جستجو کردن

نوشته های اخیر

بازار مسکن در شب عید 1402 چگونه خواهد بود؟

  • در حال حاضر در آبان ماه سال 1402 هستیم و تا کنون تقریبا 5 ماه از شروع دوران رکود گذشته است که در واقع اگر این وضعیت تا ماه آینده ادامه دار باشد میتواند یک بازه 6 ماهه را برای دوران بازار رکود مسکن در نظر گرفت که البته زمان زیادی هم نیست .

    یکی از عواملی که فروشندگان مسکن عقب نشینی کرده اند و از بازار فروش خارج شدند همین است زیرا تصور میکنند این وضعیت ادامه دار نخواهد بود و در نهایت در شب عید امسال شرایط متفاوت خواهد بود .

    از سوی دیگر خریداران نیز به امید پایین آمدن بیشتر قیمت ها دست از خرید برداشته اند و منتظر سقوط قیمت ها هستند ، چیزی که بعید از اتفاق بی افتد زیرا در بهترین حالت تنها قیمت ها بالا نمیرود و تا کنون کاهش قیمت ها را نداشته ایم .

    در حال حاضر اگر قصد این را دارید که بدانید بازار در شب عید 1402 چگونه خواهد شد باید بگوییم که طبق روال سنت و عادت هر سال این تصور وجود دارد که قیمت ها سال آینده بالاتر میرود ، اما این روال قبلا بوده است و در حال حاضر میتواند بازاری کم فروغ داشته باشیم زیرا در گذشته ممکن بود سالی 1 بار افزایش قیمت داشته باشیم اما در حال حاضر بطور پیوسته در طول سال گذشته تا برج 3 امسال افزایش قیمت داشته ایم پس این زمان بندی برای عید میتواند اتفاق خاصی نباشد .

    بازار مسکن در شب عید 1402 چگونه خواهد بود؟
    بازار مسکن در شب عید 1402 چگونه خواهد بود؟

    بهترین زمان خرید خانه ؟

    برخی مشاوران املاک زمان کنونی را بهترین زمان برای خرید خانه میدانند ، البته در نظر داشته باشید برای خرید مسکن در تهران هر زمانی که اقدام کنید باز هم دیر است ، ولیکن عده ای اعتقاد دارند که باید منتظر ادامه روند بود ولیکن تجربه نشان داده است که انتظار برای پایین آمدن قیمت ها بیهوده است .

    البته وضعیت برای پروژه های در حال ساخت بصورت دیگری است ، در نهایت مالک یک واحد آماده میتواند نفروشد اما سازنده یک ساختمان برای تکمیل پروژه نیاز به پیش فروش دارد و اگر مشتری نداشته باشید مجبور است قیمت را کاهش دهد ، بطور مثال کاهش قیمت در پروژه الهیه و فرشته تا 40 درصد در سال جاری اتفاق افتاده است .

    در نهایت این وضعیت ممکن است ادامه دار باشد و از بالا رفتن قیمت ها جلوگیری کند ، اما اینکه تصور نماییم کاهش قیمت اتفاق می افتد اینطور نیست زیرا برای رخ دادن این اتفاق باید بازار مسکن مدت زمان طولانی تری در حالت ثبات یا رکود قرار بگیرید ، نوسانات قیمتی شدید دولت قبل و اوایل دولت کنونی مردم را ترسانده است .

    آنها آمادگی افزایش قیمت ها را دارند حتی اگر بازار در حالت رکود باشد و دلیل این موضوع نیز طولانی شدن مدت زمان نوسانات اقتصادی در چند سال اخیر است که دائما قیمت ها در حال افزایش بوده است . پس برای اینکه بازار بخواهد آرام بماند مدت زمان طولانی نیاز است شاید 1 یا 2 سال در آنصورت شاهد کاهش قیمت ها میتوانیم باشیم .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه