جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه های چیتگر جنوبی شهرک 22 بهمن

  • محدوده چیتگر جنوبی در جنوب اتوبان لشگری قرار گرفته است و در سوی شمالی آن چیتگر شمالی قرار گرفته شده است. این نواحی در قسمت جنوبی جنگل چیتگر واقع شده اند که در بالای جنگل دریاچه چیتگر قرار گرفته است که عموم مردم این منطقه را به همین شاخص اصلی به همراه ایران مال می شناسند.

    بیشتر ساخت و ساز در رشد در محدوده دریاچه چیتگر و ایران مال است و بخش چیتگر جنوبی و شمالی نسبت به پیشرفتی که در این نواحی رخ داده است سهم بسیار ناچیزی داشته اند.

    پروژه های چیتگر جنوبی
    پروژه های چیتگر جنوبی

    اخیرا پروژه هایی در چیتگر جنوبی در محدوده شهرک 22 بهمن تعریف شده اند که در این مطلب قصد معرفی و مقایسه آنها با پروژه های دریاچه چیتگر داریم.

    پروژه های شهرک 22 بهمن

    در این محدوده از چیتگر جنوبی که جزئی از منطقه 21 تهران است، طرح تفصیلی مانند منطقه 22 اجرا نشده است. شهرداری جواز ساخت و تراکم تا 12 طبقه مسکونی را در منطقه 22 صادر می کند اما شرایط در چیتگر جنوبی به این شکل نیست و تنها رویداد جدیدی که در این محدوده رخ داده است این می باشد که تعاونی سازها به سراغ زمین های این منطقه آمده اند.

    در حال حاضر پروژه سپکو 4 توسط تعاونی مروارید شهر فاخر در شهرک 22 بهمن معرفی شده است که شامل 4 بلوک با 7 طبقه مسکونی است. این شرکت در حال حاضر پروژه های دیگری در محدوده مروارید شهر معرفی نموده است که همگی در مرحله ابتدایی تغییر کاربری و یا اخذ جواز می باشند و از این رو برای عملکرد این تعاونی برای اجرای پروژه سابقه ای وجود ندارد.

    پروژه های شهرک 22 بهمن
    پروژه های شهرک 22 بهمن

    یکی از 4 بلوکی که این سازنده معرفی کرده است، به صورت جداگانه توسط یک شرکت دیگر ساخته می شود که آن هم ماهیت تعاونی دارد و نام آن پروژه کاران است که یک بلوک از 4 بلوک معرفی شده است.

    توجه داشته باشید که تعاونی سازهای دولتی در منطقه 22 فعال هستند و دلیل حضورشان نیز این است که مالک زمین های این منطقه می باشند و برای تامین مسکن کارکنان این زمین ها را در قالب تعاونی مسکن واگذار می نمایند.

    مقایسه پروژه های چیتگر جنوبی با منطقه 22

    اگر بخواهیم پروژه های چیتگر جنوبی را با منطقه 22 مقایسه نماییم، اول باید به این نکته اشاره کنیم که تعاونی سازهای دولتی فعالیت چندانی در محدوده چیتگر جنوبی نداشته اند و به دلیل مالکیت زمین های منطقه 22، در آن نقطه فعالیت بیشتری دارند بصورتی که معمولا هر سازمانی یک پروژه در حال اجرا دارد.

    به عنوان نمونه پروژه بانک کشاورزی با نام پروژه گل نرگس معرفی شده است که سازنده خود تعاونی است و در اختیار پیمانکار نمی باشد. همچنین بیشترین فعالیت در این منطقه توسط ارتش و سپاه انجام می شود زیرا این 2 ارگان بر طبق قوانین باید حداقل 1 مسکن را پیش از بازنشستگی برای عضو خود فراهم نمایند.

    به همین دلیل است که بیشترین آمار ساخت و ساز در منطقه 22 چیتگر ، توسط بتاجا انجام می شود و تقریبا همگام با این ارگان سپاه نیز مشغول ساخت و ساز است و پروژه های تحویل شده زیادی در منطقه 22 دارد در حالیکه در چیتگر جنوبی پروژه ای اجرا نکرده است.

    همچنین در نظر داشته باشید که در کنار تعاونی های دولتی، بخش خصوصی نیز مشغول به ساخت و ساز است اما از نظر سابقه و پشتیبانی مالی باید بررسی شود و این نکته بسیار مهمی است که به هر تعاونی اطمینان نکنید زیرا سابقه اجرا است که روشنگر وضعیت عملکرد تعاونی خواهد بود.

    به عنوان نمونه پروژه الماس همت در مروارید شهر در زمینی معرفی شده است که تغییر کاربری نداده و ممکن است این امر چند سال به طول بیانجامد و بسیاری از خریداران به ماهیت خرید پروژه های روی خاک آگاهی ندارند و پس از خرید متوجه می شوند که ماهیت سرمایه گذاری آنها چه بوده است.

    انتخاب بین چیتگر جنوبی و منطقه 22

    برای اینکه بدانید کدام محله برای سرمایه گذاری شما نتیجه بهتری خواهد داشت باید وضعیت بافت منطقه نیز بررسی شود. در حالیکه چیتگر جنوبی دارای بافتی قدیمی است، قطعا شکل ساخت و ساز و پیشرفت آن با منطقه 22 که کاملا نوساز است متفاوت است.

    مورد بعدی وجود شاخص های اصلی در منطقه 22 است که نزدیک بودن پروژه ها به هرکدام مزیت به حساب می آید که در چیتگر جنوبی چنین ویژگی وجود ندارد. پروژه های جدیدی که در نزدیک دریاچه چیتگر معرفی می شوند با شرایط کاملا متفاوتی نسبت به دیگر پروژه های منطقه 22 اجرا می شوند.

    البته در نظر داشته باشید که تعاونی های تازه تاسیس مانند سازنده پروژه شاهان نیز در این محدوده فعالیت دارند و تفاوت ندارد که کدام منطقه مد نظر شماست بلکه برخی از فاکتور ها باید رعایت شود. ولی بطور کلی در محدوده شهرک 22 بهمن و چیتگر جنوبی به دلیل وجود صنایع خودروسازی شرایط ساخت و ساز و سکونت و افرادی که به اطراف آن محله ها برای سکونت مراجعه می کنند متفاوت است.

    انتخاب بین چیتگر جنوبی و منطقه 22
    انتخاب بین چیتگر جنوبی و منطقه 22

    در واقع بافت چیتگر شمالی قدیمی است زیرا محلی برای زندگی کارکنان این صنایع بوده است و در حال حاضر اگر هم بخواهد نوسازی انجام شود، مانند منطقه 22 نمی توان برج ها و ساختمانهای لوکس در آن ساخت زیرا نیاز منطقه در این قسمت برج های منطقه 22 نیست.

    رشد قیمت چیتگر جنوبی نسبت به منطقه 22

    واقعیت این است که پتانسیل رشد قیمت در منطقه 22 بسیار بالاتر از محدوده چیتگر جنوبی است زیرا از نظر امکانات،محیط و بافت شهری این محدوده کاملا متفاوت است و همچنین قرار گرفتن شاخص هایی نظیر ایران مال، دریاچه، پارک جنگلی، آبشار و مراکز خرید و برج های لوکس، شرایط متفاوتی در این منطقه ایجاد نموده است.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی پروژه های چیتگر جنوبی و شهرک 22 بهمن پرداختیم که اخیرا پروژه های جدیدی در آن توسط تعاونی های سازنده منطقه 22 معرفی شده است. با حضور و ورود تعاونی سازها به محدوده چیتگر جنوبی در نهایت شکل این منطقه عوض خواهد شد.

    در منطقه 22 نیز اولین سازندگان انبوه و عمده تعاونی سازها بوده اند و بعد از آن سازنده های شخصی و برند سازان وارد منطقه شدند.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه های چیتگر جنوبی و منطقه 22 می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه