جستجو کردن

نوشته های اخیر

نکات مهم در مورد سرمایه گذاری بر روی تعاونی سازها

  • با توجه به سوالات و شبهاتی که مراجعه کنندگان و افرادی که با مجموعه ما تماس میگیرند در مورد پروژه های تعاونی ساز دارند بر آن شدیم که در مطلبی جامع به ماهیت تعاونی سازها و انتظاراتی که شما میبایست از پروژه هایی بدین شکل داشته باشید و تمام مواردی که باید قبل از سرمایه گذاری به آن واقف باشید بپردازیم . گرچه پیشنهاد ما همیشه این بوده که قبل از سرمایه گذاری در هر پروژه پیرامون آن از طریق منع معتبر تحقیق شود  ولیکن بسیاری افراد حتی بعد از اینکه از پروژه ای خریداری مینمایند متوجه ماهیت اصلی سرمایه گذاری خود نمیشوند برای توضیحات بیشتر در ادامه این مطلب با ما همراه باشید .

    نکات مهم در مورد سرمایه گذاری بر روی تعاونی سازها
    نکات مهم در مورد سرمایه گذاری بر روی تعاونی سازها

    عملکرد پروژه های تعاونی ساز

    تعاونی به معنی یک کار جمعی است ، یعنی عده ای تصمیم به انجام کاری میگیرند و مجمعی تشکیل میدهند و سپس اقدام به جمع آوری سرمایه لازم برای انجام مراحل آن کار میشوند . حال اگر تعاونی برای ساختن یک پروژه ساختمانی تشکیل شده باشد تمامی موارد مورد نیاز برای ساخت آن از ابتدا میبایست به ترتیب انجام شود و هزینه های مربوط به آن تامین شود . پس توجه داشته باشید در پروژه های تعاونی ساز هر چه هست توسط اعضا میبایست انجام شود . در ادامه به وجود چند مدل از تعاونی ها با مثال میپردازیم :

    اما مدل دیگری از تعاونی سازها وجود دارند که شرکتی پشتوانه یک پروژه است و بخش عظیمی از آن پروژه را در اختیار دارد اما برای تامین سرمایه برای ساخت پروژه اقدام به فروش تعدادی از واحدهای در قالب تعاونی مینماید . به عنوان مثال پروژه ستین متعلق به شرکت آرین سازه میباشد و به منظور تزریق سرمایه به پروژه اقدام به تاسیس تعاونی و فروش واحد های خود کرده است .

    مورد دیگری نیز وجود دارد که تعاونی شکل گرفته از یک نهاد و سازمان دولتی است . معمولا این نوع تعاونی ها به این علت تشکیل شده اند که در گذشته از طریق آن سازمان و نهاد به اعضای آن مجموعه زمینی واگذار شده که در اختیار همان سازمان بوده و مبلغ آن بصورت اقساط ماهیانه طولانی مدت از آنها کسر شده است . حال اعضای سازمان و تعاونی آنها صاحبان زمین هستند و برای ساخت نیاز به سرمایه گذار بیرونی یا مشارکت با یک شرکت دیگر دارند چون معمولا خودشان از پس هزینه های ساخت بر نمی آیند .

    تعاونی سازهای تازه تاسیس و بدون سابقه !

    حال که به دو مورد از تعاونی ها اشاره کرده ایم به مورد اصلی و مورد بحث اصلی میرسیم و آن تعاونی سازهای تازه تاسیس و بدون سابقه هستند . همانطور که در بالا اشاره کردیم تعاونی به معنی کاری جمعی است اما دلیلی برای این کار نیز باید وجود داشته باشد ، یک تعاونی از طریق سازمان خود زمینی گرفته و میخواهد بسازد ، یک تعاونی شرکتی است که زمین دارد و یا بخشی از آنرا ساخته و مابقی آنرا میخواهد بسازد ولیکن تعاونی که هیچ ندارد و از شما دعوت میکند که بر روی پروژه ای که قصد آنرا دارد از ابتدا سرمایه گذاری نمایید با چه دلیلی باید بر روی آن سرمایه گذاری کرد و مزیت آن چیست ؟

    اگر شما به تعاونی مراجعه کردید که برایتان عکسهای 3 بعدی از برج های 20 یا 30 طبقه زیبا با استخر ، هلی پد و زمین گلف رونمایی کرد و سپس هر شرایطی که دوست داشتید با شما توافق کرد و حتی تخفیف خوبی هم در آخر کار به شما داد که حسی بهتان دست داد که بزرگترین و موفق ترین معامله زندگی خود را کرده اید در واقع شما 1 اصل مهم را یا متوجه نشده اید یا خودتان را گول زده اید و یا اینقدر ذهنتان گمراه شد که اصلا متوجه نشده اید که واقعا چه دارید میخرید ؟!

    پروژه های تعاونی ساز
    پروژه های تعاونی ساز

    شما در تعاونی سرمایه گذاری کرده اید که میخواهد با دریافت اقساط از شما زمینی را بخرد که در حال حاضر مسکونی هم نیست ، سپس آنرا تغییر کاربری دهد ، سپس مجوز بگیرد ، دستور نقشه بگیرد ، شروع به عملیات کند و …  فروشنده هم به شما گفته پروژه تا 1 ماه دیگر شروع به کار خواهد کرد اما شما زحمت اینکه بخواهید ببینید آیا پروژه اصلا جواز دارد و یا کربری مسکونی دارد و یا حتی پهنه زمین در شهرداری طوری هست که بتواند 20 طبقه یا 16 طبقه بسازد !؟ سازنده پروژه فرتاک خود را سازنده پروژه اداری و تجاری در میدان المپیک معرفی کرده است که تنها زمانی دفتر فروش آن پروژه بوده ولیکن سابقه ساخت پروژه ای هزار میلیاردی را به نام خود میزند .

    مستندات را ببینید

    زمانیکه وارد یک پروسه سرمایه گذاری میشوید به هزاران چیز فکر میکنید الا اصل ماجرا ! تقصیر شما نیست برخی مواقع دروغ آنقدر بزرگ است که ادم به فکرش خطور نمیکند که میبایست از ریشه موضوع را کنکاش کند . فرض کنید که به یک دفتر فروش خودرو از یک کارخانه خودروسازی جدید میروید 10 خودرو به عنوان نمونه آنجاست و شما هم قصد ثبت نام دارید و در مورد شرایط تحویل و دیرکرد و اقساط چانه میزنید اما واقعا مسئله این است که آن کارخانه خودرو سازی اصلا کارخانه ندارد و میخواهد تازه با پول پیش فروش خودروهایش ، کارخانه تاسیس نماید شاید از 1000 نفری که مراجعه کنند تعداد کمی به این موضوع فکر کنند که آیا کارخانه ای اصلا وجود دارد و اگر میگویند هست مستندی از خط تولید آن روئیت کنند .

    حال در مورد تعاونی سازها نیز شرایط بدینصورت است ، پروژه تندیس چیتگر خیلی راحت در تبلیغات خود زمان شروع گودبرداری را یک ماه دیگر اعلام میکند و حتی میگوید جواز هم گرفته است . البته رسالت تهران برج در شفافیت و روشن کردن ابعاد بسیاری از پروژه ها باعث شده که تعاونی ها نیز شیوه های خود را تغییر دهند و به روش های دیگری برای توجیح عملکرد خود روی آورند اما تعاونی هایی که تازه به منطقه می آیند به همان روش های قدیمی اقدام به فروش مینمایند تا متوجه اشتباهات خود شده و روشهای جدیدی در پیش بگیرند !!

    در نهایت اگر قصد سرمایه گذاری در پروژه های منطقه 22 چیتگر را دارید میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل کرده و اطلاعات جامعی در مورد پروژه های در حال ساخت ، سابقه سازنده ، وضعیت واقعی زمین و جواز و دیگر موارد دریافت نمایید .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    1 نظر در “نکات مهم در مورد سرمایه گذاری بر روی تعاونی سازها”

    1. عرض ادب و احترام
      از اطلاع رسانی درست و کاملتان در رابطه با پیش فروش و وضعیت واقعی زمین و تعاونی های مدعی سازنده ملک(به قول معروف: افراد کوچک با نامهای بزرگ) که حتی نه پروانه ساخت گرفته اند و نه حتی زمین خریداری شده است و نه کاربری زمین مسکونی میباشد و یا زمین بین چندین تعاونی بصورت مشاعی است و و و.. که همچنین اقدام به پیش فروش هم نموده اند بسیار سپاسگزاریم
      مقاله هاتون خیلی روشن کننده هستن
      مردم عزیز و بزرگوار ایران: اگر تحقیق و بررسی نکنید سرمایه تان به باد میرود
      البته در نظر داشته باشید پروژه های معتبر و مطمئن و تعاونی های معتبر و مطمئن هم کم نیستن. ولی باید وقت بذارین و تحقیق کنین. صد در صد مطمئن باشین که ارزش اینکارو داره و نتیجه خوبش رو هم خواهین گرفت
      تعاونی های معتبر و قوی و به قول معروف اینکاره تعداشون کمه. شاید بشه گفت از هر 10 تا تعاونی 3 یا 4 تاشون اینکاره هستن
      پس: تحقیق… تحقیق… تحقیق… تحقیق…
      با تشکر از مطالب عالی شما که روشن کننده راه هستن

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه