جستجو کردن

نوشته های اخیر

آینده سرمایه گذاری در مسکن: مقایسه با سپرده بانکی و طلا

  • اگر به دنبال سرمایه گذاری در مسکن هستید و می خواهید بدانید که بازدهی آن در مقایسه با طلا یا سپرده بانکی چگونه است این مطلب بر اساس آمار و ارقام از رشد قیمت مسکن، سود بانکی و طلا به شما اطلاعاتی ارائه می دهد که بدانید کدام یک از این موارد آینده بهتری دارند و اگر تمایل به این دارید که به نحوی هر کدام را در سبد سرمایه ای خود داشته باشید چگونه با ترکیب هر کدام با دیگری به بهترین نتیجه ای که میتوانید دست پیدا نمایید.

    آینده سرمایه گذاری در مسکن مقایسه با سپرده بانکی و طلا
    آینده سرمایه گذاری در مسکن مقایسه با سپرده بانکی و طلا

    توجه داشته باشید که روش های معرفی شده این مطلب بر اساس واقعیت نگارش شده است و قابل انجام توسط عموم مردم است و نیاز به تخصص خاصی ندارد مگر هوشمندی که با استفاده از آمار و ارقام در ادامه به شما ارائه خواهد شد و در نهایت اجرای آن بر عهده شما خواهد بود. در ادامه این مطلب آینده سرمایه گذاری در مسکن و مقایسه آن با سپرده بانکی و طلا بررسی خواهد شد.

    مقایسه بازدهی سپرده بانکی، مسکن و طلا

    ما برای بررسی بازدهی یک بازه 10 ساله را مد نظر قرار خواهیم داد که در این دوره یعنی از سال 1392 تا سال 1402، هم دوران رکود داشته ایم و هم دورانی که قیمت ها با شیب تندی افزایش می یافت در نتیجه این بازه می تواند مناسب باشد.

    محاسبه سود بانکی در ابتدا راحت ترین روش می باشد زیرا نرخ سود درصد تقریبا مشخصی در طی این چند سال داشته است اما در چند سال بعد از 1392، نرخ سود 22 درصد بوده و پس آن تبدیل به 18 و سپس 15 درصد شده و مجدد در طی سال های بعدی بالا رفته است، پس بر اساس میانگین می توان سود 20 درصدی را به عنوان سپرده 10 ساله در نظر گرفت که با احتساب ضریب افزایش سود بر اساس سود مبلغ اضافه شده به سپرده بدون آنکه به آن دست بزنید و برداشت کنید، سپرده بانکی شما در طی 10 سال 6 برابر شده است.

    مقایسه بازدهی سپرده بانکی، مسکن و طلا
    مقایسه بازدهی سپرده بانکی، مسکن و طلا

    قیمت طلا در سال 92 گرمی 110 هزار تومان بوده و در سال 1402 در اواسط آن 2 میلیون و 500 هزار تومان به صورت میانگین سال بدون در نظر گرفتن افزایش قیمت در اسفند ماه سال 1402 بوده است که به 4 میلیون تومان به ازای هر گرم رسید در نتیجه بازدهی طلا در طول 10 سال گذشته 22 برابر بوده است.

    همانطور که قیمت طلا را در اواسط سال 1402 بررسی نمودیم، در همین موقع آماری از سوی مرکز آمار منتشر شد که در اواسط سال بود و میانگین قیمت مسکن را در تهران متری 80 میلیون تومان اعلام نموده است در حالی که در سال 1392 میانگین قیمت متری 3 میلیون و پانصد هزار تومان اعلام شده است که بر اساس آمار رشد قیمت مسکن 22.8 برابر در یک بازده 10 ساله بوده است.

    در اینجا مشخص شد برای افرادی که به دنبال جواب این سوال هستند که سود بانکی بهتر است یا خرید مسکن ، قطعا مسکن گزینه برتر خواهد بود و برای اینکه بدانید از بین سپرده بانکی و طلا کدام یک برتری دارند ادامه مطلب به روش ترکیب این 2 می پردازد.

    آینده سرمایه گذاری در مسکن و مقایسه با طلا

    خوب همانطور که در بالا مشاهده نمودید از نظر آمار سرمایه گذاری در مسکن بهتر از طلا است و البته اختلاف ناچیز به نظر می آید اما یک مورد دیگر نیز محاسبه نشده است و آن این است که ملک خریداری شده در سال 1392 شما قابل بهره برداری به صورت اجاره است که این مبلغ نیز باید به سرمایه افزوده شود در حالیکه طلا ممکن است در صندوق و یا در خانه شما نگهداری شده باشد که ارزش افزوده ای جز افزایش قیمت نخواهد داشت و آماری که در بالا ارائه دادیم بدون محاسبه قابلیت بهره برداری از این 2 است.

    آینده سرمایه گذاری در مسکن و مقایسه با طلا
    آینده سرمایه گذاری در مسکن و مقایسه با طلا

    البته اجاره طلا نیز وجود دارد که قانونی نیست و ریسک خود را به همراه دارد زیرا قابل پیگیری در مراجع قضایی در صورت بروز مشکل نیست و قرارداد رسمی برای آن وجود ندارد اما در نهایت بدانید رشد قیمت ها بدین صورت بوده است که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه می توان این عدد را افزایش داد.

    سرمایه گذاری در مسکن با ترکیب با طلا

    در این بخش چند سناریو مطرح می شود که هر کدام بر اساس روحیه شما قابل انجام است. اول آنکه بدانید قیمت طلا به سرعت همگام به نرخ ارز تغییر می کند ولیکن قیمت مسکن اینگونه نیست و زمان می برد و بهتر است که شما همیشه بخشی از سرمایه خود را با احتساب اینکه نرخ رشد 10 ساله آنها نزدیک به هم بوده به طلا تبدیل کنید.

    حال سود این کار در اینجاست که در صورت افزایش قیمت شدید نرخ ارز که بسیار پیش آمده و در پایان سال 1402 قیمت طلا به گرمی 4 میلیون تومان نیز نزدیک شده و در حال حاضر در زمان بروزرسانی این مطلب در اردیبهشت 1403 قیمت گرمی 3 میلیون و 500 هزار تومان است، شما می توانید طلای خود را تبدیل به مسکن کنید زیرا قطعا قیمت مسکن از طلا عقب است و شما می توانید در اوج قیمت طلا رو فروخته و مسکن را پیش از افزایش قیمت خریداری کنید.

    سرمایه گذاری در مسکن با استفاده از طلا
    سرمایه گذاری در مسکن با استفاده از طلا

    توجه داشته باشید که سود مسکن در محله های رو به پیشرفت بهتر از محله های متوسط تهران برای خرید خانه است زیرا پیشرفت این مناطق خود باعث ارزش افزوده بیشتر در سرمایه گذاری مسکن شما خواهد شد.

    آینده سرمایه گذاری در مسکن با ترکیب سود بانکی

    بله بله این کار نیز شدنی است و ما همانطور که در بالا قول داده بودیم تمامی روش ها را معرفی میکنیم که شاید هر شخصی با روحیه خاص خود تمایل داشته باشد که حتما از سود بانکی نیز برای سرمایه گذاری استفاده کند.

    این بخش یک مطلب مفصل به صورت جداگانه دارد که عنوان آن سرمایه گذاری با سود 50 درصد سالانه است که می توانید با جزئیات بیشتر آن را مطالعه کنید اما به صورت خلاصه این سناریو به این شکل انجام می شود که اگر سرمایه اولیه را 11 میلیارد در نظر بگیریم، می توان یک خانه 9 میلیارد تومانی را پیش خرید نمود و معمولا برای پیش خرید ها 30 درصد مبلغ کل باید ابتدا پرداخت شود که 3 میلیارد تومان می شود و مابقی مبلغ اقساط 6 ماهه است.

    حال شما 3 میلیارد از 11 میلیارد سرمایه خود را بابت پیش پرداخت داده اید و 8 میلیارد و 200 تومان را در بانک می گذارید که امروز با سود 25 درصد، مبلغ قسط 6 ماهه شما را پوشش می دهد. یعنی شما پس از 3 سال، سپرده بانکی تان سر جایش است و اقساط واحد 9 میلیارد تومانی را نیز پرداخت نموده اید و صاحب خانه شده اید که سود این کار در سال با در نظر گرفتن حداقل تورم 50 درصد سالانه است اما بر اساس آمار واقعی نزدیک به 100 درصد سالانه خواهد بود.

    آینده سرمایه گذاری در آپارتمان مسکونی یا تجاری و اداری

    حالا به بخش بعدی می رسیم و آن معرفی آینده سرمایه گذاری در آپارتمان مسکونی، تجاری یا اداری است که بدانیم کدام یک سود بیشتری به ما می دهد. اول از همه بهتر است بدانید که تاکید ما بر سرمایه گذاری روی نقاط رو به پیشرفت است و بسیاری تصور می کنند این موقعیت ها فقط در زمین های ویلایی اطراف تهران یا شمال کشور است به همین دلیل است که بسیاری از مراجعه کنندگان از ما میپرسند که خرید زمین بهتر است یا آپارتمان و تصورشان این است که در تهران دیگر رشد قیمت انفجاری صورت نمی گیرد.

    البته که تا حدودی هم درست فکر میکنند اما این را بدانید که به عنوان یک شخص فرصت طلب در حوزه مسکن باید دید شما وسیع و اطلاعات شما کامل باشد، به عنوان مثال اگر در تهران زندگی می کنید قطعا می دانید که واحدهای اداری در مراکز بورس اداری به شدت کمیاب و گران قیمت هستند، حال ما این اطلاعات را برای تان تکمیل میکنیم تا بدانید که امروز شهرداری برای تبدیل یک واحد مسکونی به اداری متری 100 میلیون تومان فقط برای تغییر کاربری دریافت می کند! همچنین بدانید جواز جدید واحد اداری سازنده را موظف نموده برای هر واحد اداری 3 پارکینگ تهیه کند و در صورت کسر بودن هر 1 عدد مبلغ 3 الی 4 میلیارد تومان جریمه دریافت می کند!

    آینده سرمایه گذاری در آپارتمان مسکونی یا تجاری و اداری
    آینده سرمایه گذاری در آپارتمان مسکونی یا تجاری و اداری

    حال شما در نظر داشته باشید که منطقه ای رو به پیشرفت را انتخاب نموده اید و از سوی دیگر واحدهای اداری را نیز برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اید، بازده این سرمایه گذاری شما هنگفت خواهد بود. پیشنهاد می کنید واحدهای اداری در چیتگر را بررسی کنید تا با شرایط آن ها آشنا شوید.

    پس بدانید که سرمایه گذاری در مسکن نیز نیاز به تخصص و مشاوره صحیح دارد که در این مورد می توانید بر روی تهران برج حساب باز کنید تا بهترین موقعیت ها به شما معرفی شود تا آینده سرمایه گذاری در مسکن برای تان به حداکثر بازدهی برسد.

    جمع بندی

    مطلبی که آن را مطالعه نمودید یک نگارش جامع بر اساس آمار و ارقام رسمی است و همچنین آینده سرمایه گذاری در مسکن را با طلا و سپرده بانکی مقایسه نمود و در کنار آن روش هایی برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن با استفاده از ترکیب با سپرده بانکی و خرید طلا معرفی نمودیم که این روش ها برای تمامی افراد قابل انجام است.

    ما مانند دیگر سایت ها مطالبی را منتشر نمی کنیم که قابل انجام نیست و یا شما را ترغیب به سرمایه گذاری در بازارهای مالی با وعده آموزش و یا موارد دیگر کند بلکه اگر در کشور ما زندگی کرده باشید قطعا هم طلا خریده اید و هم سپرده بانکی داشته اید و هم خانه ای خریده یا قصد آن را دارید پس مواردی که معرفی نموده ایم قابل انجام توسط شما است.

    در نظر داشته باشید که روحیه هر فرد برای سرمایه گذاری متفاوت است و اگر می خواهید بهترین آینده از سرمایه گذاری مسکن نصیب شما شود کافیست با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نموده و بر اساس خواسته و نیاز خود بهترین گزینه را دریافت نمایید.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه