جستجو کردن

نوشته های اخیر

پروژه الماس همت واقع در مروارید شهر منطقه 22

  • پروژه الماس همت در محدوده مروارید شهر منطقه 22 تهران چیتگر توسط شرکت توسعه سازه ابنيه الماس همت در قطعه زمینی مشاعی در مروارید شهر معرفی شده است که در حال حاضر نزدیک به 40 پروژه دیگر در این محدوده معرفی شده اند و همگی در مرحله اولیه تغییر کاربری زمین باقی مانده اند.

    این تعاونی که تاسیس آن در برج 4 سال 1402 میباشد، اعضای آن پیش تر در پروژه ای تحت عنوان پروژه رومنس که در همین قطعه زمین معرفی شد فعالیت داشته اند که شرایط آن پروژه را نیز می توانید در صفحه مربوط به آن دنبال نمایید اما به صورت خلاصه بگوییم که یکی از پروژه های آن تعاونی در همین زمین معرفی شده بود که بعدا با لوکیشن دیگری جابجا شده است.

    پروژه الماس همت واقع در مروارید شهر منطقه 22
    پروژه الماس همت واقع در مروارید شهر منطقه 22

    توجه داشته باشید که در این قطعه زمین مشاعی تاکنون بیش از 40 پروژه با نام های متفاوت و تحت عنوان تعاونی های مختلف معرفی شده است که پروسه انجام مراحل اداری آنها همگی در یک مرحله می باشد و در صورتی که موفق به تغییر کاربری و اخذ جواز گردند، همه این پروژه ها شروع به کار می نمایند.

    پروژه الماس همت

    این پروژه شرایط خود را بدین گونه اعلام نموده است که واحد های خود را 50 الی 150 متر اعلام نموده است و پروژه را در قالب 2 بلوک 15 طبقه ( 12 طبقه مسکونی ) معرفی نموده است که بصورت 3 دانگ نیز فروخته میشود.

    نکته اولی که در مورد زمین این پروژه مطرح است پهنه آن است که در صورتی که بتوانند تغییر کاربری را دریافت کند تنها قابلیت ساخت 7 طبقه مسکونی را بیشتر نخواهد داشت و البته این شرایط برای پهنه کنونی زمین پیش از تغییرات است و ممکن است موفق به اخذ جواز ساخت برای 12 طبقه هم بشود.

    همچنین تنها تغییری که در حال حاضر در زمین این پروژه انجام شده این است که پس از 2 سال دور زمین فنس کشی شده و عملیات تسطیح خاک انجام شده است که این هیچگونه ارتباطی به اخذ جواز و تغییر کاربری ندارد و متاسفانه تبلیغاتی که برخی از تعاونی های این محدوده انجام داده اند باعث بد نام شدن پروژه های مروارید شهر شده است، در مورد اینکه زمین های این محدوده در نهایت به سرانجام می رسند، شکی نیست اما خریدار می بایست به صورت واقعی در جریان انجام این پروسه قرار بگیرد و مدت زمان شروع واقعی عملیات برایش روشن باشد.

    پروژه الماس همت
    پروژه الماس همت

    در نظر داشته باشید که زمین این پروژه هنوز تفکیک نشده است و خود تعاونی سازنده پروژه الماس همت زمین پروژه را 19500 متر اعلام نموده است در حالیکه این فضای کل زمین است و همه 40 پروژه در همین قطعه معرفی شده اند و بر اساس تراکمی که هر تعاونی از مالک اصلی خریداری نموده است زمین به آن پروژه تعلق می گیرد.

    پروژه الماس 2

    پروژه الماس 2 که به تازگی توسط تعاونی سازنده پروژه الماس همت معرفی شده است، 1 بلوک از پروژه نیکان است که توسط تعاونی ثمین اجرای دقیق در حال اجرا است و اجرای 1 بلوک از آن را به سازنده پروژه الماس همت واگذار نموده است.

    پروژه الماس 2
    پروژه الماس 2

    تفاوت این پروژه با پروژه الماس همت این است که جواز ساخت این پروژه دریافت شده و در مرحله ساخت و اجرا می باشد و اسکلت طبقات منفی زده شده است. در نظر داشته باشید که شرایط فروش این 2 پروژه با یکدیگر متفاوت است و همچنین پروژه الماس 2 با شرایط متفاوتی از پروژه نیکان به فروش می رسد. در تصویر بالا می توانید آخرین مرحله از پیشرفت فیزیکی پروژه الماس 2 را مشاهده نمایید.

    همچنین آخرین جدول فروش پروژه الماس 2 به شرح زیر می باشد. توجه داشته باشید که قیمت ها به صورت علی الحساب می باشد یعنی بر اساس افزایش هزینه ها سالانه افزایش می یابد:

    شرایط فروش پروژه الماس 2
    شرایط فروش پروژه الماس 2

    نحوه پرداخت به این صورت است که می بایست ابتدا هزینه زمین و تراکم تسویه شود و در مرحله بعدی هزینه های ساخت پرداخت شود که هزینه مین و تراکم قطعی است و هزینه ساخت علی الحساب می باشد.

    شرایط فروش پروژه الماس همت

    این پروژه هزینه زمین و تراکم را برای متراژ 50 متری 400 میلیون تومان بصورت اولیه و 400 میلیون تومان تا پایان سال اعلام نموده است که هزینه تراکم و زمین است که متری 8 میلیون تومان قطعی میباشد. اما برای ساخت مبلغ 48 میلیون بصورت هر 3 ماه اعلام نموده است که پس از شروع پروژه و عملیات ساخت باید پرداخت شود.

    توجه داشته باشید تمامی پروژه های این قطعه زمین زمان شروع ساخت را 2 ماه دیگر اعلام میکنند در حالیکه تا کنون 3 سال است وضعیت به همین شکل بوده و اگر این زمین بتواند تغییر کاربری دریافت کند حداقل 2 الی 3 سال دیگر زمان خواهد برد.

    شرایط فروش پروژه الماس همت
    شرایط فروش پروژه الماس همت

    به همین دلیل است که توجه داشته باشید این قیمت ساخت اعلام شده قطعی نیست و قیمت تمام شده که در جدول زیر توسط تعاونی منتشر شده است واقعی نمی باشد و علی الحساب است یعنی در طول زمان تغییر میکند و شامل افزایش قیمت می شود. در جدول زیر آخرین لیست قیمت فروش این پروژه را به همراه اقساط مشاهده می فرمایید:

    اقساط و جدول فروش پروژه الماس همت
    اقساط و جدول فروش پروژه الماس همت

    همانطور که مشاهده می فرمایید قیمت تمام شده برای یک واحد 50 متری 1 میلیارد و 250 میلیون تومان نوشته شده است که این رقم با قیمت ساخت علی الحساب 10 میلیون تومان تخمین زده شده است که در حال حاضر قیمت ساخت از متری 20 میلیون تومان کمتر نمی باشد و این مبلغ علی الحساب است.

    پلان و نقشه پروژه الماس همت

    تعاونی سازنده عکس هایی را به عنوان پلان و نقشه منتشر نموده است که این عکس ها در واقع پیش از اخذ جواز و دستور نقشه به همراه لیست امکانات پروژه قطعی نیست زیرا تا زمان مشخص شدن جواز و تایید دستور نقشه نمیتوان نقشه هایی را به عنوان پلان منتشر نمود.

    همچنین امکانات پروژه نیز تا زمان مشخص نشدن دستور نقشه به صورت قطعی نمی باشد. در نظر داشته باشید این یکی از معایب مروارید شهر است که پروژه هایی که در مراحل اولیه هستند اطلاعاتی که در اختیار خریدار قرار می دهند تا زمانی که پیشرفتی در مراحل اولیه نظیر اخذ دستور نقشه و جواز صورت نگیرد به صورت قطعی نمی باشد.

    پلان و نقشه پروژه الماس همت
    پلان و نقشه پروژه الماس همت

    پروژه های دیگری با نام های متفاوت در این زمین معرفی شده اند که نام تعدادی از آنها اسپرلوس ، سپکو ، افق بین الملل ، پروژه یاران ، ویژن ، پالادیوم ، ماندگار ، ماهور و … میباشد . در نظر داشته باشید که همه این پروژه ها در شرایط یکسانی قرار دارند و به محض اینکه تغییری در زمین این پروژه ها انجام شود همگی شروع به کار خواهند نمود.

    سابقه کارفرما: تعاونی توسعه الماس همت

    تعاونی توسعه الماس همت در تاریخ 1402/04/28 با شماره ثبت ۶۱۵۸۰۰ و شناسه ملی ۱۴۰۱۲۴۲۲۲۱۷ با سرمایه اولیه 100 میلیون تومان تاسیس گردیده است. مجتبي خداياري به عنوان مدیر عامل و علیرضا و حسین خدایاری به سمت هیات مدیره منصوب شده اند. این افراد قبلا در پروژه رومنس فعالیت نموده اند و سابقه اجرایی برای آنها در قالب سابقه ساخت وجود ندارد مگر آنکه خود اعضای تعاونی سابقه اجرا در پروژه های دیگری داشته باشند.

    جمع بندی کلی در مورد پروژه الماس همت

    بطور کلی پروژه های مروارید شهر جنوبی در این قطعه زمین مشاعی 19500 متری به دلیل اینکه زمین های آن هنوز تعیین تکلیف نشده اند همگی در مرحله یکسانی قرار دارند و پروژه های جدید با نام ها جدید معرفی میشوند که اقدام به فروش با شرایط مشابهی می نمایند .

    توجه داشته باشید که زمان شروع این پروژه ها منوط به این است که بتوانند تغییر کاربری زمین را دریافت کنند و سپس جواز ساخت اخذ گردد  که تا کنون پس از گذشت زمان موفق پیشرفتی در مراحل اداری وجود داشته است اما به صورت کامل انجام نشده است.

    متاسفانه برخی تعاونی ها ادعایی غیر از این دارند که در اینصورت باید جواز ساخت، سند تفکیکی متراژ زمین را ارائه دهند و اگر با گفتن اینکه در مرحله انجام است بخواهید تصور کنید که پروژه دارای جواز ساخت است و یا کاربری مسکونی دارد سخت در اشتباه هستید.

    بطور کلی برای دریافت جزئیات و اطلاعات مشاوره ای در مورد پروژه الماس همت و دیگر پروژه های مروارید شهر در این زمین و یا پروژه های در حال کار در منطقه 22 میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرموده و جزئیات را دریافت نمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    1 نظر در “پروژه الماس همت واقع در مروارید شهر منطقه 22”

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه