جستجو کردن

نوشته های اخیر

نتیجه سرمایه گذاری مسکن در کشورهای همسایه چیست؟

  • به گزارش تهران برج پدیده خروج سرمایه از کشور و تخریب سرزمین های آن به سمت کشورهای همسایه یا حتی دورتر که در ازای سرمایه گذاری امتیازاتی چون اقامت به متقاضیان خود ارائه می‌دهند، امری واقعی و پیچیده است که به طور متداول با استقبال گسترده از جانب ایرانی‌ها مواجه شده است. اما موضوعی که عموماً توجه کمی به آن معطوف می‌شود، این است که چرا یک کشور باید دروازه‌های خود را به سرمایه‌گذاران خارجی، بخصوص از طریق فروش شهروندی، باز کند؟ آیا این کار را فقط به دلیل تنگنای مالی انجام می‌دهد یا به طور جدی نقشه‌ریزی برای جذب سرمایه خارجی دارد؟

    نتیجه سرمایه گذاری مسکن در کشورهای همسایه چیست؟
    نتیجه سرمایه گذاری مسکن در کشورهای همسایه چیست؟

    به عنوان مثال، موقعیت در پرونده سرمایه‌گذاری در بازار ملک ترکیه را در نظر بگیرید. در این کشور، به شهروندان ایرانی اجازه‌ی آزادانه‌ی فروش ملک تعلق ندارد و هر نوع ملک باید از طریق دولت به فروش برسد. علاوه بر این، حداکثر 40 درصد از درآمد حاصل از فروش به عنوان مالیات پرداخت می‌شود. در همین حال، ارزش پول ترکیه به طور نسبی نیز کاهش یافته و اخبار افزایش قیمت آپارتمان در ترکیه در حال گزارش شدن است. آیا این نشانه‌ای نیست که این موضوع برای ایرانی‌ها آشنا نیست؟

    ارزش پول ترکیه از اوایل خرداد ماه تا به امروز حدود 35 درصد از دست داده است و از ابتدای سال میلادی تا کنون نزدیک به 100 درصد سقوط کرده است، افزایش قیمت ملک ترکیه نیز از ابتدای سال با نرخی حدود 130 درصد گزارش شده است. این واقعیت‌ها نشان‌دهنده  وخیم اقتصادی این کشور است که اغلب ایرانی‌ها به آن‌ها توجه نمی‌کنند. این مسائل نباید تنها با توجه به دلایل اقتصادی مورد توجه قرار گیرند، بلکه باید به طور کامل تحلیل و ارزیابی شوند.

    افزایش قیمت ملک در ترکیه

    قیمت مسکن در ترکیه در سه ماه ابتدای ۲۰۲۳ نسبت به همان دوره سال گذشته با ۱۳۲ درصد افزایش مواجه شده است. این افزایش ناشی از زمین‌لرزه‌های شدید و خسارات جدی در ترکیه است. این کشور در میان دیگر کشورها در قیمت مسکن رتبه برتری دارد. افزایش قیمت مسکن در مقدونیه شمالی و کرواسی نیز مشاهده شده است. در کل، بازار مسکن جهانی در اولین سه ماه سال ۲۰۲۳ رشد کمتری را نسبت به ماه‌های گذشته تجربه کرده است.

    گزارش ها نشان میدهد که یونان، ایسلند و مکزیک نیز با افزایش قیمت مسکن به ترتیب ۱۴.۵، ۱۳.۴ و ۱۱.۷ درصدی مواجه بوده‌اند. در میان کشورهای دیگر نیز پرتغال (۱۱.۴ درصد) و سنگاپور (۱۱.۳ درصد) در رده اولیه قرار دارند.

    از طرف دیگر، بازار جهانی ملک در اولین سه ماه از سال ۲۰۲۳ رشدی حدود ۳.۶ درصدی داشته است، که این رشد نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است. شاخص جهانی قیمت مسکن تلاش می‌کند تا تغییرات قیمت‌های مسکن در ۵۶ کشور مختلف را پوشش دهد.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه