جستجو کردن

نوشته های اخیر

ضرر سرمایه گذاران در حوزه املاک خارج از کشور

  • در شرایطی که آمار مهاجرت از ایران و زندگی نکردن در ایران به هر دلیلی تب و تاب زیادی گرفته است ، بسیاری از افراد فروش اموال خود و مهاجرت به کشورهای همسایه را به زندگی در کشور ترجیه داده اند . در این بین وعده های دریافت اقامت در ازای سرمایه گذاری بسیاری را به کشوری مانند ترکیه کشاند که معلوم بود برای ایرانها کیسه دوخته است .

    کشوری که خود درگیر مشکلات شدید اقتصادی است و تابعیت خود را در ازای ورود سرمایه به فروش رساند ، در حالیکه تابعیتش ارزشی هم ندارد ولیکن برای مردمی که در تب و تاب رفتن از کشور با منطق هر جا باشد ایران نباشد ، نشان داده که نتیجه خوبی نداشته است .

    ضرر سرمایه گذاران در حوزه املاک خارج از کشور
    ضرر سرمایه گذاران در حوزه املاک خارج از کشور

    بحران شدید در وضعیت ارزش پولی این کشور از یک سو ، وضع قوانینی برای خریداران املاک که مجبور هستند ملک را به دولت بفروشند و 30 درصد درآمد آید شده را هم مالیات بدهند از سوی دیگر ، گرانی بیش از حد باعث شد که شکنندگی اقتصاد ترکیه بیش از پیش نمایان شود .

    در حالیکه در تهران فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن وجود داشته و دارد ، در غرب تهران مناطق جدید و نوساز در دست احداث هستند که بسیاری از افراد را به سودهای کلان رسانده اند . زمین هایی که پیش تر باغ انار بوده و الان تبدیل به برج شده است .

    افرادی که 15 سال پیش به خرید زمین در این منطقه ورود کرده و در حال حاضر افرادی که در حوزه املاک سرمایه گذاری مینمایند بصورتی که سازنده برخی از پروژه ها مانند الماس هروی ، سالانه بیش از 2 الی 3 هزار واحد مسکونی با برند خودش در تهران میسازد و تحویل میدهد .

    افزایش هزینه ها و تورم

    در حال حاضر در ترکیه، تورم و افزایش هزینه‌های زندگی، به ویژه در بخش مسکن، باعث شده است که مردم درگیر مشکلات اقتصادی بزرگی شوند. در استانبول، بازار مسکن به رکورد افزایش قیمت‌ها دست یافته و مشکلات اقتصادی گسترده‌ای از جمله افزایش ناپذیر هزینه‌های زندگی، مشکلات در بخش مسکن و آموزش، و ترافیک، موجب ناراحتی جمعیت شده است.

    گزارش‌ها نشان می‌دهد که افزایش سالانه هزینه زندگی در استانبول به نسبت سایر مناطق ترکیه بسیار بیشتر است. مشکلات مسکن از عواملی همچون تورم بی‌سابقه، بحران اقتصادی، سقوط لیره ترکیه در مقابل دلار، تقاضای بیشتر به دلیل مهاجرت و زلزله، و عدم توازن در بخش تولید و صنعت ناشی می‌شود.

    دولت این کشور تدابیری برای کنترل افزایش نرخ اجاره اعلام کرده، اما بسیاری از مالکان این دستور را نادیده گرفته و موجب تنش‌ها و شکایت‌های زیادی شده است. این مسائل باعث شده تا بسیاری از ساکنان استانبول به دلیل هزینه‌های زندگی بالا این شهر را ترک کنند.

    همچنین، گزارش‌ها نشان می‌دهد که در سال 2023، استانبول به عنوان شهری با بیشترین افزایش هزینه زندگی در سطح جهانی شناخته شده است. این مشکلات اقتصادی به دلیل سیاست‌های اقتصادی دولت و تورم بالا به وجود آمده و تأثیر چشمگیری بر زندگی افراد در این شهر داشته است.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه