جستجو کردن

نوشته های اخیر

طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک: مقایسه نتیجه

  • اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که طلا بخریم بهتره یا پول در بانک سپرده کنید، این مطلب به شما روشی را آموزش می دهد که کاملا اجرایی و عملی است و می توانید با استفاده از هر 2 یعنی طلا و سپرده بانکی اقدام به خرید مسکن نمایید. حوزه فعالیت ما در مسکن شهر تهران است و بر اساس مراجعه کنندگانی که داریم با شرایط مختلف راهکار هایی را معرفی می نماییم که بتوانید بازدهی سرمایه گذاری خود را به حداکثر برسانید.

    طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک: مقایسه نتیجه
    طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک: مقایسه نتیجه

    در این مطلب بازده سرمایه گذاری در طلا و سپرده گذاری پول در بانک به صورت جداگانه بررسی می شود و نتیجه اعلام می شود اما در کمال شگفتی مشاهده خواهید نمود که شما با هر 2 قادر به خرید مسکن خواهید بود و نزدیک به 70 درصد از اصل سرمایه نیز سر جایش باقی خواهد ماند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

    خرید طلا یا سپرده بانکی بهتر است؟

    اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم به سراغ آمار 10 ساله اخیر یعنی از سال 1392 الی 1402 می رویم و بازه زمانی ما در سال 1402 در اواسط سال است. تاریخ نگارش این مطلب در اردیبهشت سال 1403 می باشد و از نظر اجرایی بودن روش و آمار و ارقام به روز رسانی می شود.

    • در یک بازه 10 ساله قیمت طلا رشدی معادل 22 برابر داشته است و همچنین بهتر است بدانید که قیمت انس جهانی طلا نسبت به دلار نیز در طی 20 سال گذشته 4 برابر و در طی 40 سال گذشته 5/2 برابر شده است یعنی ارزش جهانی دلار کاهش یافته است.
    • در همین بازه یعنی 10 سال با در نظر گرفتن متوسط سود بانکی که از 15، 18 ، 20 و 28 درصد بوده است، در صورتی که به سپرده خود دست نزنید و سود آن نیز برداشت نمی کردید رشد سود بانکی شما 6 برابر بوده است
    خرید طلا یا سپرده بانکی بهتر است؟
    خرید طلا یا سپرده بانکی بهتر است؟

    در پاسخ به سوال اول مشخص است که خرید طلا از سپرده بانکی بهتر است و اختلافی نزدیک به 16 برابر در طی مدت زمان 10 سال بدون در نظر گرفتن قابلیت اجاره دادن طلا دارد که البته از نظر قانون کشور رسمی نیست. اما در ادامه مشخص خواهیم نمود که اگر از هر 2 مورد در سرمایه گذاری در بازار مسکن استفاده نماییم تفاوت چگونه خواهد بود و چه نتیجه جالبی خواهد داشت و البته به صورت روال فروش طلا برای خرید خانه یک رویدادی طبیعی است که عموما توسط مردم انجام می شود و مقصد سرمایه گذاری طلا معمولا به همین سمت ختم می شود. حال در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

    استفاده پول تو بانک برای خرید مسکن

    اول از همه باید عمق این موضوع درک شود که چرا سپرده گذاری در بانک می تواند پر ریسک باشد، علت این موضوع این است که طلا همگام به قیمت دلار حرکت می کند، یعنی افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت طلا می شود اما افزایش نرخ ارز به معنی کاهش ارزش ریال است و افرادی که سپرده گذاری در بانک انجام می دهند متوجه میشوند که در شرایط کاهش ارزش ریال، سپرده آن ها کم ارزش می شود ولیکن در زمان رکود و ثبات قیمت هاست که گذاشتن پول در بانک کار درستی است و در دیگر مواقع به صورت طولانی مدت باعث کاهش ارزش سرمایه می شود.

    پس ایراد سپرده گذاری بانکی مشخص شد، کاهش ارزش ریال در مواقع افزایش قیمت دلار. حال اگر بخواهیم این مورد را برطرف کنید باید به سراغ خرید یک کالا با قراردادی قطعی و تعهد پرداخت اقساطی برویم که در مدت زمان پرداخت اقساط، تعهد شما به همان قیمت روز اول است یعنی سود پولی که در بانک گذاشته اید همان ارزش روز اول را تا پایان اقساط خواهد داشت.

    برای این کار باید به سراغ پیش خرید ملک بروید که در شهر تهران فراوان است و در حوزه اصلی تخصص ماست، حالا اگر بخواهیم مثالی بزنیم شرایط بدین صورت خواهد شد.

    استفاده پول تو بانک برای خرید مسکن
    استفاده پول تو بانک برای خرید مسکن

    فرض را بر این بگذارید که شما مبلغ 5 میلیارد  میلیون در اختیار دارید، یکی از گزینه های موجود در پیش فروش های چیتگر اگر ارزانترین آن را در محله های جدید در نظر بگیریم قیمتی معادل متری 55 میلیون تومان دارد و اگر واحد 80 متری باشد یعنی 4 میلیارد و 400 میلیون تومان مبلغ کل واحد است.

    شرایط پیش خرید در این پروژه ها در شرایط کنونی با 30 درصد پیش پرداخت امکان پذیر است، یعنی باید 1 میلیارد و 320 میلیون تومان پرداخت شود و مابقی طی اقساط 6 ماهه در 36 ماه (3 سال) پرداخت شود و ماهانه 85 میلیون تومان می شود.

    حال مبلغ اولیه شما 5 میلیارد بوده که با کسر پیش پرداخت میشود 3 میلیارد و 680 میلیون تومان، حال این مبلغ را در سپرده بانکی با سود 28 درصد قرار می دهیم که سود ماهانه آن 85 میلیون و 800 هزار تومان می شود. همچنین در نظر بگیرید که اگر سود سپرده را نیز برداشت نکنید در طی 5 ماه همان سود پول نیز سود می دهد و البته یک نکته دیگر این است که برای پیش خرید 5 درصد برای تحویل سند باقی می ماند یعنی شما از مبلغ اقساط می توانید 5 درصد معادل 4 میلیون و 250 هزار تومان نیز کسر کنید.

    در نهایت پس از 3 سال شما صاحب یک واحد نوساز 80 متری به همراه 3 میلیارد و 680 میلیون معادل 73 درصد اصل سرمایه هستید در ادامه این مطلب روش انجام این کار را با استفاده از طلا معرفی می نماییم.

    استفاده از طلا برای خرید مسکن

    در قسمت بالایی یکی از جدیدی ترین روش های سرمایه گذاری ملک با استفاده از سپرده بانکی را معرفی نمودیم و قصد استفاده از همین روش را با طلا داریم. اما در نظر داشته باشید که شرایط انجام این کار با طلا دشوارتر است و نیاز به سرمایه بیشتری دارد و همچنین روش دریافت سود از طلا نیز توسط ما تایید نمی شود زیرا اجاره دادن طلا به نحوی در قانون ما گنجانده نشده است. حال ممکن است شما آشنا یا دوستی داشته باشید که به وی اعتماد داشته باشید اما در نهایت این کار را ما نمی توانیم تایید نماییم.

    حال در ادامه فرض بر این بگذارید که 2 کیلو طلا معادل 6 میلیارد و 880 میلیون تومان به تاریخ قیمت طلا در اردیبهشت سال 1403 دارید. از این مبلغ می خواهیم همان واحد بالا را پیش خرید کنید پس نیاز داریم 1 میلیارد و 320 میلیون تومان معدل 383 گرم از آن کسر کنیم و طلای باقی مانده ما 1 کیلو و 617 گرم معادل 5 میلیارد و 562 میلیون تومان می شود.

    استفاده از طلا برای خرید مسکن
    استفاده از طلا برای خرید مسکن

    حال این مقدار طلا را به صورت سالانه با سود 1 و نیم درصد اجاره می دهیم که می شود به عبارتی 25 گرم در ماه که معادل ریالی آن میشود 86 میلیون تومان که اقساط ما را پوشش می دهد و شما پس از 3 سال یک واحد 80 متری به همراه 1 کیلو 617 گرم طلا دارید!

    در واقع برای افرادی که هنوز متوجه نشده اند سرمایه گذاری در مسکن یا طلا بهتر است این مطلب مشخص نمود که سرمایه گذاری با طلا در مسکن گزینه ای 100 درصد برنده است. حال اگر بخواهیم بر اساس آمار 10 سال گذشته در 3 سال آینده وضعیت دارایی هایمان را با این سرمایه گذاری ها مشخص کنیم نتیجه مشخص می شود.

    بازده پول تو بانک و طلا چقدر تفاوت دارد؟

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم، سود بانکی و طلا در بازه 10 ساله بازدهی متفاوتی داشته اند اما مسئله این است که در روش بالا شما اندوخته ای در قالب سود بانکی یا طلایی که در ازای اجاره آن دریافت نموده اید ندارید و فقط اصل سپرده بانکی یا طلا به همراه یک واحد برای شما باقی مانده است.

    پس اگر بازده خرید ملک در بازه 3 سال را تنها 2 برابر در نظر بگیریم که پایینتر از میانگین 10 ساله رشد قیمت مسکن است دارایی های شما بدین صورت خواهد بود.

    • سپرده بانکی شما با همان ارزش ریالی یعنی 3 میلیارد و 680 میلیون به همراه یک واحد 80 متری با قیمت متری 110 میلیون تومان در 3 سال آینده که تحویل گرفته اید با در نظر گرفتن آمار پایینتر از گرانی 10 ساله معادل 8 میلیارد و 800 میلیون تومان است و 3 میلیارد و 680 میلیون سپرده بانکی که مجموع مبلغ 12 میلیارد و 480 میلیون می شود.
    • سپرده طلا شما 1 کیلو ن 617 گرم به همراه یک ملک به ارزش 8 میلیارد و 800 در 3 سال آینده خواهد بود و قیمت طلا اگر به صورت میانگین در پایین ترین حالت 2 برابر در بازه 3 ساله در نظر گرفته شود مجموع ارزش دارایی شما 20 میلیارد و 100 میلیون ارزش دارد.

    در نظر داشته باشید که مبلغ سپرده گذاری طلا نزدیک به 15 درصد از سپرده بانکی بیشتر بوده و بر اساس محاسبات ما سرمایه گذاری با سود 50 درصد بیشتر در تبدیل طلا به مسکن اتفاق افتاده است و همچنین در محاسبه قیمت ملک نیز دست پایین عمل شده است. همچنین در نظر داشته باشید که عرف اجاره طلا معمولا در بازه 1 درصد ماهانه در سال است و 1 و نیم درصد برای شرایطی خاص است.

    پول بهتر است یا طلا

    در نهایت برای پاسخ به این سوال بر اساس واقعیت مشاهده نمودید که در صورت وارد نمودن سرمایه به بازار مسکن با هوشیاری می توانید بهره برداری درستی از هر کدام نمایید. اما در نظر داشته باشید که در بهره برداری از پول می توانید از سپرده بانکی استفاده نمایید که قانونیست اما در مورد بهره برداری از طلا در قالب اجاره دادن آن، شرایط کمی پیچیده است و جدا از اینکه این کار قانونی نیست، امنیت طلای که در اختیار شخصی دیگر قرار می دهید همیشه برای شما چالش برانگیز است.

    پول بهتر است یا طلا
    پول بهتر است یا طلا

    پس در واقع بر اساس روحیات شما می تواند پول بهتر از طلا باشد و برای برخی طلا بهتر از پول کار می کند اما در نهایت توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در مسکن با سرمایه کم از 500 میلیون الی 3 میلیارد تومان نیز امکان پذیر است و برای اینکه بدانید چه روش هایی قابل انجام است می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده تا بر اساس میزان سرمایه، روحیه و ریسک پذیری که دارید به شما پروژه مناسب در حوزه مسکن برای سرمایه گذاری با طلا یا پولی که در بانک دارید معرفی شود.

    جمع بندی

    ممکن است شما در جستجوی سوال اولیه خود یعنی طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک بگذاریم به سایت های متفاوتی برخورد نمایید که هر کدام در زمینه متفاوتی کار می کنند و روش هایی به شما معرفی میکنند که در نهایت به سمت کار آنها سوق داده شود. ما هم در حوزه مسکن فعالیت می کنیم و روش های خودمان را داریم اما سابقه نشان داده مسکن ایمن ترین سرمایه گذاری و پرسود ترین است.

    همچنین در نظر داشته باشید که مسکن تنها کالایی است که دولت در قیمت گذاری آن نمی تواند تاثیری ایجاد کند و مانند بورس نیست که بتواند قیمت ها را تغییر دهد، به همین دلیل است که می گویم ممکن است مراجع دیگر شما را به سمت این موارد سوق دهند اما آنچه واقعی و بر اساس آمار بوده برای شما مشخص نمودیم و روشی اجرایی مشخص نمودیم تا اگر نمی دانید که طلا بخرید یا پول را در بانک بگذارید بدانید نتیجه هر کدام چیست و راه کار برای کاهش ریسک هر کدام و وارد کردن آن به بازاری ایمن چیست.

    برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نمایید.

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه