است که قیمت بازار مسکن را کلنگی و مالکان زمین مشخص می نمایند و آنها به خوبی جریانی که در قیمت گذاری تاثیر دارد را می دانند و بر اساس رکود و صعود بازار پیش نمی روند. حال هر چقدر هم بازار در رکود باشد اما مالک یک ملک کلنگی می داند که زمین قابل تولید و خلق شدن نیست و در نهایت قیمت خودش را می دهد و نتیجه می شود که قیمت آپارتمان در هر شرایطی بروز می شود و خانه های ویلایی نیز بر اساس همین وضع قیمت گذاری می شوند.

    روند حرکت قیمت مسکن بعد از عید 1403

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم، دولت نرخ ارز را تا کنون با سیاست افزایش داده است که بتواند جلوی جو روانی بازار را بگیرد، اگر مانند شرایط چند سال گذشته قرار باشد ریال در چند روز تا 40 درصد ارزش از دست برود، مردم دیگر به سیاست های دولت و ریال اعتمادشان از بین می رود در آن موقع است که هجوم مردم به سمت تبدیل ریال به کالای دیگر را مشاهده میکنید و به طبع قیمت ها افسار گسیخته بالا میرود.

    اما ظاهرا سیاست کنونی این است که این روند به گونه ای پیش برود که چنین وضعیتی ایجاد نکند و به همین دلیل است که ممکن است شما در طی 2 سال با خیال راحت پول خود را سپرده کنید و چندان متوجه اتفاقاتی که در حال رخ دادن است نشوید اما واقعیت این است که روال حرکت قیمت ها پیش می رود اما بی سر و صدا !

    روند حرکت قیمت مسکن بعد از عید 1403
    روند حرکت قیمت مسکن بعد از عید 1403

    اگر نیاز به مشاوره خرید ملک در تهران دارید بهتر است بدانید که سرمایه گذاری در مناطقی که رو به رشد هستند علاوه بر سودی که بر اساس تورم به دست می آورید، ارزش افزوده ای بابت رشد منطقه و پیشرفت آن به دست می آیید که در این حالت بهتر است بدانید سرمایه گذاری شما نیاز به آینده نگری و همچنین اقدام به موقع دارد که مهمترین قسمت آن است.

    واقعیت آن است که اگر 4 سال نرخ ارز ثابت بماند عمده مردم ترجیح می دهند که پولشان در بانک باشد و سود بگیرند و حتی صاحبین کسب و کار نیز همین مسیر را می روند اما آن شخصی برنده است که در همان موقعیت تصمیم درست گرفته و به موقع عمل کند.

    وضعیت بازار مسکن در اردیبهشت روشن می شود

    به عقیده ما، وضعیت بازار مسکن در اردیبهشت مشخص می شود و این مورد را نباید نادیده بگیرید که تهران نیاز به چند صد هزار واحد مسکونی دارد که باید ساخته شود اما از این آمار عقب است و این وضعیت در نهایت نشانگر این موضوع است که موارد دیگری بر روند بازار مسکن تاثیر گذار است که فرای نرخ ارز و وضعیت معاملات مسکن است.

    پیشنهادی که ما همیشه داده ایم این است که هر زمان اقدام به خرید ملک کنید، برنده اید و اگر قصد این را دارید که ریسک کمتری انجام دهید و تغییری در محل زندگی خود انجام دهید می توانید از تهاتر آپارتمان با آپارتمان در تهران به همراه پرداخت مبلغی به عنوان پول نقد استفاده کنید و همچنین اگر قصد خرید یک آپارتمان را دارید همین الان که این مطلب را می خوانید امروز بهترین موقع است و البته ماه گذشته بهتر از الان بوده و ماه های بعد شرایط سخت تر خواهد شد و این روالی است که همیشگی بوده است.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه های ساختمانی در تهران به صورت فروش اقساطی و آماده به تحویل می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه