جستجو کردن

نوشته های اخیر

دلیل رشد بیشتر قیمت آپارتمان در غرب تهران نسبت به شرق

  • ممکن است سوال داشته باشید که چرا ترجیح مردم برای سکونت در غرب تهران بیشتر از شرق تهران است و هر گاه محله‌های جدید در غرب تهران ساخته می‌شود، تعداد بیشتری از افراد به سمت آن سفر می‌کنند و قیمت‌ها نیز به سرعت تغییر می‌کند.

    اما در شرق تهران، محله‌های جدید بیشتر شبیه به مناطق ارزان‌تر ساخته می‌شوند یا حداقل این تنوع در قیمت‌ها وجود دارد؛ یعنی رشد یک منطقه نوساز در شرق تهران وجود ندارد. دلیل این پدیده این است که محله‌های شرق تهران قدیمی هستند و در زمانی که مردم در این مناطق زندگی می‌کردند، شهرسازی در غرب تهران هنوز آغاز نشده بود، حتی خیابان‌ها و آسفالت‌ها وجود نداشتند. به همین دلیل، با رشد سریع جمعیت تهران، افرادی که به تهران نقل مکان کردند، به سمت مناطق نوساز در غرب رفتند و این باعث افزایش قیمت‌ها و رشد این مناطق شد.

    در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم که تفاوت رشد قیمت شرق و غرب تهران چقدر بوده است در ادامه با ما همراه باشید.

    دلیل رشد بیشتر قیمت آپارتمان در غرب تهران نسبت به شرق
    دلیل رشد بیشتر قیمت آپارتمان در غرب تهران نسبت به شرق

    مقایسه قیمت شرق و غرب تهران

    بررسی دقیق‌تر از سطح قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌های میانسال در بازار مسکن مختلف تهران اطلاعات جالبی را ارائه می‌دهد.

    مثلاً، میانگین قیمت پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان مسکونی با سن 10 تا 20 سال در منطقه 4 تهرانپارس غربی در ماه مهر به حدود 85 میلیون تومان رسیده است، در حالی که ماه گذشته نزدیک به 90 میلیون تومان بود. در مقابل، منطقه‌ ای مانند استخر که در منطقه 4 واقع شده، قیمت‌ها درجا زده و متوسط قیمت پیشنهادی در این محله حدود 75 میلیون تومان است. این در حالی است که در غرب تهران برج های نوساز در منطقه 22 تهران که با امکانات بهتر و محیط بهتری ساخته میشوند با همین قیمت به فروش میرسند برای بررسی بیشتر میتوانید قیمت این پروژه را بررسی نمایید .

    در منطقه 5 تهران نیز، محله‌های مختلف بازار مسکن با تغییر قیمت چشم‌گیری مواجه نشده‌اند. به عنوان مثال، قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی در منطقه جنت‌آباد جنوبی در ماه مهر نسبت به ماه شهریور تغییر معناداری نداشته است. در مقابل، در پونک، قیمت‌های واحدهای نوساز در هر مترمربع از 125 میلیون تومان در شهریور به 130 میلیون تومان در مهر افزایش یافته است. اما در مورد آپارتمان‌های میانسال با سن ساخت دو رقمی، روند کاهش قیمت پیشنهادی ادامه داشته و به حدود 90 میلیون تومان نزدیک شده است.

    محله‌های بلوار فردوس و شهران نیز، در طول ماه مهر، تغییر خاصی در قیمت‌ها نداشته‌اند و متوسط قیمت پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان مسکونی در این مناطق به ترتیب 85 و 80 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

    همچنین، در محله‌های جنوب تهران، تغییرات ماهانه در قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن نیز نشان می‌دهد که فروشندگان در مناطق مختلف رفتارهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، در محله استادمعین، ریزش 2 تا 3 میلیون تومانی در میانگین قیمت پیشنهادی فایل‌های مسکن در ماه مهر نسبت به ماه شهریور رخ داده است. اما در محله چهارصد، این کاهش مشاهده نمی‌شود. همچنین، در محله‌های ارزان‌تر مانند زمزم منطقه 17، قیمت‌ها تغییر چشمگیری ندارند و در فایل‌های مسکن این مناطق درجا زده‌اند.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه