جستجو کردن

نوشته های اخیر

تاثیر جنگ ایران و اسرائیل بر قیمت مسکن (فروردین 1403)

  • امروز 26 فروردین ماه سال 1403 است و در شب گذشته موشک هایی از سمت ایران به سوی اسرائیل شلیک شده است که البته با توجه به اخباری که امروز صبح مبنی بر اینکه ایران قصد ادامه عملیات را ندارد منتشر شده است، اما موضوعی که قبح آن ریخته شده است رویارویی مستقیم 2 کشور بوده است که تا کنون سابقه نداشته است.

    قطعا در طی چند روز آینده پاسخی از سوی اسرائیل خواهد بود و البته تنها دستاورد این نوع حرکات بالا رفتن قیمت دلار در کشور است که همین امروز پیش از باز شدن بازار قیمت آن به 72 هزار تومان رسیده است.

    تاثیر جنگ ایران اسرائیل بر قیمت مسکن
    تاثیر جنگ ایران اسرائیل بر قیمت مسکن

    از سوی دیگر قیمت طلا در بازار به شدت افزایش داشته است که حاصل از تنش های پیش آمده است و نتیجه فقط برای ما در ایران بد نخواهد بود بلکه بالا رفتن قیمت نفت تاثیر جهانی بر زندگی مردم خواهد داشت.

    به طور کلی اگر بخواهیم شرایط پیش آمده را در حالت کنونی بررسی کرده و تاثیر جنگ ایران و اسرائیل را بر قیمت مسکن ایران بررسی نماییم و البته در نظر داشته باشید این کاهش قیمت نه تنها در ایران بلکه در کشور اسرائیل نیز خواهد بود در ادامه این مطلب به این موضوع می پردازیم.

    تاثیر جنگ بر قیمت مسکن

    ابتدا در نظر داشته باشید که ایران کشوری بزرگ است و اگر جنگ ادامه پیدا کند، مرز مشترکی با اسرائیل ندارد که حمله به صورت زمینی به 2 کشور انجام شود در نتیجه اگر اتفاقی بیفتد حمله به تاسیسات نظامی 2 کشور است اما تاثیری که می گذارد در ابتدا و یا روزهای ابتدایی، قیمت مسکن کاهش میابد زیرا در شرایط جنگی طلا و دلار است که با ارزش می شود و قیمت مسکن کاهش خواهد یافت.

    اما در نظر داشته باشید که این روند دائمی نیست و به صورت هیجانی است یعنی به سرعت پس از گذشت چند روز مردم خواهند دید که ممکن است تاثیر جنگ را در شهر زندگی خود نبینند و دامنه جنگ در نقاط دیگری باشد به همین دلیل ممکن است این روند محدود باشد اما نکته این است که جو ایجاد شده حاصل از جنگ به طور کلی مردم را از سرمایه گذاری بر روی مسکن به عنوان گزینه ای امن خارج می کند.

    تاثیر جنگ بر قیمت مسکن
    تاثیر جنگ بر قیمت مسکن

    این اتفاق نه تنها بر روی مسکن می افتد، بلکه بر روی خودرو نیز همین روال را طی میکند ولیکن واقعیت این است که عده بسیاری در این شرایط تصمیم می گیرند که سرمایه ملکی خود را به طلا و دلار تبدیل نمایند، پس در واقع فروشندگانی با قیمت پایینتر نیز پیدا می شوند که حاضرند تحت هر شرایطی ملک خود را تبدیل نمایند.

    اما در نظر داشته باشید بالاخره کشور ما 80 میلیون جمعیت دارد و هر چه باشد این جمعیت در جایی باید زندگی نمایند و به عنوان مثال نقاطی مانند پردیس، پرند یا اندیشه که جزو مناطق نزدیک تهران با قیمت مناسب هستند قطعا کاهش قیمت چندانی نخواهند داشت زیرا هر چه باشد بالاخره گزینه ارزانی برای سکونت مردم هستند.

    بیشترین کاهش قیمت روی چه املاکی است؟

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم، در نهایت مسکن یک لازمه برای مردم است اما از آنجایی که در حوزه املاک چندین زیر شاخه وجود دارد، در این قسمت به بررسی این موضوع می پردازیم که کدام دسته بیشترین و کمترین آسیب را خواهند دید.

    اول از همه توجه نمایید که خانه ها و یا زمین های ویلایی در نقاط ویلایی کشور در اولویت آخر قرار می گیرند و آخرین گزینه مردم خواهند بود و از سوی دیگر در نظر داشته باشید در شهرهای بزرگ نیز خانه های لوکس در همین وضعیت قرار خواهند گرفت.

    شاید در این بین در محله های ویلایی نشین که دارای قدرالسهم زمین هستند تفاوت چندانی روی ندهد اما قطعا خانه هایی که دارای قیمت های بالا هستند تحت تاثیر بسیاری از نظر افت قیمت قرار خواهند گرفت.

    در بین تمامی املاک، آنچه کمتر از جنگ آسیب می بیند زمین است و هر چه شود زمین شما سر جایش خواهد بود به همین دلیل شاید کمترین آسیب در زمان جنگ مربوط به زمین های قابل ساخت می باشد.

    متاسفانه جنگ بسیار بد است و ابعاد آن می تواند دامن گیر همه افراد شود و حتی می تواند باعث نابودی کامل یک شهر یا منطقه شود و حتی داشتن زمین هم در آنجا بی ارزش شود اما آنچه ما تصور میکنیم این است که جنگی که میان ایران و اسرائیل رخ داده است مقطعی بوده و احتمالا با یک حرکت بعدی از سوی اسرائیل تمام خواهد شد زیرا در نهایت این جنگ به نفع 2 طرف نخواهد بود.

    بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ احتمالی چیست

    واقعیت این است که بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ احتمالی بستگی به دید شما به این موضوع دارد، روحیه افراد متفاوت است برخی برایشان قضیه چندان جدی نخواهد شد و برای برخی آنقدر جدی می شود که حاضرند در یک شب تمامی دارایی خود را تبدیل کرده و از ایران بروند.

    اما آن چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که ایران یک کشور وسیع است و مانند سوریه و غزه هم نیست که 1 شبه تبدیل به بیابان شود. آن چیزی که امروز باید در نظر داشته باشید این است که سبد سرمایه شما باید شامل چند دسته باشد.

    یعنی شما در حال حاضر اگر مسکن دارید، باید طلا نیز داشته باشید ولیکن خرید طلا در شرایط کنونی به نظر عقلانی نیست زیرا وارد یک حباب قیمتی شده ایم که می تواند به سرعت خالی شود. در مورد اینکه سرمایه گذاری در مسکن یا طلا بهتر است پیش تر مطلبی کامل قرار داده ایم که در نهایت نتیجه آن این است که داشتن هر دوی آنها لازم است.

    بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ احتمالی چیست
    بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ احتمالی چیست

    در شرایط کنونی با توجه به پیش بینی و روحیه ای که ابتدای مطلب اشاره نمودیم، اگر شرایط را در آینده آرام و تمام شده میبینید اگر فرصتی برای خرید ملک زیر قیمت پیدا نمودید حتما انجام دهید. ولیکن اگر شرایط برای شما وخیم به نظر می رسد قطعا تنها گزینه شما چیز دیگری است و آن تبدیل کلیه سرمایه تان به طلا و یا دلار است که البته به عقیده ما در شرایط کنونی تصمیمی کاملا اشتباه است.

    تصمیم هیجانی نگیرید

    اول از همه در نظر بگیرید که شرایطی که برقرار شده است برای 80 میلیون نفر آدم است نه شما و بهتر است در شرایط کنونی فعلا نظاره گر اما هوشیار باشید و بهتر است تصمیم هیجانی نگیرید.

    در نظر داشته باشید که در صورت بروز هر گونه جنگ طولانی و یا تنش ها اولین گزینه مسئولیت حفظ امنیت خود و خانواده خود را بر عهده خواهید داشت و از این رو بدانید که حتی اگر در امن ترین نقطه تهران زندگی می کنید قطعا ممکن است با چالش هایی روبرو شوید که باید آمادگی آن را داشته باشید و در نهایت سرمایه شما از امنیت شما و خانواده تان مهمتر نیست.

    حرف آخر

    امروز در اولین روز از حمله ایران به اسرائیل این مطلب جهت بررسی تاثیر آن بر قیمت مسکن نگارش شده است و امیدواریم اگر شما به این مطلب رسیده اید و این بخش را می خوانید، هر آنچه پیش آمده ختم به خیر شده باشد و جنگی که شروع شده است در نهایت به سرعت به اتمام برسد و زندگی مردم به روال عادی برگردد.

    در نهایت در نظر داشته باشید که جنگ در هیچ شرایطی مطلوب نیست حتی اگر به اجبار باشد و بیشترین آسیب پذیری برای مردم است.

     

     

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه