جستجو کردن

نوشته های اخیر

فاصله زیاد قیمت آپارتمان مسکونی در نقاط مختلف تهران

  • در چند سال اخیر اگر شخصی بودجه کافی برای خرید خانه در تهران را در اختیار نداشت میتوانست در نهایت مناطقی را پیدا کند که قیمت مناسبی نسبت به دیگر مناطق داشته باشد . اما پس از ساخت محدوده پردیس در نزدیکی تهران بسیاری از افراد که خواهان شرایط زندگی با کیفیت تری نسبت به آنچه در تهران میتوانستند تامین نمایند بودند ، به سمت فروش آپارتمان های خود در تهران و کوچ به این مناطق راهی شدند .

    اما موضوعی که در حال حاضر مطرح است این میباشد که در حال حاضر شکاف قیمت در مناطق مختلف تهران به قدری بالا رفته است که اگر دنبال سکونت در یک خانه با کیفیت باشید قطعا باید پول زیادی را برای تغییر خانه خود پرداخت نمایید .

    فاصله زیاد قیمت آپارتمان مسکونی در نقاط مختلف تهران
    فاصله زیاد قیمت آپارتمان مسکونی در نقاط مختلف تهران

    این موضوع در حالی است که مردم کماکان تفکر سنتی خود در مورد مناطق تهران را کنار نگذاشته اند . بطور مثال در مناطق قدیمی ساز مانند مهرآباد قیمت یک خانه نوساز 70 الی 80 میلیون تومان اعلام میشود و این در حالی است که این منطقه قدیمی است و بافت فرسوده ای دارد .

    اما با همین قیمت در چیتگر تهران که منطقه ای نوساز و جدید است با این قیمت میتوان در یک برج با محیطی بهتر خانه خرید به عنوان مثال میتوانید قیمت پروژه مروارید خیام در مروارید شهر را مشاهده نمایید . اما تفکر سنتی مردم اینکه پذیرش یک چیز جدید برایشان سخت و زمانبر است باعث میشود که مالک ترجیه دهند در همان محله خودش خانه بخرد و البته زمانی که در آینده رشد منطقه را میبیند و تصمیم به این کار میگیرد دیگر پولش به جابجایی نمیرسد .

    آمار اختلاف قیمت ها در تهران

    در مهر 1402، منطقه یک تهران به عنوان “بالاترین قیمت هر متر خانه” ثبت شده است. قیمت برخی از محلات در این منطقه به نزدیکی 150 میلیون تومان برای هر متر مربع رسیده است، در حالی که در ارزان‌ ترین منطقه، یعنی منطقه 18، معادل 32 میلیون تومان است.

    تحلیل نسبت شکاف قیمتی بین مناطق نشان می‌ دهد که اختلاف قیمت خانه در تهران در سال 1401 به کاهش نسبت به سال‌های گذشته رسیده است. این کاهش نسبت به معنای افزایش سرعت رشد قیمت مسکن در مناطق ارزان‌تر نسبت به مناطق گران‌تر است.

    در ماه‌های پایانی سال 1401 و اوایل سال 1402، رشد قیمت مسکن در مناطق کم‌بضاعتنشین از مناطق اعیان‌ نشین بیشتر بوده است. در نتیجه، نسبت شکاف قیمتی در تهران در 5 سال و نیم اخیر به کاهش مسیر یافته است. اما آمار تازه نشان می‌دهد که در اوایل پاییز سال جاری، دوباره افزایش قیمت مسکن در مناطق ضعیف نسبت به مناطق اعیان‌ نشین گسترش یافته و قیمت خانه در این مناطق در حال نزدیک‌شدن به هم است.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه