جستجو کردن

نوشته های اخیر

رشد قیمت عجیب آپارتمان های چیتگر در رکود بازار

  • خبری در مورد این موضوع منتشر نمودیم پیرامون اینکه در دوران رکود بازار بر خلاف تصور 2 منطقه در تهران بوده اند که کاهش قیمت نداشتند . یکی از آنها منطقه 5 و دیگری منطقه 22 بوده است و علت آن نیز رونق ساخت و ساز و پروژه های در حال ساخت است .

    اما در منطقه 5 تنها کاهش قیمت نداشتیم اما رشد قیمتی در کار نبوده است ولیکن در منطقه 22 قیمت ها افزایش یافته است . علت این موضوع این است که قیمت منطقه 22 به دلیل نوساز بودن و عدم آشنایی مردم با این منطقه نسبت به امکانات ، بروز بودن ، نوسازی و مدرن بودن نسبت به دیگر مناطق تهران در وضعیت بهترین قرار دارد ولیکن از نظر قیمت شاید با یک منطقه متوسط رو به پایین و یا حتی برخی مناطق جنوبی شهر هم قیمت است .

    پس در واقع رشد قیمت این منطقه به خاطر فاصله زیاد قیمت آن با متوسط شهر تهران است به همین دلیل است که در شرایط رکود بازار قیمت ها در این منطقه افزایش یافته است . برای مثال در مروارید شهر شمالی همزمان با باز شدن خروجی اتوبان خرازی به این منطقه قیمت ها 30 درصد افزایش داشته است . اطلاعات کلی در مورد گزینه های سرمایه گذاری در این منطقه را میتوانید در مطلب منتشر شده مطالعه فرمایید .

    رشد قیمت عجیب آپارتمان های چیتگر در رکود بازار
    رشد قیمت عجیب آپارتمان های چیتگر در رکود بازار

    قیمت آپارتمان در چیتگر

    منطقه چیتگر، یک منطقه با دو بخش شمالی و جنوبی در شمال غرب تهران و منطقه 22 واقع شده است.

    منطقه چیتگر شمالی از سمت شمال به اتوبان شهید همت و از سمت جنوب به بزرگراه شهید لشکری، از سمت شرق به شهرک راه آهن و از سمت غرب به شهرک کارمندان شهرداری مجاور می‌شود.

    همچنین، منطقه چیتگر جنوبی از سمت شمال به بزرگراه لشکری، از سمت شرق به شهرک دانشگاه تهران، از سمت جنوب به بزرگراه فتح و از سمت غرب به بلوار کرمان خودرو وصل می‌شود.

    یک مشاور ملکی در این منطقه توضیح می‌دهد که در حال حاضر در بازار مسکن چیتگر، عرضه ملک‌ها زیاد و تقاضا کمتر از گذشته است. او اشاره می‌کند که به دلیل افزایش قیمت ملک‌ها، توان خرید مردم کاهش یافته و مثالی آورده که یک واحد با ارزش 3 میلیارد تومان پس از یک سال با قیمت 8 میلیارد تومان به فروش رسیده است.

    مشاور ملکی اظهار می‌کند که در سال گذشته، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در این منطقه بین 25 تا 30 میلیون تومان بوده و از فروردین 1402، این قیمت‌ها به روند صعودی گرفته‌اند. وی توضیح می‌دهد که مالکان قیمت هر متر مربع مسکن خود را بر اساس ویژگی‌های مکانی، بلوک و طبقه‌بندی میان 55 تا 75 میلیون تومان تعیین می‌کنند.

    در ادامه، این مشاور ملکی به تنزل قیمت مسکن نسبت به تابستان سال جاری اشاره می‌کند و به عنوان مثال یک واحد نوساز با 112 متر مربع زیربنا در منطقه چیتگر با قیمت 6 میلیارد تومان به فروش می‌رسد و هر متر مربع این ملک با قیمت 55 میلیون تومان ارزیابی می‌شود، در حالی که قیمت این واحد تابستان گذشته برابر با 7 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

    متراژ (متر مربع) سن بنا (سال) قیمت کل (میلیارد) قیمت هر متر مربع (میلیون تومان)
    105 1 8.4 80
    112 4 9 80.4
    84 نوساز 7.15 85.1
    145 نوساز 10.2 70.3
    107 نوساز 7.2 67.3
    122 3 8.3 68
    50 5 3 60
    225 3 18.5 82.2

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه