جستجو کردن

نوشته های اخیر

آیا چیتگر مترو دارد؟ معرفی ایستگاه های مترو دریاچه چیتگر

  • اگر به دنبال خرید خانه در محدوده چیتگر هستید و می خواهید بدانید آیا چیتگر مترو دارد بدانید که 5 ایستگاه مترو در چیتگر وجود دارد که در خیابان کوهک ، میدان دریاچه ، مرکز خرید ایران مال ، بلوار ایران خودرو و وردآورد واقع شده است و چندین ایستگاه دیگر در حال راه اندازی در منطقه 22 تهران می باشد.

    در تصویر زیر موقعیت قرارگیری ایستگاه های مترو در چیتگر را مشاهده می فرمایید:

    نقشه مترو چیتگر
    نقشه مترو چیتگر

    در نظر داشته باشید که چندین ایستگاه مترو در حال احداث در این محدوده می باشد که مترو ایران مال جزو همین دسته است و در مراحل پایانی راه اندازی می باشد و به طور کلی ایستگاه های مترو در خط 5 به 35 عدد خواهد رسید که در حال حاضر 12 ایستگاه می باشد.

    خطوط مترو جدید در چیتگر

    توجه داشته باشید که منطقه 22 چیتگر وسیع ترین منطقه تهران است و نقاط جدیدی در این محدوده در حال احداث می باشد که در مراحل اولیه ساخت می باشند و پس از تکمیل قطعا ایستگاه مترو آن نیز افتتاح خواهد شد. در حال حاضر ایستگاه مترو ایران مال یا بلوار پژوهش به دلیل نزدیکی به شهرک چیتگر یکی از این خطوط است که در حال حاضر تعداد زیادی از افراد در آن ساکن شده اند.

    همچنین پروژه های دیگری در آن سوی بلوار پژوهش و روبروی شهرک چیتگر معرفی شده است که دارای چندین برج هستند مانند پروژه شهرک گرین لند که یک مجموعه مسکونی به همراه مجموعه ای توریستی است و در پهنه F چیتگر واقع شده است.

    همچنین یکی دیگر از نقاطی که در منطقه 22 به شدت در حال ساخت و ساز است محدوده مروارید شهر است که به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود و احتمالا بخش جنوبی آن محل بعدی احداث خط مترو خواهد بود.

    ایستگاه مترو چیتگر
    ایستگاه مترو چیتگر

    در حال حاضر بخش جنوبی آن هنوز به طور کامل ساخته نشده است و بخش عظیمی از آن پروژه های مسکونی تعریف شده اند که در مراحل اولیه اخذ جواز می باشند و برخی در مراحل میانی قرار دارند که پروژه اطلس نمونه ای از این پروژه ها می باشد.

    همچنین در نظر داشته باشید که شهرک خرازی با نزدیک به 30 برج 30 طبقه با تراکم بالا در سال 1402 به بهره برداری رسیده است و جمعیت زیادی در آن ساکن شده اند که قطعا می تواند یکی دیگر از ایستگاه های متروی چیتگر باشد که در این نقطه همانند شهرک چیتگر، ایجاد شود و به دلیل نزدیکی شهرک چیتگر به ایستگاه مترو قبلی، این خط مترو سریع تر افتتاح شده است.

    دسترسی ها و شرایط حمل و نقل در چیتگر چگونه است

    چیتگر یک محدوده نوساز با جدیدترین متد شهرسازی است و از این نظر تمامی اصول شهرسازی در آن رعایت شده است و دارای کلیه امکانات حمل و نقل می باشد. ایستگاه اتوبوس و خطوط BRT در این نقطه قرار گرفته اند و دسترسی مستقیم به اتوبان همت، آزادگان، حکیم و اتوبان تهران شمال دارد.

    همچنین از نظر موقعیت جغرافیایی در آخرین نقطه تهران از سوی غرب است که مروارید شهر و برج های خیام مروارید شهر آخرین نقطه قابل ساخت این منطقه در مرز بین استان البرز می باشند.

    پروژه های ساختمانی دارای دسترسی مترو

    همانطور که اشاره نمودیم برخی از پروژه های ساختمانی در چیتگر در نزدیکی مترو واقع شده اند و یا ایستگاه مترو در آن محدوده در حال اجرا است. در حال حاضر پروژه ترنج ارتش در شمال دریاچه چیتگر یکی از پروژه هایی است که دسترسی مستقیم به ایستگاه مترو دریاچه دارد. این پروژه در حال اجرا می باشد و متعلق به ارتش است.

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم، پروژه های در حال اجرا در مروارید شهر جنوبی دسترسی مطلوبی به مترو وردآورد دارند از این رو می توان پروژه وزرا را در این محدوده در نزدیکی ایستگاه مترو وردآورد و با دسترسی نزدیک دانست.

    پروژه های ساختمانی دارای دسترسی مترو
    پروژه های ساختمانی دارای دسترسی مترو

    همچنین در نظر داشته باشید که در این محدوده نزدیک به 40 پروژه معرفی شده است که در مراحل تغییر کاربری زمین می باشند ولیکن زمین آنها مشخص شده است و احتمالا از 5 الی 7 سال دیگر آماده خواهند شد به عنوان نمونه پروژه افق بین الملل نمونه ای از این دسته پروژه ها در محدوده مروارید شهر است که نزدیک ترین ایستگاه مترو در وردآورد به آن است.

    ایستگاه های مترو چیتگر در نزدیکی اماکن تفریحی

    با فراهم بودن امکانات و خدمات متنوع، منطقه چیتگر بیشتر برای سکنه‌ی محلی تا گردشگران تعبیه شده است. پارک جنگلی چیتگر، دریاچه خلیج فارس و استخر آبی اُپارک از جمله مقاصدی هستند که ساکنان محلی می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند.

    همچنین، مراکز تجاری بام لند، خیابان کاشانی، بلوار صدف و مرکز تجاری طوبی از جمله اماکنی هستند که می‌تواند نیازهای خرید محله را برطرف کند. برای خدمات درمانی، بیمارستان تریتا و بیمارستان ایرانیان از مراکزی هستند که در نزدیکی ایستگاه مترو چیتگر واقع شده‌اند.

    همچنین بد نیست اشاره نماییم که در حال حاضر محدوده چیتگر به دلیل موقعیت برج ها و نوع ساخت و ساز یکی از امن ترین مناطق تهران از نظر ناهنجاری های اجتماعی می باشد.

    فاصله مترو چیتگر تا دریاچه چقدر است

    فاصله نزدیکترین ایستگاه مترو که در میدان دریاچه می باشد به اولین ورودی دریاچه چیتگر با پای پیاده 600 متر است و 8 دقیقه زمان خواهد برد. این فاصله تا ورودی دریاچه با خودرو 5 دقیقه است که به دلیل لزوم دور زدن در بلوار زمان تقریبی رسیدن به مقصد بالا می رود.

    جمع بندی

    در این مطلب به معرفی ایستگاه های مترو در چیتگر پرداختیم و موقعیت هر کدام را نیز معرفی نمودیم، همچنین به مکان های توریستی، جاذبه ها و پروژه های ساختمانی که در نزدیکی مترو قرار دارند نیز اشاره نمودیم که برای افرادی که قصد سکونت در این محدوده را دارند اطلاعاتی حیاتی و مورد نیاز است.

    در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به کسب اطلاعات پیرامون پروژه های در حال ساخت چیتگر می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و جزئیات بیشتری در مورد اطلاعات کلی منطقه و شرایط خرید به صورت اقساطی دریافت نمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه