جستجو کردن

نوشته های اخیر

کمترین افت قیمت مسکن در منطقه 5 تهران

  • در حالیکه بازار در رکود سنگینی وارد شده است و بسیاری از مالکان با تخفیف زیاد هم نمیتوانند راحت ملک خود را به فروش برسانند در منطقه 5 و منطقه 22 تهران شرایط به گونه ای دیگر است . به دلیل حجم ساخت و ساز در این 2 منطقه و تعداد بالای پروژه های ساختمانی در حال اجرا و یا نوساز سازندگان بر اساس قیمت روز مصالح و قیمت زمین املاک خود را قیمت گذاری میکنند .

    از سویی زمانیکه بازار ملک گلنگی داغ است مالکان نیز از وضعیت بازار خبر دارند و قیمت را پایین نمی آورند ، تفاوتی ندارد که بازار در چه حالتی باشد زمین و فضای ساخت محدود است و مالکان این زمین ها از این ویژگی با خبرند .

    از سوی دیگر سازندگان نیز قیمت مصالح و ساخت را روزانه محاسبه میکنند پس هر چه منطقه در حال رشد باشد و ساخت و ساز جریان سریعتری داشته باشد قیمت ها نیز بروز تر تغییر کرده و در رکود بازار کمتر پایین می اید و هر چه منطقه مانند پردیس و پرند دلالی باشد قیمت ها به شکل بسیار شدیدی پایین خواهد آمد .

    کمترین افت قیمت مسکن در منطقه 5 تهران
    کمترین افت قیمت مسکن در منطقه 5 تهران

    آخرین وضعیت معاملات مسکن در منطقه 5

    یک تحقیق میدانی درباره واسطه‌های ملکی فعال در منطقه ۵ بازار مسکن انجام شده است که بررسی می‌کند چرا قیمت‌های ملک‌ها، در دوران رکود معاملاتی، به توقف خورده‌اند.

    به گونه‌ای که از طریق توضیحات افراد مشغول به بازار مسکن به دست آمده، بسیاری از فروشنده‌های ملک در حال حاضر در بازار، جزو افرادی هستند که تمایل دارند ملکی را خریداری کنند که به اصطلاح “سرپا” و کم‌سن‌تر از ملک فعلی خود باشد. در نتیجه، آنها در همان زمان که ملک خود را برای فروش عرضه می‌کنند، به دنبال ملک در یک گروه سنی خاص می‌گردند که افت قیمت در آن نسبت به سایر گروه‌های سنی ملک‌ها کمتر است.

    یک نکته جالب این است که یکی از سازندگان که با برند صدف مشغول به ساخت ساز است یک پروژه در منطقه 22 با نام برج صدف در مروارید شهر و یک پروژه در منطقه 5 که کاهش قیمت هایش یکسان نبوده است .

    فروشنده‌های واحدهای نوساز و تازه‌ساز به عنوان سازندگان اصلی ملک‌ها، عمدتاً بدون واسطه در تأمین مصالح ساختمانی و افزایش هزینه‌های ساخت ملک‌ها دخالت دارند. به همین دلیل، آنها به طور طبیعی تمایلی به کاهش قیمت‌ها ندارند و به این دلیل قیمت‌های پیشنهادی برای ملک‌های این گروه از قیمت‌های مورد انتظار متقاضیان مسکن به اندازه کافی بالاتر است.

    در نتیجه، افرادی که در حال حاضر ملک‌های نوساز در بازار دارند و همزمان با افزایش سریع قیمت‌ها در این دسته ملک‌ها فعالیت می‌کنند، اخیراً تصمیم گرفته‌اند که تا جای ممکن از کاهش قیمت‌های پیشنهادی برای فروش ملک فعلی خود خودداری کنند. این وضعیت نشان می‌دهد که مهم‌ترین شرط برای ادامه کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن، کنترل تورم در صنعت ساخت و مهار افزایش قیمت مصالح ساختمانی است.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه