جستجو کردن

نوشته های اخیر

رکود بازار مسکن ،خانه های کم متراژ هم فروش نمیروند

  • در حال حاضر، مشکل نقد شوندگی در بازار مسکن و خودروها یکی از مسائلی است که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو هستند. این مشکل به علت رکودی که در بازار به وجود آمده، تا حدی تشدید یافته است. این رکود باعث شده که حتی اگر شما به دنبال خرید ملکی یا خودروی کوچک‌تری باشید و تمایل به پرداخت نقدی داشته باشید، با مشکلاتی مواجه شوید.

    یکی از مشکلاتی که به وجود آمده، افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و خودروهاست. این افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای است که اگر شما تمام مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک یا خودرو را نداشته باشید، به سختی می‌توانید معامله کنید. این موضوع به گونه‌ای جدی شده که حتی خانه‌های کم‌متراژ در تهران که معمولاً به سرعت معامله می‌شدند، نیز با مشکل نقد شوندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

    رکود بازار مسکن ،خانه های کم متراژ هم فروش نمیروند
    رکود بازار مسکن ،خانه های کم متراژ هم فروش نمیروند

    مشتریانی که تمایل به خرید دارند، همچنان وجود دارند، اما به دلیل مشکلات مالی و نقدی که با آن مواجه هستند، ممکن است از انجام معاملات اجتناب کنند. این موضوع منجر به کاهش تعداد معاملات در بازار مسکن و خودروها شده و در نتیجه، ممکن است مشکلی برای فروشندگان و بخصوص برای خریداران جدید به وجود آید.

    به طور کلی، مشکل نقد شوندگی در بازار به یکی از چالش‌های مهمی تبدیل شده است که نیاز به راه‌حل‌هایی دارد تا افراد بتوانند به راحتی به ملک و خودرو دلخواه خود دست پیدا کنند و بازار به حالت عادی‌تری بازگردد.

    آپارتمان های کم متراژ در جنوب شهر تهران بیشتر پیدا میشوند و در مناطق نوساز مانند چیتگر معمولا متراژ حداقل از 60 متر شروع میشود برای بررسی بیشتر میتوانید متراژ واحدهای پروژه اسپرلوس را مشاهده فرمایید .

    قیمت آپارتمان های کم متراژ

    از خرداد امسال، قیمت‌های مسکن در تهران کاهش یافت و خریداران به تدریج از بازار مسکن خارج شدند. آنها ترجیح دادند منتظر کاهش قیمت‌ها باشند و صرفاً از راه اینترنتی قیمت‌ها را بررسی کنند تا بهترین زمان برای معامله را انتخاب کنند. این رفتار نه تنها مختص گروه‌های خاصی نیست بلکه برای اکثر متقاضیان مسکن صادق است.

    تا قبل از این تغییرات در بازار مسکن، تعداد خریداران اولیه مسکن بسیار کم بود و اکنون این تعداد هم افزایش نیافته. با این وجود، فایل‌های مناسب برای خرید خانه اولیه در بازار موجود هستند، اما شرایط این واحدها برای متقاضیان ناسازگار است و به همین دلیل حتی آپارتمان‌های با قیمت زیر ۳ میلیارد تومان نیز به سختی فروخته می‌شوند و بعضاً مدت‌ها در بازار مانده‌اند.

    محله متراژ (متر مربع) سن بنا (سال) قیمت هر متر (میلیون تومان) قیمت کل (میلیون تومان)
    قنات کوثر 52 19 90 4,680
    پیروزی 50 30 51 2,550
    محلاتی 47 18 50 2,350
    میدان امام حسین 60 7 53 3,180
    بلوار فردوس غرب 57 5 114 6,498
    سبلان شمالی 55 11 54 2,970
    وحیدیه 58 16 50 2,900
    بلوار پروین 53 14 80 4,240

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه