جستجو کردن

نوشته های اخیر

فروشنده های مسکن در دوران رکود چه کسانی هستند؟

  • ورود به هر بازار و سرمایه‌گذاری در آن بی‌تردید نیاز به تخصص دارد. این موضوع که بازار برای همه برای خرید و فروش آزاد است، هیچ‌گونه دلیلی برای عدم نیاز به تخصص نیست. بلکه می‌توان گفت در زمانی که بازار با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو می‌شود، تخصص نداشتن افراد بیانگر خطراتی است که ممکن است باعث ریزش قابل توجه بازار شود.

    فروشنده های مسکن در دوران رکود چه کسانی هستند؟
    فروشنده های مسکن در دوران رکود چه کسانی هستند؟

    افرادی که ناتوان در تحلیل و درک شرایط بازار هستند یا با سوابق صعود و افت بازار آشنایی ندارند، ممکن است وقتی با مشکلات بازار روبرو شوند، عملکرد نامطلوبی داشته باشند. در نتیجه، ما در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که فروشندگان عمده در بازار مسکن در حال حاضر چه شرایطی دارند و چه نقشی در این بازار ایفا می‌کنند.

    وضعیت معاملات بازار مسکن

    در منطقه جنوبی، معاملات ملکی به شکل تهاتر رخ می‌دهند و خریداران واقعی به ندرت دیده می‌شوند. رکود بازار ملک، برخی خریداران را برای خرید مردد کرده و یا به سمت سرمایه گذاری در سوی دیگر کشانده است. به عنوان مثال نسبت به پارسال، آپارتمان‌های نوساز در کوی نصر که قبلاً با قیمت 150 میلیون تومان به فروش می‌رسیدند، اکنون به 280 میلیون تومان فروخته می‌شوند ولیکن مشتری برایشان نیست .

    برای بررسی وضعیت معاملات مسکن در منطقه 22 تهران نیز میتوانید برج های رومنس در چیتگر را نیز بررسی نمایید .

    کنترل دلالان مسکن

    مجلس یازدهم برای کنترل بازار مسکن و اجاره، طرح کنترل بازار اجاره مسکن را تدوین کرده است. این طرح، با اجرای آن، مشکلات مستاجران را حل کرده و اطلاعات ملکی را جمع‌آوری می‌کند. به طبق ماده یک این طرح، دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک، بانک‌ها، مراجع صدور پروانه‌های ساختمانی و سایر نهادها موظف به ارائه اطلاعات مالکیتی و سکونتی املاک می‌شوند.

    همچنین، مجازات مستنکفین نیز از اجرای این طرح پیش‌بینی شده است. وزارت راه و شهرسازی نیز باید برنامه‌های زمان بندی ثبت اطلاعات املاک را فراهم کند. همچنین، شرایط ثبت اطلاعات معاملات املاک به شکل استاندارد مبایعه‌نامه باید فراهم شود. تمامی این اقدامات به منظور کنترل بازار مسکن و جلوگیری از نقض حقوق مستاجران و مالکان انجام می‌شود.

    حذف واسطه گری در بازار

    مشاوران املاک برخی مواقع ممکن است با افزایش قیمت اجاره مسکن دخالت کنند. برای کنترل این موضوع، مجلس طرحی به نام “طرح کنترل بازار اجاره مسکن” را ارائه کرده است. این طرح می‌خواهد با ثبت قراردادها از طریق سکوها و بدون واسطه‌های معاملات مسکن، به کاهش نرخ اجاره کمک کند. این طرح حاوی بندهایی است که به حل اختلافات بین مستاجران و موجران نیز کمک می‌کند.

    اگر این طرح تصویب شود، دست دلالان در بازار اجاره مسکن کاهش خواهد یافت. در حال حاضر، این طرح در مرحله تصویب نهایی در مجلس صورت گرفته و منتظر ابلاغ به عنوان قانون است.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه