جستجو کردن

نوشته های اخیر

کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان های چیتگر

  • اگر قصد خرید ملک در منطقه 22 تهران و محله های مختلف آن نظیر مروارید شهر ، کوهک ، اردستانی ، ایران مال و … را دارید و نگران این هستید که از شما کلاهبرداری شود، این مطلب برای شماست. شما در اینجا خواهید یافت که چگونه ممکن است به اصطلاح در این منطقه سرتان کلاه برود.

    در واقع در طی چند سال اخیر در این منطقه مواردی مانند آنچه در ذهنتان است که تعریف کلاهبرداری است اتفاق نیوفتاده است و بزرگترین مورد آن مربوط به مجموعه نگین غرب در 23 سال گذشته بوده است که در نهایت بعد از گذشت چند سال طولانی حل شده است.

    اما آنچه در منطقه 22 در کمین شماست این است که سرمایه گذاری اشتباه انجام دهید که معمولا بدینصورت اتفاق می افتد که در پروژه ای وارد میشوید که تمامی جوانب و چیزهایی که باید در موردش اطلاع داشته باشید را به شما نمیگویند یا با ماهیت پروژه های این منطقه آشنا نیستید.

    به همین دلیل است که اکثر افرادی که در این منطقه سرمایه گذاری نا موفق انجام میدهند در واقع اولین عامل خودشان بوده اند که بدون تحقیق از مرجع درست دست به این کار زده اند . در نهایت در این مطلب هر آنچه باید در مورد پروژه های منطقه 22 و آنچه ممکن است تعریف شما از کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان های چیتگر باشد را برایتان بازگو خواهیم کرد که در نهایت با اعتماد به نفس و اطلاعات وارد این حوزه شوید.

    اما قبل از آن میتوانید صحبت های کوتاه از یک حقوق دان درمورد پروژه های پیش فروش و مواردی که باید از آن اطلاع داشته باشید بشنوید ، توجه داشته باشید ما در تهران برج بارها این موارد را گوشزد کرده ایم و بصورت تخصصی تمامی مواردی که باید در مورد پروژه های پیش فروش بدانید را در صفحه مربوط به هر پروژه ذکر کرده ایم.

    در پروژه های پیش فروش چگونه کلاهبرداری میشود ؟

    حقیقت این است که نوع مشارکت در پروژه های پیش فروش در منطقه 22 چیتگر بصورتی است که از نظر قانون کلاهبرداری محسوب نمیشود ، علت آن است که ماهیت پروژه ها تعاونی است ، تعاونی یعنی ساخت جمعی یعنی مجمعی که دور یکدیگر جمع میشوند و برای پرداخت هزینه و مدیریت عملیات ساخت یک پروژه ساختمانی از ابتدایی ترین مرحله یعنی خرید زمین تا جواز ، ساخت ، تکمیل و تحویل واحدها تشکیل یک تعاونی میدهند.

    آنها از بین خود عده ای را به عنوان مدیر عامل و هیات مدیره انتخاب مینمایند که مدیریت پروژه را انجام دهد . این تعریف تعاونی است و معمولا تعاونی های مسکن ادارات و نهادهای دولتی از اعضای همان سازمان و همکار هستند . اما موضوع از اینجا به بعد است که ایراد پیدا میکند.

    در پروژه های پیش فروش چگونه کلاهبرداری میشود ؟
    کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان های چیتگر

    ایراد اصلی تعاونی هایی هستند که ریشه ندارند ! یعنی از آنجایی که مردم آشنایی شان با تعاونی های مسکن بیشتر مربوط به تعاونی های دولتی بوده ، عده ای اقدام به تاسیس تعاونی مینمایند و خود را وابسته و یا بازنشسته یک سازمان دولتی معرفی میکنند و از در واقع از پیش بریده و دوخته اند یعنی اعضای هیات مدیره و مدیر عامل مشخص شده و شما در واقع با خرید پروژه ، عضویت در تعاونی را پذیرفته و مدیریت آنرا نیز قبول کرده اید.

    حال اینکه تعاونی مذکور چگونه پروژه را مدیریت کند و پولی که از شما دریافت میکند چه میشود و یا هزینه ها چگونه اعلام میشود میشود همان سرمایه گذاری ناموفقی که انجام داده اید و در نهایت هم اگر پروژه پیشرفت نداشته باشد پولتان را پس میدهد در حالیکه پروژه پیشرفتی نداشته است و ارزش پولتان نیز از بین رفته است.

    از این دسته پیش فروش ها در چیتگر دوری کنید

    این نکات را هر جا و در صفحه اطلاعات هر پروژه ای که لازم بوده گفته ایم اینجا هم میگوییم برای چندمین بار ، امیدواریم که قبل از خریدتان این مطلب را بخوانید تا بدانید که انتخاب درستی کرده اید یا خیر

    • ماهیت تعاونی را ریشه یابی کنید و ببینید آیا واقعا دولتی است یا ادعای وابستگی دارد ؟ تعاونی مسکن دولتی قطعا دفتری در همان سازمان دارد این را در نظر داشته باشید.
    • وضعیت زمین و کاربری آنرا مشخص کنید ، آیا کاربری مسکونی دارد ؟ آیا پهنه اش به 12 یا 20 طبقه ای که میگویند میسازند میخورد ؟ در مروارید شهر یک قطعه زمین دارای پهنه r131 است که نهایت 7 طبقه به آن میدهند اما تعاونی اعلام کرده 12 طبقه مسکونی میسازد .
    • سند و کاربری بسیار مهم است در عین ناباوری مشاهده میکنید که زمین کاربری مسکونی ندارد اما به شما گفته اند که 2 ماه دیگر گودبرداری میشود اسناد را عینا روئیت کنید و حتی مطمئن باشید که زمین را تحویل گرفته اند چون ممکن است در مرحله خرید زمین باشند . این در حالی است که پلان نقشه خیالی از یک آپارتمان 80 متری در چیتگر نیز ارائه میدهد در حالیکه دستور نقشه هم ندارد.
    • وام بانکی به به آن اشاره میشود همان وام مشارکت مدنی است که دولت بانکها را موظف کرده پرداخت کنند اما نمیکنند الزامی ندارند ، پس پروژه ای که میگوید وام 450 یا 600 میلیونی دارد باید مدارک بانکی نشان دهد اگر نمیدهد پس ندارد!
    • در پروژه های پیش فروش چگونه کلاهبرداری میشود ؟
      در پروژه های پیش فروش چگونه کلاهبرداری میشود ؟

       

      سابقه را بررسی کنید ، لیست سابقه به نام تعاونی نه اینکه عضو هیات مدیره در یک جای دیگر کارمند بوده و در آنجا پروژه 1000 واحدی ساخته اند و الان به عنوان رزومه اعلام شود ! خیر رزومه به نام تعاونی باید وجود داشته باشد آن هم رزومه ساخت و تحویل نه رزومه 4 پروژه روی گود یا اسکلت.

    • این را بدانید که اقساط علی الحساب است یا قطعی ، یعنی جدولی که به شما نشان داده میشود و در آن نوشته شده مثلا پیش پرداخت 1 میلیارد و اقساط 48 ماهه و ماهیانه 20 میلیون پیش خود حساب نکنید که یک واحد 1 میلیارد و 960 تمام میشود بلکه علی الحساب یعنی اقساط بر اساس هزینه های جاری افزایش میابد و اگر علی الحساب است و از مشاور املاک منطقه 22 پرسیده اید به شما میگوید سالیانه 3 الی 5 درصد نهایت 7 درصد افزایش میابد به نظر شما چه چیزی در ایران است که سالیانه تنها 3 الی 7 درصد گران میشود ؟
    • باید بررسی کنید که ماهیت و چهارچوب محاسبه چیست و بر اساس آمار کدام نهاد و شفافیت مالی تعاونی است که قطعا در حوزه تخصص شما نیست.

    پس بهتر است اگر پروژه ای را مد نظر دارید ، با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل کرده و آنچه لازم است بدانید را بپرسید و اطلاعات دریافت نمایید . ما جزئیات تعاونی ها، ماهیت زمین و بسیاری از موارد دیگر را میدانیم که قطعا به شما گفته نمیشود ولیکن این را هم بدانید که خریدار نیز در این بین نقش دارد که تحقیق درست انجام نداده و بعدا اسم این منطقه به کلاهبرداری در پیش فروش پروژه های چیتگر بد در میرود در حالیکه بسیاری از سرمایه گذاری های موفق و پرسود در این منطقه انجام میشود و زندگی بسیاری را زیر و رو کرده است.

    انواع پروژه های پیش فروش در محدوده چیتگر

    پروژه های پیش فروش در این محدوده به دسته تعاونی ساز و شخصی ساز تقسیم میشود که همانطور که گفتیم ، تعاونی سازها به چند دسته خصوصی بدون پشتوانه ، خصوصی شرکتی با پشتوانه و دولتی تقسیم شده و شخصی ساز ها هم که وضعیت شان مشخص است .

    عموما در پروژه های پیش فروش قطعی کلاهبرداری صورت نمیگیرد زیرا حتما قبل از انجام خرید میتوانید سابقه سازنده را مشاهده فرمایید ، عمده اتفاقاتی که باعث مسکوت ماندن پروژه ها میشود ایراداتی نظیر تغییر نفشه و مشکلات شهرداری است که باعث طولانی شدن زمان تحویل میشود در غیر اینصورت آنچه در نگین غرب در سال 1379 اتفاق افتاده است هیچوقت تکرار نشده و نخواهد شد . در نهایت میتوانید به راهنمای خرید آپارتمان در چیتگر نیز مراجعه نمایید و جزئیات بیشتری دریافت نمایید.

    انواع پروژه های پیش فروش در محدوده چیتگر
    انواع پروژه های پیش فروش در محدوده چیتگر
    جمع بندی

    اینکه کدام پروژه مناسب شما است بر اساس نیاز شما ، سرمایه اولیه ، توان پرداخت اقساط ، مدت زمان تحویل و ریسک پذیری شماست ! برای همه این گزینه ها یک نسخه وجود دارد ، حتی اگر ریسک پذیری فوق العاده پایینی داشته باشید ولیکن زمان برایتان مهم نباشد و پولتان نیز کم است پروژه هایی از ارتش وجود دارد که زمان تحویلش طولانیست شاید 7 الی 8 سال اما قطعا تحویل داده میشود همانطور که تا الان تحویل داده است و مردم در آن نشسته اند اما الان در مرحله خاک هستند و تا زمانیکه پروژه های فعلی که در مرحله پایان اسکلت هستند تحویل نگردند به سراع اینها نمی آیند اما همانطور که گفتیم تحویل دادنشان قطعیت و قیمت شان ارزان و بدون اقساط است.

    اما ماهیت ساخت پروژه هایش این شکلی است و زمانبر است و اگر بخواهید پول بیشتری بدهید قطعا میتوانید پروژه های تحویل 2 تا 4 سال خریداری کنید ، حال اگر سرمایه بیشتری در اختیار دارید و توان پرداخت اقساط دارید پروژه از زمان تحویل 3 ماه تا 2 سال است که آنچنان به سرعت میسازند که باورتان نمیشود اما اقساط نیز سنگین است ! پروژه ای هم است که بدون اقساط است و قیمت کلی را اول میدهید و 4 سال دیگر تحویل میگیرد و قیمت مناسبی دارد.

    در نهایت برای هر مدل سرمایه گذار ، یک یا چند پیشنهاد وجود دارد و ما در تهران برج آنچه نیاز شماست به شما ارائه میدهیم ، اما اگر به املاک مراجعه نمایید قطعا با 1 یا 2 پروژه کار میکنند که همان را میخواهند به زور به شما بفروشند پس میتوانید آمار و اطلاعات واقعی هر پروژه را از ما دریافت نمایید . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    10 نظر در “کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان های چیتگر”

    1. تعاونی شهید همت برای رومنس حکیم واقعا من را به خاک سیاه نشاند
      سرمایت مرا گرفت و پس از ۴ سال هنوز میگوید نیخواهیم جواز ساخت بگیریم و معلوم نیست اصلا جواز بهند و یا نه
      میگوید مالک قبلی زمین باید جواز را بگیره و ننیگیره و به ماچه ربطی داره
      کاش میشد افرادی که تحت این کلاه برداری قرار گرفتند دور هم جما شوند و سکایت کنند
      فردی فایده ای نداره

    2. من هم مانند شما هستم و باید یک کاری کنیم. حتی پول ما را پس نمیدهد و میگویید باید جواز ساخت بگیریم و مالک قبلی باید میگرفت!!! باید دور هم جمع شویم و اقدامی بکنیم و شکایتی تنظیم کنیم

    3. سلام و ارادت
      خواستم بپرسم پروژه های
      افق بین الملل. آکاش مجلل. اطلس ۲یا ( خاتم) و الماس ۲ از نظر سلامت و یا کلاهبرداری چگونه پروژه هایی هستند ؟
      لطفاً کامل و شفاف راهنمایی کنید با تشکر فراوان

      1. سلام روز بخیر سپاس از مطالب خوبتون!
        من بیمارم و تقریبا سالی پنج شش بار مراجعات درمانی دارم خواستم جهت سکونت پیش فروش بخرم ولی شهرستانی‌ام و اطلاعات دقیق ازتعاونی‌ها ندارم لطفا بفرمایید
        کدوم تعاونی الان قابل اعتماده؟
        و واقعا کارش درسته؟

        1. سلام وقت بخیر باید بودجه اولیه و توان پرداخت اقساط و انتظاراتی که از پروژه دارید رو بفرمایید تا گزینه نزدیک به خواست شما معرفی بشه

    4. من در خارج از کشور زندگی میکنم و برای سرمایه گذاری یک اپارتمان میخوام که دو خوابه باشه در یکی از منطقه های خوب چیتگر و ویو خوبی داشته باشه و البته که کلاهبرداری نباشه و سر موقع مثلا تا یکسال دیگه تحویل بدن با تمام جزئیاتی که قولش رو میدن
      میتونم یک میلیارد و نیم (تومان ) الان پرداخت کنم و ماهیانه ۱۵ میلیون تومان
      ایا مورد خوبی سراغ دارید ؟
      ضمنا ایمیلم را در زیر نوشتم ولی اعداد به انگلیسی میباشد که نمیدانم چرا امکان نوشتنش به انگلیسی نیست

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه