جستجو کردن

نوشته های اخیر

امتیاز تعاونی مسکن دریاچه چیتگر شرایط و قیمت روز

  • اگر قصد خرید از پروژه های ساختمانی منطقه 22 را داشته باشید ، قطعا با واژه ای به نام حق امتیاز برخورد کرده اید که شاید برای شما نا آشنا باشد اگر تا پیش از این در پروژه های تعاونی ساز سرمایه گذاری ننموده باشید .

    بیشترین آمار ساخت و ساز در دریاچه چیتگر در اختیار تعاونی های مسکن دولتی است که مالک عمده زمین های این محدوده نیز میباشند و پس از واگذاری به اعضای تعاونی همان سازمان به منظور تامین نیاز مسکن کارکنان اقدام به ساخت و ساز مینمایند .

    امتیاز تعاونی مسکن دریاچه چیتگر شرایط و قیمت روز
    امتیاز تعاونی مسکن دریاچه چیتگر شرایط و قیمت روز

    در واقع حق امتیاز بابت این است که خریداری بعدی جایگاه آن عضو اصلی و اولیه را خریداری کند و قراردادی که با وی منعقد شده را با همان شرایط و در ازای دریافت مبلغی که سود فروشنده است به خود منتقل نماید . در این مطلب به بررسی امتیاز تعاونی مسکن دریاچه چیتگر میپردازیم و شرایط و قیمت روز را بررسی خواهیم نمود . در نظر داشته باشید که تعداد بسیاری از تعاونی های خصوصی نیز وجود دارند که از چنین موضوعی استفاده مینمایند اما واقعیت این است که اگر ندانید که حق امتیاز دقیقا چیست ممکن است در یک پروژه با عناوین مختلف از شما مبلغی اضافه تحت این عنوان دریافت شود .

    امتیاز تعاونی مسکن دریاچه چیتگر

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم امتیاز تعاونی مسکن دریاچه چیتگر و دیگر نقاط منطقه 22 بدینصورت است که در واقع جایگاه و امتیاز فرد مالک خریداری میشود . به عنوان مثال یک عضو تعاونی مسکن در سال 1394 که تعاونی سازمان یک پروژه جدید در بلوار اردستانی معرفی نموده است در آن ثبت نام نموده و مبلغی پرداخت کرده است . در ادامه آن تعاونی قراردادی با قیمت ساخت 2 میلیون تومان که برای 100 متر 200 میلیون تومان میشود با وی منعقد نموده است .

    حال پس از گذشت 3 سال پروژه شروع شده است و در سال 1402 نزدیک به تحویل است ، این فرد اگر قصد فروش امتیاز تعاونی مسکن خود را داشته باشد باید همان قرارداد سال 1394 خود را منتقل نماید که قیمت کل ساخت آن 200 میلیون تومان میباشد اما قیمت آپارتمان در بلوار اردستانی امروز متری 65 میلیون تومان است که همین اختلاف قیمت در قالب سود دریافت میشود که به آن میگویند حق امتیاز تعاونی مسکن .

    امتیاز تعاونی مسکن دریاچه چیتگر
    امتیاز تعاونی مسکن دریاچه چیتگر

    حال که با ماهیت امتیاز تعاونی آشنا شدید بدانید که نحوه قیمت گذاری امتیاز بر اساس همان اختلاف قیمتی است که قرارداد اولیه با قیمت بازار دارد و البته شرایط و پیشرفت پروژه اما همین مورد بستگی دارد که سازنده کدام ارگان باشد زیرا در پروژه منطقه 22 بیشترین آمار ساخت و ساز در اختیار ارتش بوده است و این نهاد بیشترین واحدهای آماده کنونی را تحویل داده است پس اگر یک پروژه جدید معرفی شود که در مراحل اولیه باشد قیمت آن بسیار بالاتر از یک پروژه خصوصی در مرحله خاک است زیرا اعتبار این 2 تفاوت دارد .

    برای نمونه سهام توانمندسازی ارتش پروژه ای است که بصورت 50 و 20 متری واگذار شده است و در حال حاضر این پروژه در مرحله شروع عملیات اولیه ساخت میباشد . اما قیمت آن برای واحدهایی که انتخاب واحد نموده اند متری 26 الی 28 میلیون تومان قطعی است ، زمان تحویل نیز خودشان میگویند 4 ساله اما ما میگوییم 7 الی 8 سال اما در نهایت این پروژه حتی اگر شروع هم نشود قیمتش این است زیرا روال مابقی پروژه ها نیز به همین شکل بوده است .

    تفاوت امتیاز تعاونی مسکن دریاچه چیتگر با شرکت ها

    حال میرسیم به بحث اصلی در مورد اینکه از حق امتیاز در کدامیک از تعاونی ها و در چه مرحله ای سواستفاده انجام میشود و باید تفاوت امتیاز تعاونی مسکن دریاچه چیتگر را با شرکت ها و خصوصی سازها بدانید . تصور نمایید یک تعاونی خصوصی مانند پروژه فرتاک یک پروژه را در سال 1401 معرفی نموده و قصد جذب سرمایه دارد . در این بین یک مالک یا سازنده وجود دارد که خودش تعاونی نیست و در واقع تعاونی به عنوان واسطه عمل مینماید و برای تامین سرمایه میکند .

    حال این شرکت اقدام به تبلیغات گسترده میکند و در جدول فروش اولیه خود قیمت برای یک واحد 100 متری را 800 میلیون اعلام میکند ، اما در این بین 300 میلیون تومان حق امتیاز وجود دارد که جزو پرداختی شما به تعاونی نیست و در واقع سود تعاونی است که واسطه شما با سازنده شده است که باید هنگام خرید بدانید که حق امتیازی که میدهید چیست . حال در نظر داشته باشید که پروژه ای که در حال حاضر در مرحله پذیره نویسی است چرا باید حق امتیاز داشته باشد ؟ چه کسی قرار است جای خود را به شما بدهد ؟

    تفاوت امتیاز تعاونی مسکن دریاچه چیتگر با شرکت ها
    تفاوت امتیاز تعاونی مسکن دریاچه چیتگر با شرکت ها

    پس بدانید که پروژه هایی که در مراحل اولیه پذیره نویسی هستند حق امتیاز ندارند و اگر بگیرند در واقع سود تعاونی است که دریافت میشود زیرا این دسته از پروژه ها هیچوقت تکمیل ظرفیت نمیشوند بلکه همیشه در حال فروش هستند به عنوان نمونه پروژه شاهان در دریاچه چیتگر که هنوز شروع نشده دارای حق امتیاز بالایی است .

    از سوی دیگر پروژه هایی که بر اساس ظرفیت خود اقدام به فروش مینمایند تعداد کمی دارند مانند پروژه دیپلمات که بر اساس ظرفیت اقدام به فروش نموده است و این تعاونی سابقه اجرای چندین پروژه دیگر را نیز بصورت همزمان دارد و البته تعاونی هایی وجود دارند که 4 پروژه حتی معرفی نموده اند اما هیچکدام به مرحله ساخت نرسیده است مانند پروژه سپکو که چهارمین پروژه را نیز معرفی نموده است در حالیکه هنوز هیچکدام وارد مرحله ساخت نشده اند و از پروژه های قبلی نیز به عنوان رزومه و سابقه استفاده میکند ( همین پروژه هایی که ساخته نشده ) .

    ارزیابی امتیاز تعاونی مسکن چیتگر چگونه انجام میشود ؟

    ارزیابی امتیاز تعاونی مسکن چیتگر باید بر اساس سابقه سازنده ، خصوصی یا دولتی بودن و پیشرفت پروژه انجام شود . همانطور که پیش تر اشاره نمودیم پروژه های دولتی در نهایت هر چقدر نیز طول بکشند اما تحویل داده میشوند و به همین علت است حتی آن دسته که در مراحل اولیه نظیر انتخاب زمین و پیمانکار هستند قیمت بالایی دارند .

    اما این وضعیت نباید به گونه ای برداشت شود که هر پروژه روی خاکی ارزشمند است و اگر قصد خرید از پروژه های خصوصی را دارید باید بدانید که تعاونی چه سابقه ای در اجرا دارد و همین موضوع میتواند باعث شود که در یک پروژه به دلیل اعتبار بالای سازنده قیمت ها بالاتر از دیگر تعاونی های مسکن باشد به عنوان نمونه پروژه زاگرس یک شرکت کاملا خصوصی است در ساخت سابقه خوبی دارد یعنی سابقه اش چندین پروژه است که در حال اجرا دارد و همگی در همین وضعیت هستند .

    ارزیابی امتیاز تعاونی مسکن چیتگر چگونه انجام میشود ؟
    ارزیابی امتیاز تعاونی مسکن چیتگر چگونه انجام میشود ؟

    ارزیابی امتیاز تعاونی مسکن این پروژه به گونه ای است که با پروژه لشگر 27 که یک پروژه را تحویل داده است و بعدی را معرفی نموده باز هم تفاوت میکند و همین که سابقه تحویل وجود داشته باشد ناخود آگاه قیمت امتیاز را بالا میبرد این موضوع بر روی  دیگر پروژه هایی نظیر تریتیوم و نارنجستان نیز افتاده است زیرا این شرکت ها پروژه های اول خود را تحویل داده اند .

    البته توجه داشته باشید برخی مواقع این شرایط به نفع خریدار نمیشود زیرا برخی تعاونی ها بر اساس اعتبار امتیار تعاونی را بالاتر از عرف میبرند و حتی برای پروژه هایی که تازه تعریف میکنند نیز در مراحل اولیه حق امتیاز بالایی در نظر میگیرند .

    قیمت امتیاز تعاونی مسکن چیتگر در سال 1402

    حال که به ارائه کامل توضیحات در مورد امتیاز تعاونی مسکن چیتگر پرداختیم قیمت ها را در آذر ماه سال 1402 برایتان برای آشنایی بیشتر با محدوده قیمت اعلام خواهیم نمود .

    نام پروژه نوع پروژه امتیاز پروژه (میلیون)
    شمیم رحمت مرحله دیوار چینی 450
    پدافند ارتش اسکلت و دیوارچینی ندارد 750 میلیون واریزی
    ایران 2 اخذ جواز 50
    اسپرلوس مرحله خاک 500
    توانمندسازی ارتش شروع فونداسیون متری 28 میلیون
    فرتاک بتن ریزی 700

    در نظر داشته باشید پروژه هایی که در بالا اشاره نمودیم برای تعاونی ارتش ، پروژه های ینیاد تعاونی سپاه بصورت سهامی ، تعاونی های خصوصی و شرکتی میباشد که در نهایت سعی بر این شده است که به عنوان نمونه چندین مورد معرفی شود همچنین در نظر داشته باشید برای کسب آخرین اطلاعات و بروز ترین قیمت ها میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید .

    جمع بندی 

    در این مطلب به بررسی امتیاز تعاونی مسکن دریاچه چیتگر همراه با معرفی ماهیت پروژه ها ، نحوه قیمت گذاری و اعتبار سنجی آنها پرداخته ایم . توجه داشته باشید که در این منطقه امتیاز تعاونی مسکن یکی از مواردی است که باعث گیج شدن خریدار میشود و به همین علت این مطلب میتواند به درک ماهیت آن به شما کمک کند .

    در نظر داشته باشید که اگر نیاز به اطلاعات مشاوره ای دارید میتوانید با کارشناسان تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات هر یک از پروژه ها را بصورت دقیق دریافت نمایید و یا بر اساس میزان سرمایه ، توان پرداخت اقساط ماهانه و مدت زمانی که برای تحویل پروژه انتظار دارید پروژه مد نظر شما معرفی شود .

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه