جستجو کردن

نوشته های اخیر

اطراف تهران کجا زمین بخریم: معرفی بهترین گزینه

  • اگر به دنبال خرید زمین در اطراف تهران هستید، قطعا هدف شما سرمایه گذاری و کسب سود است و ما در این مطلب کلیه گزینه هایی که برای خرید زمین در اطراف تهران دارید را بررسی میکنیم و در نهایت معایب و مزایا و بازدهی سود را با گزینه های دیگری که می توانید در نظر داشته باشید بررسی خواهیم نمود.

    اطراف تهران کجا زمین بخریم
    اطراف تهران کجا زمین بخریم

    از قدیم سرمایه گذاری در زمین، گزینه بهتری برای سرمایه گذاری در حوزه املاک بوده است اما در نظر داشته باشید این تفکر همیشه و بر روی همه زمین ها جواب نخواهد داد زیرا هر زمینی برای سرمایه گذاری و خرید مناسب نیست و بسیاری از افراد سرمایه خود را در نقاطی وارد می نمایند که بهره چندانی از سود آن نخواهند برد و این اتفاق علی الخصوص در زمین های اطراف تهران می افتد که بیشتر با کاربری ویلایی خریداری می شوند.

    اطراف تهران کجا زمین بخریم

    برای خرید زمین در اطراف تهران چندین نقطه را می توان به عنوان گزینه خرید در نظر داشت که پردیس، دماوند، اندیشه، شهریار، تهران دشت، چهارباغ، کردان و سهیلیه چند نمونه از آنهاست که هر کدام از این مناطق نقاطی برای سرمایه گذاری در آن ها وجود دارد.

    اما از بین اینکه خرید زمین بهتر است یا آپارتمان و کدام یک بازدهی بیشتری دارد، به صورت خلاصه باید بگوییم که اگر سرمایه را یکسان در نظر بگیریم، قطعا گزینه هایی که برای خرید زمین وجود دارد محدود به مناطقی است که یا داخل بافت مسکونی قرار ندارند و یا جواز ساخت نداشته و کاربری آن ها برای ساخت و ساز ویلایی نیست.

    خرید زمین اطراف تهران
    خرید زمین اطراف تهران

    واقعیت این است که هر زمینی برای خرید مناسب نیست و بسیاری از ساخت های غیر مجاز حتی پس از گذشت 10 سال تخریب شده اند و اگر تصور شما این است که خرید زمین شما را ثروتمند خواهد کرد شانس بسیار کمی برای این موضوع وجود دارد.

    اما اگر سرمایه شما به اندازه ای است که زمینی با ارزش در نقطه ای با آینده و قابل ساخت، دارای سند خریداری کنید، در صورتی که زمان سرمایه گذاری خود را طولانی مدت در نظر بگیرید بازدهی این گزینه می تواند بسیار مطلوب باشد اما قطعا زمین های 3 الی 5 میلیارد تومانی که اطراف تهران در نقاط غیر قابل ساخت به شما معرفی می کنند جزو این گزینه ها نیست و اگر هم ساخت و ساز در آن انجام دهید خطر تخریب یا دریافت انشعابات به صورت جدی برای شما وجود دارد.

    هدف از خرید زمین در اطراف تهران چیست ؟

    اگر شما قصد خرید خانه دارید ولیکن سرمایه شما به اندازه خرید ملک آپارتمانی دلخواهتان در تهران نیست و ترجیح می دهید از طریق خرید زمین در طی چند سال به جبران این اختلاف مبلغ برسید باید خدمتتان بگوییم که ممکن است اینگونه نشود و راه حل های بهتری برای این موضوع است.

    شاید شما نگاهتان را از خرید آپارتمان در تهران برگردانید اما گزینه هایی وجود دارد که می تواند در طی سالیان اگر با برنامه ریزی انجام شود شما را به خانه دلخواهتان برساند و سود بیشتری از خرید زمین به شما بدهد.

    اگر سرمایه شما محدود است می توانید بر روی گزینه های پیش فروش آپارتمان در نقاط رو به رشد تهران سرمایه گذاری را شروع نمایید زیرا در این نقاط علاوه بر سودی که حاصل از پیش خرید برای شما ایجاد می شود، ارزش افزوده ای بابت پیشرفت منطقه نیز رخ می دهد که با یک برنامه ساله شما مالک چندین آپارتمان در تهران خواهید شد و شاید این سود در طی 10 سال آینده برای تمامی افرادی که به عنوان مثال در تهراندشت زمین خریداری نموده اند و در انتظار انفجار قیمت ها نشسته اند رخ ندهد.

    هدف از خرید زمین در اطراف تهران چیست ؟
    هدف از خرید زمین در اطراف تهران چیست ؟

    واقعیت در مورد زمین های ویلایی این است که این زمین ها اکثرا به همین هدف خریداری می شوند حتی اگر ارزش و ماهیت ذاتی آن ها اینگونه نباشد و قرار نیست همه زمین های ویلایی مانند یکدیگر رشد نمایند و در نظر داشته باشید که با افتتاح اتوبان تهران شمال، ترجیح مردم برای نقاط ویلایی بیشتر به سمت شمال کشور کشیده می شود که آن نقطه نیز چالش های خود را داراست و به طور کلی خرید و فروش زمین های ویلایی بیشتر برای املاک و بومیان یک منطقه سوددهی بسیار بالایی دارد.

    به عنوان نمونه در گرمابسرد در استان دماوند نه انشعاب آب و برقی است و نه آب و حتی چاهی که داخل زمین زده می شود آب شور است که قابل استفاده نیست و این نقطه حداقل امکانات زندگی را نیز ندارد اما تعداد املاک و بنگاه هایی که زمین می فروشند شاید نزدیک به 50 الی 100 بنگاه باشد که به خریداران رویا می فروشند و اگر هم شما بخواهید روزی زمین خود را بفروشید با نصف قیمت از شما بر می دارند و دوباره می فروشند و شما حتی فرصت فروش در کنار آن ها پیدا نخواهید نمود.

    گزینه های بهتر به جای خرید زمین اطراف تهران

    اول از همه این نکته را اشاره نماییم که ما بر اساس تجربه مواردی که رخ داده است را برایتان بازگو می نماییم و نتیجه گیری در مورد آن بر عهده شماست، در قدم اول بهتر است اگر قصد خرید زمین دارید، گزینه هایی مانند خانه های کلنگی در بافت فرسوده تهران که امتیاز ویژه ای برای ساخت و ساز توسط شهرداری اعطا می شود را نیز در نظر داشته باشید و همچنین بدانید که در تهران در شهرک الهیه غرب که در منطقه 22 تهران واقع شده است یک شهرک ویلایی با زمین های 330 الی 450 متری وجود دارد که قیمت آن متری 80 میلیون تومان است یعنی بین 30 الی 40 میلیارد تومان قیمت کل زمین است.

    از سوی دیگر چیتگر یکی از مناطق رو به رشد تهران است که سرعت ساخت و ساز در آن بسیار بالاست و چند سال اخیر است که بیشتر شده است یعنی این فرصت تنها تا چند سال آینده فراهم است.

    همچنین در نظر داشته باشید که در منطقه 21، زمین هایی با کاربری های خدماتی وجود دارند که در طرح های چند ساله شهرداری ممکن است درصدی جواز صنعتی و اداری دریافت نمایند که این نوع سرمایه گذاری هاست که می تواند شما را ثروتمند کند نه سرمایه گذاری بر روی زمین های اطراف تهران که قطعه قطعه شده اند تا در آن ها ویلا سازی انجام شود و عموم مردم نیز به همین امید در آنجا زمین خریداری می نمایند.

    گزینه های بهتر به جای خرید زمین اطراف تهران
    گزینه های بهتر به جای خرید زمین اطراف تهران

    همچنین در نظر داشته باشید که واحد اداری در تهران به شدت کمیاب است و در حال حاضر واحدهای اداری در چیتگر بر خلاف آپارتمان های مسکونی که برای فروش و رهن و اجاره وجود دارد، با قیمت بسیار بالاتر فروش و رهن و اجاره می رود و تنها چند مجموعه جدید در حال ساخت وجود دارد که آنها نیز به صورت کامل پیش فروش شده اند.

    حال شما تصور کنید که 20 سال پیش بین خرید واحد اداری در یک منطقه تازه بورس شده اداری های تهران و خرید زمین در دماوند یا کردان کدام یک امروز جلوتر بود؟ با احتساب قابلیت بهره برداری از واحد اداری مانند اجاره دادن آن در این مدت در همین حد به شما بگوییم که در میرداماد تهران قیمت 1 پارکینگ به تنهایی 4 الی 5 میلیارد تومان است و اگر شما بخواهید یک واحد مسکونی را تبدیل به اداری کنید تنها باید متری 100 میلیون تومان به شهرداری بپردازید.

    بررسی گزینه های پیش رو

    حال اگر بخواهیم گزینه های پیش رو را بررسی کنیم باید اول از بدانید که یک نسخه برای تمامی افراد جواب نمی دهد و بسته به روحیه، میزان سرمایه اولیه، مدت زمانی که برای بازگشت سرمایه می توانید انتظار بکشید دارد. به عنوان مثال اگر شما روحیه این را دارید که طی یک بازه 10 ساله، مسیر پیش خرید آپارتمان و سپس فروش آن را طی کنید و چالش های آن را می پذیرید قطعا این نوع سرمایه گذاری برنده است.

    حال اگر شما می توانید 10 الی 15 سال یا شاید بیشتر برای آباد شدن زمین صبر نمایید، خرید زمین در نقاطی نه مانند آنچه در بالا اشاره نمودیم، بلکه در نقاطی که وضعیت کنونی آن ها از قبیل داخل بافت بودن و جواز ساخت و همچنین امکان تغییر کاربری زمین روشن باشد با داشتین دید به آینده می تواند گزینه مطلوبی باشد اما در نظر بگیرید که قیمت این زمین ها دیگر در رنج 3 الی 5 میلیارد تومان نیست و قطعا می تواند بالاتر باشد.

    زمین های اطراف تهران برای ساخت ویلا
    زمین های اطراف تهران برای ساخت ویلا

    این نکته را هم توجه داشته باشید که سخت گیری منابع طبیعی و شهرداری بر روی این گونه ساخت و ساز ها روز به روز سخت تر نیز می شود و آینده را به دست شانس و اقبال نسپارید.

    حال اگر دیدگاهی برای بهره برداری از واحد دارید اما از سوی دیگر نمی خواهید که سن بنای واحد شما باعث کاهش قیمت روز به روز واحد شما شود می توانید بر روی واحدهای اداری و صنعتی وارد شوید که البته پیشنهاد ما واحدهای اداری است.

    اگر برای خرید خانه در تهران نا امید شدید و تصور میکنید که چگونه در تهران خانه بخرید در حالی که سرمایه تان به اندازه خرید خانه دلخواهتان نیست و راه حل ساده را در خرید یک زمین در اطراف تهران و رشد ناگهانی و یک شبه آن می بینید باید بدانید که سخت در اشتباهید و باید دیدگاهتان را عوض کنید و اگر مسیر درستی پیش بروید قطعا در طی 10 سال مالک چند آپارتمان خواهید بود.

    خرید باغچه یا زمین کشاورزی در اطراف تهران

    این مورد از همان مواردی است که در بالا اشاره نمودیم و قطعا بدانید که در اطراف تهران اگر زمینی با کاربری کشاورزی با باغچه وجود داشته باشد، اجازه اینکه تغییر کاربری داده و تبدیل به ملک مسکونی یا ویلایی شود وجود ندارد یا احتمال بسیار جزئی است و دولت اجازه چنین بهره برداری را به مالکان اینگونه زمین ها نمی دهد.

    واقعیت این است که در دماوند سالهای سال است که بخشی عظیمی از نقاطی که ویلاسازی شده اند نه سند گرفته اند و نه جواز و اگر هم موفق به دریافت انشعاب شده اند خیلی خوش شانس بوده اند و هنوز هم پس از سال های سال ویلاهای آن ها تخریب می شود، پس اگر به این قصد می خواهید وارد این کار شوید بدانید که این نوع سرمایه گذاری شما را ثروتمند نخواهد نمود و گزینه های زیادی برای سرمایه گذاری در بهترین شهرهای اطراف تهران وجود دارد که می تواند مطمئن باشد و بهره برداری نیز از آن انجام شود.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که گزینه های خرید زمین در اطراف تهران کدامند و چه معایب و مزایایی در خرید آن ها وجود دارد و آیا سودآوری آن ها به صورت واقعی می تواند آنطور باشد که عموم مردم از تصور خرید زمین دارند؟

    در نهایت تصمیم گیری برای خرید هر کدام بر اساس روحیه، ریسک پذیری، میزان سرمایه اولیه و مدت زمان سرمایه گذاری متفاوت است اما قطعا می توانید این اطمینان را به شما بدهیم که نقاط کلیدی برای خرید و سرمایه گذاری زمین آن نقاطی نیستند که عموم مردم به امید همین موضوع در آن سرمایه گذاری می نمایند و برای تشخیص زمین هایی با چنین شرایطی باید تخصص کافی داشته و یا اشراف به منطقه داشته باشید.

    اگر قصد خرید زمین در اطراف تهران را دارید ما گزینه های دیگری نیز برای معرفی به شما داریم تا بتوانید موارد دیگر را نیز پیش از سرمایه گذاری سنجش نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه