جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه پزشکان 1 و 2 واقع در مروارید شهر منطقه 22

  • پروژه پزشکان 1 و 2 توسط تعاونی عرش گستر همت در حال اجرا می باشند که در این مطلب به بررسی هر 2 پروژه می پردازیم و جزئیات هر یک را جداگانه بیان خواهیم نمود.

    پروژه پزشکان 1 در شمال اتوبان همدانی در غربی ترین نقطه مروارید شهر، در انتهای آن قرار دارد که در حال حاضر در مرحله اسکلت طبقه 20 می باشد و تا 15 طبقه دیوارچینی انجام شده است(با محاسبه طبقات منفی این عدد ذکر شده است). در ویدئو زیر می توانید موقعیت قرار گیری پروژه و دید جنوبی آنرا مشاهده نمایید.

     

    این پروژه اولین پروژه تعریف شده توسط تعاونی است و پروژه بعدی با نام پروژه پزشکان 2 در جنوب اتوبان همدانی (حکیم) واقع شده است که روبروی پروژه اول در ضلع مخالف اتوبان است که جزو دسته زمین هایی است که در حال حاضر در مرحله تغییر کاربری است و زمان اجرای عملیات ساخت آن مشخص نیست. در ادامه این مطلب به بررسی جزئیات بیشتری از پروژه پزشکان می پردازیم.

    پروژه پزشکان 1

    پروژه پزشکان 1 در سال 1398 شروه به کار نموده است و در حال حاضر پس از گذشت 4 سال در مرحله اسکلت طبقه 20 قرار دارد. این پروژه شامل تک بلوک 30 طبقه می باشد که 25 طبقه آن مسکونی و مابقی پارکینگ و لابی است و در مجموع 200 واحد مسکونی را شامل می شود.

    زمانی که برای پایان پروژه پیش بینی می شود سال 1405 می باشد که با توجه به زمانی که تا کنون پروژه پیش رفته است محاسبه شده است. آخرین تصویر از پیشرفت فیزیکی پروژه پزشکان را می توانید در زیر مشاهده فرمایید:

    پروژه پزشکان 1
    پروژه پزشکان 1

    در تاریخ بهمن ماه سال 1402 آخرین بروزرسانی از قیمت و واریزی پروژه به صورت زیر می باشد:

    متراژ مبلغ واریزی امتیاز مبلغ کل
    117 1 میلیارد و 420 میلیون تومان 1 میلیارد و 980 میلیون تومان 3 میلیارد و 400 میلیون تومان
    140 1 میلیارد و 700 میلیون تومان 2 میلیارد و 500 میلیون 4 میلیارد و 200 میلیون تومان

    تا پایان سال 1402، تنها 1 قسط در پایان بهمن ماه وجود دارد که برای واحد 117 متری 164 میلیون و برای واحد 140 متری 190 میلیون تومان است و اقساط سال 1403 در صورت اعلام توسط تعاونی در اینجا منتشر می شود.

    در نظر داشته باشید که این قیمت ها اعلامی توسط تعاونی است و مبلغی که معامله می شود و توسط اعضا فروخته می شود می تواند پایینتر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید.

    پروژه پزشکان 2

    این پروژه در قالب 4 بلوک در سال 1399 معرفی شده است که در قطعه زمینی مشاعی در جنوب اتوبان همدانی واقع شده است و زمین این پروژه در مرحله تغییر کاربری زمین است و تنها عملیاتی که بر روی آن در طی این مدت انجام شده است فنس کشی دور آن و عملیات تسطیح خاک می باشد که نیاز به جواز ندارد.

    این قطعه زمین در نهایت پس از تغییر کاربری زمین باید تفکیک شده و جواز ساخت برای هر قطعه بصورت جداگانه دریافت شود. مساحت زمین پروژه پزشکان 2، سه هزار متر می باشد و در قالب 4 بلوک معرفی شده است که با توجه به پهنه زمین این پروژه می تواند تا 7 طبقه مسکونی باشد.

    زمین پروژه پزشکان 2
    زمین پروژه پزشکان 2

    در تاریخ بهمن ماه سال 1402، قیمت فروش پروژه پزشکان 2 متری 15 میلیون تومان بابت هزینه تراکم و زمین است و پس از شروع عملیات ساخت، اقساط مربوط به ساخت اعلام خواهد شد. در حال حاضر جدول واریزی و حق امتیاز این پروژه به شرح زیر است:

    متراژ واریزی امتیاز جمع کل (امتیاز+واریزی)
    100 330,000,000 تومان 350,000,000 تومان 680,000,000 تومان
    115 379,000,000 تومان 350,000,000 تومان 729,000,000 تومان
    125 412,000,000 تومان 350,000,000 تومان 762,000,000 تومان
    130 462,000,000 تومان 350,000,000 تومان 812,000,000 تومان

    زمان پایان این پروژه را نمی توان تا زمان مشخص نشدن تکلیف تغییر کاربری زمین مشخص نمود.

    موقعیت پروژه پزشکان روی نقشه

    با توجه به قرارگیری محل پروژه پزشکان 1 و پروژه پزشکان 2 در ضلع شمال و جنوبی اتوبان همدانی، این 2 پروژه از نظر موقعیت دسترسی و فاصله به اماکن مهم در منطقه 22 چیتگر در شرایط مشابهی قرار دارند. مضاف بر اینکه در حال حاضر تفاوتی بین مروارید شهر شمالی و جنوبی وجود دارد و آن این است که در ناحیه شمالی پروژه های تحویل داده شده و آماده بیشتر است و در محدوده جنوبی شرایط تا ساخت و آباد شدن فاصله چند ساله دارد.

    موقعیت پروژه پزشکان
    موقعیت پروژه پزشکان

    همانطور که در تصویر بالا مشاهده می فرمایید نزدیک ترین ویژگی های منطقه 22 نسبت به موقعیت قرار گیری پروژه پزشکان باغ موزه گیاه شناسی و مرکز خرید ایران مال است.

    پروژه های مشابه با پزشکان 1 و 2

    اگر بخواهیم پروژه های مشابه با پزشکان 1 و 2 را معرفی نماییم برای هر کدام شرایط متفاوتی وجود دارد زیرا پروژه پزشکان 1، پروژه ای است که در حال حاضر با تاخیر زیادی در ساخت روبرو بوده است و روند کندی در اجرا دارد. همچنین تعاونی سازنده این پروژه دارای سابقه تحویل نمی باشد.

    در همان محدوده مروارید شهر شمالی پروژه برلیان در حال اجرا است که از نظر موقعیت پیشرفت در شرایط یکسانی با این پروژه قرار دارد ولیکن تعاونی آن 1 پروژه را تحویل داده است و سابقه تحویل دارد و یک تعاونی خصوصی مانند سازنده پروژه پزشکان است.

    پروژه های مشابه با پزشکان 1 و 2 
    پروژه های مشابه با پزشکان 1 و 2

    در این بین پروژه های دولتی نیز در حال اجرا هستند که در همان موقعیتی قرار دارند که پروژه پزشکان 1 واقع شده است و ریشه آنها و اجرا کاملا توسط یک نهاد دولتی انجام می شود. پروژه گل نرگس بانک کشاورزی توسط این بانک در حال اجرا می باشد که پیمانکار پروژه نیز خود این سازمان است و از نظر مرحله پیشرفت شرایط یکسانی با پروژه پزشکان دارد.

    همچنین دیگر پروژه هایی وجود دارند که توسط تعاونی های تازه تاسیس معرفی شده اند که سابقه اجرا ندارند و هم در مروارید شهر جنوبی و هم در دیگر نقاط نظیر شهرک 22 بهمن منطقه 1 پروژه هایی معرفی نموده اند که پروژه کاران یکی از آنها می باشد که در محدوده چیتگر جنوبی واقع شده است.

    سابقه سازنده: عرش گستر همت

    شركت تعاوني انبوه سازان عرش گستر همت در تاريخ ۲۸/۰۷/۱۳۹۸ به شماره ثبت ۵۴۸۹۷۶ با شناسه ملي ۱۴۰۰۸۷۰۷۲۶۰ به ثبت رسیده است. بر طبق آخرین تغییرات این شرکت آقاي نوربخش دوستان نژاد به سمت رئیس هیات مدیره و  آقاي عبدالحميد صفري اصل مدیر عامل این تعاونی می باشند.

    تعاونی عرش گستر همت دارای سابقه تحویل نمی باشد و تنها پروژه ای که در حال ساخت و اجرا دارد که در مرحله ساخت وارد شده است پزشکان 1 است و پروژه پزشکان 2 که توسط این تعاونی معرفی شده است در حال حاضر در مرحله تغییر کاربری زمین است.

    جمع بندی

    در این مطلب پروژه پزشکان 1 و پروژه پزشکان 2 که توسط تعاونی عرش گستر همت معرفی شده اند را بررسی نموده ایم. این پروژه در حال حاضر از برنامه اجرایی ساخت عقب افتاده است که به همین منظور اگر قصد تحویل گرفتن پروژه در زمان زودتری را دارید باید به سراغ پروژه های فعالتری بروید که دارای سابقه اجرا و تحویل می باشند.

    بر خلاف تصور بسیاری از خریداران که در پروژه های تعاونی ساز تازه تاسیس سرمایه گذاری می نمایند، سابقه تحویل یکی از مواردی است که در پروژه های منطقه 22 بسیار مهم است زیرا مدیریت سرمایه اعضا و پیشرفت پروژه در یک سازه که به صورت انبوه ساخته می شود کاری مشکل است و نیاز به تجربه دارد.

    در نهایت گزینه های دولتی، خصوصی و شرکت وجود دارند که بر اساس میزان سرمایه اولیه، توان پرداخت اقساط و انتظاراتی که از پروژه دارید می تواند به شما معرفی شوند. به همین منظور می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری در مورد پروژه های این منطقه کسب نمایید.

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه