جستجو کردن

نوشته های اخیر

بازار مسکن تهران پس از حمله روسیه آشفته شد

  • بازار مسکن ارتباط مستقیمی با وضعیت دلار و از طرفی دیگر توافقات ایران بر سر برجام دارد . همانطور که پیش تر اشاره کرده ایم در ابتدای سال زمانیکه دولت عوض شد تمام تصورات بر این بود که توافقی صورت نمیپذیرد و بازار مسکن به سمت صعود قیمتها پیش رفت اما با استقرار دولت جدید وضعیت به گونه ای دیگر شد و از مهرماه که مذاکرات حالت جدی تری به خود گرفت شیب تند صعود قیمت مسکن نزولی شد .

    اما اتفاقی عجیب که در اسفندماه سال 1400 افتاده است ورق را بطور دیگری برگردانده است که آن هم حمله روسیه به کشور اوکراین است . در این مطلب به گزارش تهران برج بررسی این موضوع میپردازیم که چگونه بازار مسکن تهران پس از حمه روسیه آشفته شد .

    بازار مسکن تهران پس از حمله روسیه آشفته شد
    بازار مسکن تهران پس از حمله روسیه آشفته شد

    مذاکرات بدون نتیجه

    پس از حمله روسیه به کشور اوکراین وضعیت مذاکرات وین به شکل دیگری رقم خورد . ضرب العجلی برای ایران معین شد که میبایست شرایط آمریکا را بپذیرید . اما مفاد قرارداد ظاهرا به نفع ایران نیست و تمامی برگ های برنده ایران در مذاکرات که با پشتیبانی روسیه و چین انجام شد ظاهرا پس از حمله روسیه و منفور شدن رئیس جمهور این کشور در جامعه جهانی ، وضعیت مذاکرات نیز به گونه ای دیگر خواهد شد .

    نماینده روسیه از سوی ایران با نماینده آمریکا بر سر توافقات مذاکره کرده است و آخرین بار گفته بود که تنها 5 دقیقه به توفقات باقی مانده است اما وضعیت کنونی نشان داده که حساب ایران بر روی چین و روسیه با شروع جنگ تبعات منفی بسیاری برای ایران داشته است.

    بر اساس گفته عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس روسیه توافق احیای برجام را به جنگ با اوکراین فروخت و البته وزیر امور خارجه نیز سخنانی بر مبنای اینکه از خط قرمزهای کشور عبور نخواهیم کرد اشاره ای به عدم رضایت ایران از پیش نویس این توافقات داده است .

    8 اسفند روزی سرنوشت ساز

    در آخرین ساعات کاری روز شنبه 7 اسفند وضعیت نرخ ارز به گونه ای دیگر شد و بصورت افزایشی به سمت بالا به حرکت افتاد و در اخرین لحظات به عدد 26400 رسید و تعیین کننده وضعیت آن در روز یکشنبه خواهد بود زیرا چند روز پس از حمله روسیه به اوکراین و ضرب العجل آمریکا برای ایران قیمت دلار رو به افزایش گذاشته است .

    در این وضعیت بزرگترین عاملی که باعث رشد قیمت ها خواهد شد رفتار عمومی مردم است . هرگاه مردم پول و سرمایه نقدی خود را در خطر ببینند آنها را از حالت سپرده گذاری در آورده و در مسکن ، خودرو ، طلا و ارز سرمایه گذاری میکنند . ولیکن همانطور که بارها اشاره و تحلیل کرده ایم قیمت مسکن تابع نوسانات لحظه ای دلار نیست و تنها چیزی که باعث افزایش قیمت میشود هیجانی است که از هجوم مردم برای خرید کالا و تبدیل پولشان ایجاد میشود .

    متاسفانه تغییر وضعیت بصورت ناخواسته و یکباره صورت گرفته و از سوی دیگر با پایان سال مقارن شده است . پایان سالی که همیشه به عنوان بازار شب عید رونقی در بازار ایجاد میشود که باعث رشد قیمت ها نیز میشود و این تصور که در سال آینده همه چیز گران تر میشود باعث سرازیر شدن پول به بازارها برای خرید میباشد .

    بازار مسکن تهران
    بازار مسکن تهران

    وضعیت مسکن در سال آتی

    ما در حال حاضر نمیتوانیم برای وضعیت بازار پیشگویی کنیم اما اگر وضعیت همانطور که در بالا اشاره کردیم باشد قطعا بازار از حالت رکود در آمده و به سمت رونق که برابر با افزایش قیمت ها خواهد بود پیش میرود . در این مطلب سعی بر این داشتیم که عوامل موثر بر قیمت مسکن و شرایطی که تاثیر مستقیم بر روی آن میگذارند معرفی کنیم شما خود میتوانید با دنبال کردن این شرایط در روزهای آینده برای سرمایه گذاری کردن یا نکردن پول نقد خود تصمیم بگیرید

    اما نکته ای که ما بدان اشاره خواهیم کرد این است که بهترین زمان خرید مسکن در زمان رکود است زیرا در این موقع قیمت ها واقعی میباشد و جو روانی بازار نیز آرام است اما در زمانی که بازار آشفته میشود فروشنده ها تصورشان این است که اگر ملک خود را بفروشند گرانتر خواهد شد و خریداران نیز از ترس کم شدن ارزش سرمایه به دنبال خرید هیجانی هستند .

    در این حالت قیمت ها بصورت غیر واقعی خواهد شد ولیکن اگر صعود قیمت ها ادامه دار باشد باز هم سرمایه گذاری در مسکن کاری است که باید به سرعت انجام پذیرد اما اگر این وضعیت نوسانی باشد میتواند در سال آتی با رکود مجدد و سقوط قیمت ها مواجه شویم و در این حالت کسانی بیش از همه ضرر خواهند کرد که با قیمت کاذب و در دوران هیجان بازار خرید کرده اند زیرا حداقل زمانیکه قیمت ها واقعی شوند به قیمت اصلی خود بر میگردند و تفاوت آن با قیمت کاذبی که خریداری شده ممکن است بسیار باشد و در واقع ضرر خریدار میباشد .

    تاثیر وضعیت دلار در بازار مسکن
    تاثیر وضعیت دلار در بازار مسکن
    پیشنهاد ما به شما

    پیشنهاد ما در شرایط فعلی این است که شرایط را به دقت دنبال کنید ، اگر قصدتان سرمایه گذاری در ملک به قصد حفظ ارزش سرمایه تان است میتوانید تا یک هفته دیگر نظاره گر باشید و شرایط را تشخیص دهید که اگر به سمت صعود است اقدام نمایید و اگر نوسانی است دست نگه دارید و بیشتر صبر کنید و البته شرایط پیش فروش در چیتگر را در سایتهای ثبت آگهی دنبال کنید .

    ولیکن اگر قصد شما خرید ملک برای خانه دار شدن بوده و به امید پایین آمدن قیمت ها و یا ریزش قیمت مسکن صبر کرده بودید باید خدمتتان عرض کنیم که بسیار تعلل کرده اید و باید همین امروز اقدام به تبدیل سرمایه خود به ملک کنید . توجه داشته باشید که در مقالات گذشته این موضوع را به دقت تحلیل کرده ایم که در 3 بازه رمانی 14 ماهه که قیمت دلار در این مقاطع به فاصله 5 ماه یکی بوده قیمت مصالح ، مسکن رو به افزایش بوده و در واقع نگاه شما نباید به قیمت ارز باشد زیرا تابعیت بازار مسکن از نرخ ارز نیازمند زمان است .

    کلام آخر

    در این مطلب این موضوع را بررسی کردیم که چگونه بازار مسکن تهران پس از حمله روسیه آشفته شد و چه تاثیری بر روی آن گذاشته است . سعی ما در این مطلب مشخص نمودن مطالبی بوده در چند روز آینده به تصمیم گیری شما پیرامون سرمایه گذاری در مسکن کمک کند . در صورت بروز اتفاقات جدید ما نیز تحیلی های جدیدمان را ارائه خواهیم داد اما شرایط کنونی مخصوصا در وضعیت نرخ ارز در این هفته مشخص کننده آینده بازار مسکن ، خودرو ، طلا میباشد .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه