جستجو کردن

نوشته های اخیر

روش صحیح معامله ملک با دلار چگونه است؟

  • اگر قصد خرید ملک دارید و پرداخت بخشی از مبلغ را با دلار و یا طلا می خواهید انجام دهید این مطلب به روش صحیح معامله ملک و آپارتمان با دلار میپردازد. توجه داشته باشید که به صورت قانونی معامله ای که با دلار انجام شود غیر قانونی و باطل است یعنی شما اگر بخواهید در قرارداد خود ذکر نمایید که مبلغ را به دلار پرداخته اید معامله شما از نظر حقوقی وجاهت قانونی ندارد.

    روش صحیح معامله ملک با دلار چگونه است؟
    روش صحیح معامله ملک با دلار چگونه است؟

    بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مبلغ ریالی را در قرارداد ذکر کنید و همان لحظه که پرداخت را انجام می دهید معادل ریالی آن را رسید دریافت کنید که پرداخت به صورت نقدی بوده است در این صورت مشکلی از جهت معامله وجود ندارد.

    اما در نظر داشته باشید که اگر واریز وجه به حساب خارج از کشور انجام شود نیز شرایط می تواند متفاوت باشد و بخش حقوقی در صورت بروز مشکل نمی تواند پیگیر وضعیت پرداخت و معامله شما باشد.

    چرا مبلغ با دلار پرداخت می شود؟

    برای برخی از افراد که سرمایه خود را تبدیل به دلار نموده اند، تبدیل مجدد به ریال و واریز به حساب و از سوی دیگر واریز به حساب خریدار می تواند گردش حساب را بالا برده و مشکلات مالیاتی ایجاد کند.

    در نهایت عده بسیاری هنگام بالا رفتن قیمت ارز، به سرمایه گذاری بر روی طلا و مسکن روی می آورند و پس از مدتی قصد تبدیل آن را دارند به همین دلیل است که وجه تبدیل شده خود را که الان دلار و یا طلا است برای معامله استفاده می کنند.

    روش های جاری برای پرداخت مبلغ با دلار و طلا

    یک روش دیگر نیز برای پرداخت مبلغ با دلار و طلا وجود دارد و آن هم روشی است که طلا فروشان از آن استفاده می کنند. اگر دقت کرده باشید طلا فروشان زمانی که از شما طلا می خرند وجه را همان موقع واریز نمی کنند و مهلتی چند ساعته می خواهند. در این بین آنها به خریدار جدیدی که از آنها خرید می کند می گویند پول را به حساب شما بزند.

    در این حالت 2 گردش حساب به جای اینکه به حساب طلافروش بیاید مستقیم بین خریدار و فروشنده جابجا می شود. حال برخی از همین روش استفاده می کنند یعنی طلای خود را می فروشند ولیکن شماره حساب فروشنده ملک را می دهند و در نهایت واریز وجه به حساب فروشنده واریز می شود.

    روش های جاری برای پرداخت مبلغ با دلار و طلا
    روش های جاری برای پرداخت مبلغ با دلار و طلا

    در این روش درست است که پیچیدگی خاصی ایجاد می شود اما در نهایت معامله به دلیل اینکه واریز به صورت ریالی انجام می شود معتبر است اما در نهایت در صورتی که به مشکل برخورد نمایید ممکن است برخی مشکلات برای اثبات واریزی از سوی شما پیش بیاید.

    پرداخت اقساط با دلار یا طلا

    در نهایت توجه داشته باشید در صورتی که پیش خرید به صورت قسطی انجام داده اید و می خواهیم اقساط خود را با دلار پرداخت نمایید باید رسید ریالی آن را دریافت کنید و نامی از پرداخت وجه به دلار در آن نبرید.

    در نهایت در بخش مشاوره خرید ملک در تهران به این مورد به صورت مفصل اشاره نمودیم و تمامی مواردی که باید هنگام خرید یک ملک بدانید و همچنین موارد قانونی که باید رعایت نمایید را در آن مشخص نموده ایم.

    در نظر داشته باشید که به همراه داشتن بیش از 10 هزار دلار برای شما می تواند مشکل قانونی درست کند و البته این قانون وجود دارد اما اجرای آن ممکن است به گونه ای نباشد که سفت و سخت باشد اما در نهایت اگر به عنوان مثال شما وجهی را پرداخت نموده باشید و مبلغ آن بیش از 10 هزار دلار باشد در واقع قانون کشور را دور زده اید.

    جمع بندی

    با توضیحاتی که در بالا داده ایم در نظر داشته باشید که نهایت اگر بخواهید با طلا معاملات خود را انجام دهید از نظر قانون تعریف شده است اما با ارزهای دیگر غیر از ریال از نظر قانون پذیرفته شده نیست و سعی کنید در صورتی که قصد معامله به این شکل را دارید با فردی آشنا و مطمئن این کار را انجام دهید.

    در این مطلب به بررسی اینکه معامله ملک و مسکن با دلار چگونه است و روش پرداخت به این صورت چیست را بررسی نمودیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پروژه های ساختمانی در تهران با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه