جستجو کردن

نوشته های اخیر

بررسی موضوع کلاهبرداری در شرکت آرین سازه

  • اگر شما به این مطلب رسیده اید، دلیل آن این است که حتما در مورد خرید یکی از پروژه های شرکت آرین سازه اقدام نموده اید و به دنبال این موضوع هستید که بدانید آیا کلاهبرداری در شرکت آرین سازه انجام می شود یا خیر؟ پاسخ کوتاه به این سوال شما خیر است اما در مورد اینکه چگونه خرید مطمئنی انجام دهید موضوعی است که به آن در این مطلب می پردازیم.

    بررسی موضوع کلاهبرداری در شرکت آرین سازه
    بررسی موضوع کلاهبرداری در شرکت آرین سازه

    توجه داشته باشید که در حال حاضر این شرکت 2 پروژه در حال اجرا دارد که سهم خودش را به فروش می رساند و افرادی در بازار وجود دارند که آنها نیز خریداری نموده اند و اکنون قصد فروش آنها را دارند. در واقع برای بررسی اعتبار و صحت معامله و جلوگیری از کلاهبرداری در خرید پروژه های شرکت آرین سازه باید مواردی را بدانید که در این مطلب به آن میپردازیم.

    بررسی کلاهبرداری شرکت آرین سازه

    اول بهتر است به این موضوع اشاره نماییم که این شرکت دارای 2 پروژه در حال اجرا است که اولین آن پروژه پدافند ارتش است که نقش پیمانکار را دارد و تعاونی مسکن خاتم الانبیا ارتش، نقش کارفرما را ایفا می کند. قرارداد فی مابین این 2 شرکت به صورت پیمانکاری نیست و به صورت مشارکت است و در اینجا آرین سازه نقش شریک تعاونی خاتم ارتش را ایفا می نماید و بهتر است بدانید که در این نوع مشارکت 70 درصد از سهم متعلق به آرین سازه می باشد.

    در این پروژه 2 نوع سهم وجود دارد که یکی سهم خود آرین سازه است که بر طبق قرارداد قابلیت فروش آن را پس از پیشرفت پروژه از 18 درصد دارد و یکی مربوط به سهام اعضای خود تعاونی که به صورت قطعی با طبقه و واحد مشخص است.

    بررسی کلاهبرداری شرکت آرین سازه
    بررسی کلاهبرداری شرکت آرین سازه

    پس اول از همه در هر قراردادی باید متوجه این موضوع شوید که نقش شرکتی که از آن خریداری می کنید چیست و در اینجا برای اینکه متوجه شوید که کلاهبرداری توسط آرین سازه انجام نمی پذیرد مطمئن می شویم که نقش این شرکت در پروژه چیست.

    مورد بعدی این است که این شرکت به دلیل فروش با ماهیت تعاونی سهم خود، این سهم را به تعاونی آرین ستاره همت غرب که یک تعاونی تشکیل شده توسط همین شرکت است و مدیر عامل آن، مدیر عامل آرین سازه است واگذار نموده است پس در واقع قرارداد شما با این تعاونی است.

    جلوگیری از کلاهبرداری در خرید از شرکت آرین سازه

    نوع قرارداد شما به صورت دفترچه با این شرکت است و در اینجا اگر بخواهید سهمی را از بیرون و از مالکین دیگر خریداری نمایید باید توجه به این موضوع داشته باشید که دفترچه ها فاقد بدهی باشند و اقساط آنها به موقع پرداخت شده باشند که در صورت عدم استعلام ممکن است به نوعی سرتان کلاه برود و در اینجا برای جلوگیری از کلاهبرداری، می توانید استعلام دفترچه را دریافت نمایید و متوجه این موضوع شوید که سلب امتیاز به دلیل بدهی نشده باشد.و این موضوع در مورد هر 2 پروژه این شرکت باید انجام شود.

    جلوگیری از کلاهبرداری در خرید از شرکت آرین سازه
    جلوگیری از کلاهبرداری در خرید از شرکت آرین سازه

    همچنین در نظر داشته باشید که حساب های شرکت برای واریز مبلغ نیز مشخص است و به حساب شخص لازم نیست وجهی واریز نمایید.

    بررسی مالکیت زمین

    پروژه دیگری که شرکت آرین سازه در حال ساخت دارد، پروژه ستین است که در حال حاضر در مرحله نیلینگ و شروع عملیات ساخت است. بسیاری از پروژه هایی که در مرحله اولیه ساخت هستند مالک زمین نیستند و در حال تسویه مبلغ زمین می باشند.

    این موضوعی است که باید در مورد پروژه های محدوده مروارید شهر جنوبی به خاطر بسپارید به همین دلیل است که باید مالکیت زمین را که در اختیار سازنده است مشاهده نمایید و اگر جواز دریافت شده نیز باید رویت شود. در مورد پروژه ستین، از سال 1402 برای تمام افرادی که مبلغ زمین و تراکم را پرداخت نموده اند، قدرالسهم زمین در دفترخانه انتقال داده شده است و این نشان از این دارد که برای جلوگیری از کلاهبرداری که در دیگر شرکت های تعاونی ساز ممکن است انجام شود پس از پرداخت این مبلغ شرکت سهم زمین شما را بنام می کند.

    اگر آرین سازه خلع ید شود

    ممکن است برای شما سوال شود که در پروژه پدافند ارتش اگر آرین سازه در نقش پیمانکار خلع ید شود آیا کلاهبرداری اتفاق می افتد؟ جواب این است که نوع مشارکت این 2 با یکدیگر مشارکت در ساخت است نه قرارداد پیمانکاری و کارفرما و در این حالت هر آنچه ساخته شده است بر اساس موقعیت و پیشرفت پروژه، سهم و مالکیت به آرین سازه منتقل شده است و مالک آن است.

    پروژه پدافند ارتش
    پروژه پدافند ارتش

    در نتیجه آنچه به عنوان سهم خود به فروش میرساند در واقع سهمی است که حاصل از مشارکت در ساخت این پروژه می باشد.

    جمع بندی

    هنگام خرید از هریک از پروژه ها، ناخودآگاه خریدار ممکن است به دنبال این موضوع باشد که آیا اخباری از کلاهبرداری آن شرکت در اینترنت پیدا می کند یا خیر. در مورد کلاهبرداری شرکت آرین سازه باید بگوییم که در حال حاضر چنین اتفاقی نیو فتاده است اما اگر قصد خرید از شخص را دارید باید بدانید که دفترچه باید استعلام گرفته شود.

    همچنین ممکن است بسیاری از بنگاه های املاک اقدام به فروش نمایند که در این حالت باید بدانید که ممکن است بسیاری از گفته های که لازم است بدانید به شما انتقال داده نشود و دلیل آن نیز فروش راحت تر برای فروشنده املاک باشد به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر نیاز به اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد پروژه های آرین سازه دارید و نگران این هستید که از شما کلاهبرداری نشود می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه