جستجو کردن

نوشته های اخیر

آیا فروش طلا برای خرید خانه منطقی است؟

  • اگر به دنبال خرید خانه با طلاهای اندوخته خود هستید و می خواهید بدانید که آیا فروش طلا برای خانه منطقی است یا خیر در این مطلب ضمن مقایسه افزایش قیمت طلا و مسکن در یک بازه 10 ساله که بازدهی هر کدام را برای شما مشخص خواهد نمود به بررسی این موضوع می پردازیم که از نظر بهره برداری کدامیک در طولانی مدت سوددهی بیشتری خواهند داشت.

    آیا فروش طلا برای خرید خانه منطقی است؟
    آیا فروش طلا برای خرید خانه منطقی است؟

    همچنین روش هایی برای خرید خانه با طلا به شما معرفی خواهیم نمود که حتی شامل روش معامله نیز خواهد شد تا بتوانید بیشترین بهره برداری را از تبدیل سرمایه طلا به مسکن داشته باشید و همچنین زمان سرمایه گذاری با طلا و همچنین نوع ملکی که می توانید خریداری کنید را نیز بررسی خواهیم نمود در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

    مقایسه بازدهی طلا نسبت به خانه و آپارتمان

    اول از همه باید اشاره نماییم که کلیه آمار و ارقامی که در این مطلب منتشر می شود بر اساس آمار واقعی است و روش های انجام نیز واقعی و انجام پذیر توسط مردم عادی می باشد و روش های پیچیده که بر روی کاغذ جواب می دهند در این مطلب معرفی نخواهد شد.

    در مورد بازدهی اینکه سرمایه گذاری در مسکن بهتر است یا طلا باید بگوییم که در یک آمار 10 ساله از سال 1392 الی سال 1402 افزایش قیمت مسکن در این بازه 22.8 درصد بدون در نظر گرفتن قابلیت اجاره دادن ملک بوده است و افزایش قیمت طلا نیز در این بازه 22 برابر بوده است. یعنی در نهایت می توانید روی این موضوع حساب کنید که جمع کردن سرمایه در قالب طلا شما را از بازار مسکن عقب نمی اندازد و تا زمانی که سرمایه شما به اندازه خرید خانه نرسد می توانید نگران این موضوع نباشید.

    فروش طلا برای خرید خانه

    حال باید به این سوال پاسخ دهیم که فروش طلا برای خرید خانه منطقی است یا خیر؟ با توجه با آماری که در بالا به آن اشاره نمودیم هر دو کالا در یک بازه 10 ساله عملکرد یکسانی داشته اند اما نکته مهم این است که در بازه 10 ساله اینگونه نشان داده می شود و در بازه های کوچکتر سرعت افزایش قیمت طلا بالاتر از مسکن بوده و بر اساس نرخ روز ارز بالا میرود در حالیکه ممکن است تا 1 سال زمان ببرد که قیمت ملک با دلار همسان شود.

    حال در اینجا 2 مزیت اصلی وجود دارد که به آن اشاره میکنیم:

    • فاصله بروز شدن قیمت طلا و مسکن می تواند یک تفاوت 30 الی 40 درصدی ایجاد کند به شرطی که طلا در اوج فروخته و تبدیل به مسکن شود و همچنین در ابتدای التهاب بازار باشد.
    • انس جهانی طلا در 20 سال گذشته نسبت به دلار 4 برابر بیشتر شده یعنی ارزش جهانی دلار کاهش داشته و قیمت مسکن نیز با دلار همگام می شود و این فاصله خود به نفع اشخاصی است که طلا نگهداری نموده اند.
    فروش طلا برای خرید خانه
    فروش طلا برای خرید خانه

    پس تا اینجای کار فروش طلا برای خرید خانه منطقی است و حتی اگر سرمایه شما کامل نشده است می توانید صبر کنید و سرمایه طلای خود را اضافه کنید اما هنگامی که سرمایه کامل شد نیز باید منتظر اوج گرفتن قیمت ها باشید و سپس اقدام به فروش نمایید.

    برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که خرید طلا بهتر است یا زمین که در مطلبی جداگانه به همین موضوع پرداختیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برای سرمایه های خرد خرید طلا باز هم بهتر از خرید زمین است زیرا گزینه های خرید زمین با سرمایه محدود بازدهی مناسبی ندارد.

    روش های خرید خانه با استفاده از طلا

    اول از همه بدانید که در خرید طلا نیز باید دقت کنید و سعی کنید اجرت بالا پرداخت نکنید، همچنین در نظر داشته باشید که یک قابلیت خوب هنگام فروش طلا برای خرید خانه وجود دارد و آن این میباشد که می توانید شماره حساب فروشنده ملک را به طلا فروش بدهید تا مبلغ را واریز کند و گردش حساب بانکی برای خود ایجاد نکنید که گزینه خوبی است.

    همچنین استفاده از طلا برای خرید خانه تنهای یکی از روش های سرمایه گذاری در ملک است و شاید برای تان جالب باشد که بدانید با استفاده از سپرده بانکی نیز می توانید اقدام به خرید مسکن کنید در حالیکه 70 درصد سپرده سر جایی خود باقی خواهد ماند و با استفاده از سود بانکی در طول مدت 3 سال صاحب یک واحد آپارتمان خواهید شد.

    این روش در مطلبی تحت عنوان سرمایه گذاری با سود 50 درصد به صورت کامل بررسی شده و در اینجا به آن نمی پردازیم ولیکن میخواهیم روش انجام آن را با طلا در ادامه این مطلب توضیح دهیم.

    می دانید که اجاره دادن طلا از نظر قانون امکان پذیر نیست اما اتفاقی است که می افتد و شاید شما آشنایی داشته باشید که قابل اطمینان باشد و بتوانید طلای خود را اجاره دهید. نرخ اجاره به صورت معمول برای بازه 1 ساله ماهیانه 1 و نیم درصد است یعنی اگر بخواهیم همان روشی که در سپرده بانکی استفاده نمودیم را همینجا استفاده کنیم می توانیم مبلغ 12 میلیارد تومان را در نظر بگیریم.

    روش های خرید خانه با استفاده از طلا
    روش های خرید خانه با استفاده از طلا

    از این مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون تومان را برای پیش پرداخت یک واحد 70 متری با قیمت 100 میلیون تومان پرداخت می کنیم و مابقی مبلغ که 4 میلیارد و 900 میلیون تومان هست باید طی اقساط 48 ماهه پرداخت شود یعنی ماهیانه 102 میلیون تومان اقساط دارد که معمولا هر 6 ماه یک بار باید پرداخت شود.

    حال 7 میلیارد تومان دیگر باقی می ماند که با قیمت تاریخ امروز در اردیبهشت سال 1403 معادل 2 کیلوگرم طلا می شود و اجاره ماهانه آن معادل 1 درصد یعنی 30 گرم می شود و معادل ریالی آن امروز 105 میلیون تومان می شود.

    یعنی پس از گذشت 4 سال هم شما 2 کیلو طلا دارید و هم یک دستگاه آپارتمان 70 متری که پیش خرید نموده اید. البته در نظر داشته باشید که انجام همین کار با این مقدار سرمایه با سپرده بانکی راحت تر است یعنی خانه بزرگتر در بازه کوتاه تری می توانید خریداری کنید اما تفاوت این است که در پایان بازه سرمایه گذاری و تحویل گرفتن واحد در یک شیوه طلا باقی مانده و در شیوه دیگر ریال در سپرده که قطعا طلا گزینه بهتری است.

    بازه زمانی مناسب برای تبدیل طلا و خرید خانه

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم، بازه زمانی درستی برای تبدیل طلا و خرید خانه باید انتخاب شود و توجه داشته باشید در یک بازه 10 ساله که قیمت طلا بررسی شده است، 4 سال از آن قیمت ها ثابت بوده و هر چه ثبات بیشتر باشد، حرکت قیمت مسکن بعد از افزایش قیمت ها کندتر است و این به نفع شماست زیرا توقع عمومی در اوایل افزایش قیمت ها بر این است که قیمت ها ممکن است دوباره پایین بیاید.

    بازه زمانی مناسب برای تبدیل طلا و خرید خانه
    بازه زمانی مناسب برای تبدیل طلا و خرید خانه

    یعنی اگر شما در 3 سال متوالی افزایش نرخ ارز داشته باشید، با افزایش بعدی نرخ ارز قیمت مسکن با سرعت بیشتری حرکت می کند زیرا آمادگی این افزایش قیمت وجود دارد پس در نظر داشته باشید که اگر در دوران طولانی در ثبات قیمت ها هستیم، اولین فرصت بعد از افزایش قیمت برای تبدیل طلا و خرید ملک مناسب است. به طور کلی در نظر داشته باشید که آینده سرمایه گذاری در مسکن روشن است و خانه خریداری شده توسط شما راحت تر قابل بهره برداری است تا اجاره دادن طلا که قطعا به شما استرس وارد خواهد نمود.

    برای افرادی که به نحوی در بازار طلا حضور دارند و می توانند با طلا کار کنند شرایط متفاوت است و ما در این مطلب عموم مردم را در نظر گرفته ایم.

    مقایسه قیمت طلا و مسکن در 40 سال گذشته

    یک نکته مهم که در مقایسه قیمت طلا و مسکن در 40 سال گذشته وجود دارد این است که شرایط این 2 یکسان نبوده و همچنین طلا یک کالایی است که وضعیت اقتصاد جهانی در قیمت آن تاثیر گذار است. قطعا برای مقایسه قیمت طلا و مسکن در 40 سال گذشته مواردی باید بررسی شود که از این مطلب خارج است اما بدانید که تنها در 40 سال گذشته 518 درصد قیمت جهانی طلا نسبت به دلار بالاتر رفته است و مبنای محاسبه قیمت ملک نیز با دلار است یعنی 518 درصد از طلا نسبت به دلار در 40 سال گذشته عقب تر افتاده است.

    مقایسه قیمت طلا و مسکن در 40 سال گذشته
    مقایسه قیمت طلا و مسکن در 40 سال گذشته

    اما یک موضوعی که نمی توان از آن چشم پوشی نمود این است که زمین خلق نمی شود و جمعیت رو به افزایش است و قیمت زمین و آپارتمان نیز رشد عجیبی داشته است و واقعیت این است که در بازه 40 ساله خرید زمین بهتر از آپارتمان است و اگر بخواهید طلا را با زمین مقایسه کنید قطعا نتیجه قابل مقایسه نخواهد بود و کفه ترازو با سنگینی زیاد به سمت خرید زمین نسبت به طلا است اما در مورد آپارتمان به دلیل فرسوده شدن بنا این مورد صدق نمی کند اما قابلیت بهره برداری از آپارتمان نیز باید در نظر گرفته شود.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که آیا فروش طلا برای خرید خانه منطقی است یا خیر که در نهایت جواب مثبت دریافت شده است ولیکن باید در نظر داشته باشید که این کار باید در بازه خاصی انجام پذیرد تا اثر گذاری بیشتری داشته باشد. همچنین روشی برای خرید خانه با استفاده از اجاره دادن طلا بیان نمودیم که عملیاتی است اما از نظر قانون اجاره دادن طلا پذیرفته نیست ولیکن شاید شما آشنایی بابت این کار داشته باشید.

    همچنین برای اینکه بدانید چه پروژه ای می توانید برای خرید و یا پیش خرید انتخاب نمایید و به طور کلی گزینه هایی که برای خرید دارید را بررسی نمایید می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرموده و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه