جستجو کردن

نوشته های اخیر

برای پیش خرید آپارتمان چه باید کرد: راهنمایی و معرفی پروژه

  • اگر قصد این را دارید که در حوزه املاک سرمایه گذاری کنید ، پرسود ترین بخش آن پیش خرید کردن یک ملک است زیرا شما با قیمت قطعی قرارداد میبندید و مابقی پول را نیز میبایست هنگام ساخت و در مراحل مختلف پرداخت کنید .

    در طی این مدت سرمایه شما از تورم حفظ میشود و اگر قیمت ها هم بالا رود شما با قیمت قطعی و تعهدات مشخص ملک را خریده اید . این یکی از بهترین نوع سرمایه گذاری در ملک میباشد که بسیار پر سود است اما قطعا موارد و موانعی برای سرمایه گذاری صحیح و موفق شما وجود دارد که باید از آن اطلاع داشته باشید .

    اگر این فکر به ذهنتان خطور کرده است و قصد انجام آنرا دارید اما نمیدانید از کجا شروع کنید و برای پیش خرید آپارتمان چه باید کرد این مطلب برای شماست ، در اینجا به ارائه توضیح پیرامون پیش خرید آپارتمان در تهران علی الخصوص منطقه 22 میپردازیم که در حال حاضر بیشترین تعداد پروژه های در حال ساخت در کشور را دارد و بازار پیش خرید در آن داغ داغ است .

    پیش از ادامه مطلب در یک ویدئو کوتاه که توسط کارشناس حقوقی تهیه شده است کلیه قوانین اصلی که باید هنگام پیش خرید رعایت فرمایید را به شما خواهد گفت ، همچنین میتوانید از کارشناسان ما در تهران برج نیز برای کسب اطلاعات بیشتر راهنمایی بگیرید .

    قوانین پیش خرید آپارتمان چیست ؟

    این مطلب بصورت جامع تهیه شده است و به معرفی و بررسی انواع پروژه هایی که قابلیت پیش خرید دارند میپردازد ، پروژه ها تنها محدود به خرید قطعی نمیباشد ، بلکه پروژه های تعاونی ساز ، سهامی نیز وجود دارند که هرکدام به چند بخش شرکتی و دولتی تقسیم میشوند .

    در مورد خرید قطعی همانطور که در بالا در ویدئو برایتان توضیح دادیم باید اول از همه از نوع مشارکت و مالکیت شخصی که از آن خرید مینمایید اطلاع بیابید که سهم سازنده است یا مالک ، در نهایت هر کدام شرایط خاص خود را دارد زیرا در این نوع مشارکت ها تعهد دهنده سازنده است و مالک زمین ، سهم زمین داده است و خود وی با سازنده طرف است که میتوانید این مطلب را در صفحه پیش خرید آپارتمان از سازنده دنبال نمایید و اطلاعات بیشتری کسب نمایید .

    برای پیش خرید آپارتمان چه باید کرد
    برای پیش خرید آپارتمان چه باید کرد

    در نهایت موضوع بعدی که باید بررسی شود این است که آیا سازنده حق پیش فروش دارد یا خیر که البته در قراردادهای مشارکت چنین موردی معمولا وجود دارد و در نهایت واحد باید مشخص شده و قیمت نیز بصورت قطعی توافق گردد . در نهایت باید لیست امکانات و متریالی که سازنده قرار است استفاده نماید ذکر شود و همچنین تاریخ دقیق تحویل به همراه جریمه دیرکرد میبایست محاسبه شود .

    همچنین برای اضافه یا کسر احتمالی متراژ نیز باید قانونی برای محاسبه در قراراداد مکتوب شود . اما پیش از همه این موارد در حال حاضر صحبت از قوانین پیش خرید آپارتمان کردیم تا بدانید برای پیش خرید آپارتمان چه مواردی باید رعایت شود اما یافتن پروژه ای مطمئن خود بحثی جداگانه است که در ادامه به آن میپردازیم .

    گزینه های پیش خرید آپارتمان در تهران

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم ، پروژه ها در تهران به چند دسته تقسیم میشوند که در مورد شخصی سازها با قرارداد قطعی توضیحات دادیم ، حال میخواهیم در مورد تعاونی سازها بررسی انجام دهیم اما پیش از آن باید بدانید که ماهیت تعاونی چیست ؟ تعاونی یعنی عده ای که به قصد ساخت یک پروژه ساختمانی از ابتدا که خرید زمین است تا دریافت جواز ، ساخت ، تکمیل و تحویل واحد با یکدیگر شریک میشوند و مجمعی تشکیل میدهند .

    هر کس بر اساس سهمی که در پروژه مشارکت میکند هزینه ها را پرداخت میکند و در نهایت نیز بر اساس آنچه میماند که ماحصل کار است متراژ مفید مسکونی دریافت میکند . این قاعده تعاونی است که معمولا شکل گیری آنها از ادارات دولتی بوده که تعاونی های مسکن تشکیل شده و با کمک همان اداره و یا نهاد اقدام به ساخت پروژه مینمایند .

    گزینه های پیش خرید آپارتمان در تهران
    گزینه های پیش خرید آپارتمان در تهران

    معمولا اداره یک زمین که متعلق به خودش است را در ازای مبلغی کم و اقساط ماهانه طولانی مدت به کارمند میدهد و پس از آن تعاونی است که مالک زمین است ، حال اگر بخواهد پروژه را بسازد 2 راه دارد یا باید تمامی اعضا هزینه ها را در هر مرحله پرداخت نمایند و یا میتواند با یک پیمانکار یا شرکت خصوصی مشارکت کند .

    معمولا مورد دوم است که بهتر جواب میدهند و جزو گزینه های پیش خرید آپارتمان در تهران است و مورد اول به دلیل مشکل در تامین سرمایه معمولا در ابتدا با تاخیر زیاد روبرو میشود و در مرحله بعدی پروژه مشارکت میشود .

    برای پیش خرید آپارتمان از کجا شروع کنیم ؟

    حال که گزینه های پیش خرید آپارتمان را برایتان شرح داده ایم برای شروع میتوانید پروژه های ساختمانی در حال ساخت را بررسی نمایید . اگر در تهران هستید که اول و آخر به منطقه 22 میرسید زیرا در این منطقه بیشترین تعداد پروژه های ساختمانی در ایران وجود دارد و انواع و اقسام طرح های مختلف برای پیش فروش وجود دارد .

    اما توجه داشته باشید همانقدر که پروژه ها متنوع هستند دلیل بر آن نیست که همه آنها اعتبار لازم را دارند . حتما ممکن است پیام یا تبلیغی برای فروش خانه با 200 الی 300 میلیون دیده باشید این دسته پروژه ها تعاونی های خصوصی بدون پشتوانه هستند که میخواهند ساخت و ساز انجام دهند .

    نحوه کار آنها نیز اینگونه است که یک زمین را مبایعه نامه میکنند و دعوت به سرمایه گذاری مینمایند اما خودشان پشتوانه و تجربه ندارند . حساب این تعاونی ها از دولتی ها و شرکت های خصوصی جداست و باید پشتوانه و سابقه بررسی شود . همچنین تمام مواردی که در بالا اشاره نمودیم در این دسته پروژه ها صادق است حتی با حساسیت بیشتر بصورتی که باید سند زمین ، کاربری ، مالکیت ، جواز ، مدارک وام رویت شود و حتی به اینکه بشنوید وجود دارد اکتفا نکنید .

    برای پیش خرید آپارتمان از کجا شروع کنیم ؟
    برای پیش خرید آپارتمان از کجا شروع کنیم ؟

    اینها در تبلیغات مبلغ تمام شده برای یک واحد 60 متری را 1 و نیم میلیارد تومان تا 2 اعلام مینمایند در حالیکه در حال حاضر قیمت ملک آماده در چیتگر حداقل از 55 میلیون تومان است که میتوانید در قیمت پیش فروش برج های چیتگر به آخرین و بروزترین تاریخ تغییرات قیمت برج های منطقه را مشاهده نمایید .

    در این قسمت میتوانید روی کمک ما نیز حساب نمایید ، ما در تهران برج آماده هستیم که پروژه های مناسب برای خرید را به شما معرفی کنیم و اگر نمیدانید برای پیش خرید آپارتمان چه باید کرد ما به شما تمامی مواردی که نیاز است بدانید را میگوییم و بر اساس میزان سرمایه و توان پرداخت اقساط توسط شما پروژه های مناسب معرفی خواهیم نمود .

    سرمایه لازم برای پیش خرید آپارتمان در تهران

    برای ورود به حوزه پیش خرید آپارتمان در تهران شما باید سرمایه اولیه خود را مشخص نمایید . اگر قصد خرید ملک با قیمت قطعی دارید باید حداقل 3 الی 5 میلیارد تومان در اختیار داشته باشید و توان پرداخت اقساط نیز وجود داشته باشد .

    اما اگر توان پرداخت اقساط ندارید در منطقه 22 تهران پروژه هایی با قیمت قطعی بصورت سهامی وجود دارد که سهم مالک زمین است که در بالا برایتان شرح دادیم ، این دسته از پروژه ها فاقد اقساط هستند اما زمان تحویل آنها طولانی است و برای یک واحد 100 متری به تاریخ امروز 4 الی 5 میلیارد تومان میتوانید پرداخت کنید و تنها منتظر تحویل باشید آن هم بصورت کامل و تجهیز شده .

    سرمایه لازم برای پیش خرید آپارتمان در تهران
    سرمایه لازم برای پیش خرید آپارتمان در تهران

    در نهایت بدانید که در این نوع سرمایه گذاری زمانیکه پروژه دولتی است قیمت مناسب است ، همین قیمت مناسب باعث شده است که تعاونی ها خیلی ها را صاحبخانه کند اما زمان تحئیل در پروژه های دولتی همانطور که از اسمش پیداست قطعا زمان بر است . یعنی روند انجام کند است اما پیوسته است و تحویل داده میشود البته بستگی دارد که کدام نهاد بسازد و به پشتوانه اش نیز بستگی دارد ، پروژه های وزارت دفاع و دارایی تاخیر نداشته اند اما پروژه های ارتش تاخیر دارند .

    همچنین پروژه های سپاه نیز با سرعت خوبی پیش میروند اما در نظر داشته باشید که 80 درصد پروژه های منطقه را ارتش ساخته و اگر میگوییم تاخیر دارد به دلیل این است که حجم کار بالاست و مانند پروژه ارگانهای دیگر یک تک بلوک نمیسازد بلکه شهرک با 100 برج در حال ساخت دارد .

    اگر توان پرداخت اقساط داشته باشید میتوانید با 1 الی 2 میلیارد وارد شوید و اقساط 3 ماهه و 6 ماهه نیز پرداخت نمایید و پروژه را 4 ساله تحویل بگیرید در نهایت موارد زیاد است و ما در اینجا به کلیت ها اشاره نمودیم میتوانید از لیست پروژه ها در بالای سایت اطلاعات پروژه هایی که میتوانید پیش خرید کنید را پیدا کرده و اطلاعات بیشتر را با تماس با کارشناسان ما در تهران برج جویا شوید .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه