جستجو کردن

نوشته های اخیر

بازار مسکن در انتظار نرخ ارز

  • در شرایط کنونی بازار مسکن در حالت رکود به سر میبرد و این موضوع از اوایل خرداد ماه آغاز گردید و تا کنون ادامه دارد و روند آن هر چه به امروز نزدیک تر شد حالت عمیق تری پیدا کرده است . اما مسئله این است که چرا این اتفاق در شرایط کنونی رخ داده است و آیا این وضعیت ادامه دار خواهد بود یا خیر ؟ در این مطلب قصد بررسی این موضوع را داریم که چگونه بازار مسکن در انتظار نرخ ارز منتظر خیز افزایش قیمت میباشد و نرخ کنونی چه تاثیری بر وضعیت بازار مسکن گذاشته است در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

    تاثیر خبر شکستن حباب مسکن در منطقه 1
    تاثیر خبر شکستن حباب مسکن در منطقه 1

    کاهش قیمت واقعی است ؟

    در کشوری که بخش عظیمی از درآمدهای اقتصادی مردم از طریق واسطه گری و دلالی صورت میگیرد جو روانی اولین و مهمترین نقش را بازی مینماید . واسطه گریدر موارد غذایی ، آرایشی ، بهداشتی ، لوازم ساختمانی ، صنعتی ، خودرو ، ساختمان ، ارز ، طلا و بطور کلی هر کالایی که در کشور وجود دارد انجام میپذیرد که البته ناشی از تورم و افزایش قیمتی است که کشور ما سالهاست درگیر آن است و به همین دلیل واسطه گری نیز تبدیل به یک شغل گشته است .

    حال که وضعیت بازار بدینصورت است جو روانی بازار آنچنان میتواند بر روی بازار تاثیر بگذارد که یک بازار را به رکود فرو ببرد و بازار دیگری را به اوج قیمت برساند و البته دولت نیز چندین سال است پی به این موضوع برده است که کنترل قیمت ها را میتوان خیلی راحت تر از آنچه پیشتر تصور میشد بدون دخالت دولت در ورود به آن بازار و یا تصمیمات سختگیرانه مقطعی انجام داد و آن کنترل نمودن جو روانی بازار میباشد .

    جو بازار چگونه فروکش میکند ؟

    بالا بردن قیمت ارز تا حدی غیر واقعی و سقوط قیمت به نرخی که شاید برای چند هفته گذشته باشد و در ادامه کاهش تدریجی تا نرخ 1 یا 2 ماه گذشته . فرمول همین است و بارها نیز جواب داده و آنچنان جو بازار را به سمت نزولی شدن میفرستد که نا خودآگاه حجم معاملات به دلیل تصور کاهش قیمت برای مدتی متوقف شده و در نتیجه تعادل در بازار برقرار میشود ولیکن اگر واقعیت را بخواهیم نگاه کنیم در حال حاضر نرخ دلار 50 هزار تومان است و شب عید با کمتر از این رقم نرخ سال گذشته بسته شده و سال جدید تا اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت به سمت افزایشی شدن حرکت نمود .

    دلالی مسکن
    دلالی مسکن

    اما موضوع این است که تفاوت شرایط امروز با بازه های زمانی که در بالا اشاره نمودیم چیست ؟ تفاوت این است که در آن زمان نرخ 50 یا 55 هزار تومان جدید و برای بازار ترستاک بود اما بعد از دیده شدن نرخ 60 هزار تومان و بازگشت به این اعداد نا خودآگاه حس کاهشی شدن به مردم القا میشود ولیکن تاثیر واقعی بر قیمت ها ندارد و تنها حس خرید مردم فروکش مینماید .

    انتظار برای نرخ ارز

    در نهایت وضعیت بازار بصورت سینوسی بوده و در انتظار حرکت قیمت ها میباشد و البته این اتفاق بسیار ناخوشایند است که رکود و صعود در یک بازار صرفا منوط به افزایش و یا کاهش قیمت آن باشد و از حالت طبیعی عرضه و تقاضا خارج میشود و بازاری برای دلالی و واسطه گری خواهد شد . در نهایت این نکته را توجه داشته باشید که صاحب دلار در کشورمان دولت است و هر چه قیمت بالاتری به فروش برسد برای دولت بهتر است پس در نتیجه این بازی قیمت ها همیشه بصورت مقطعی و برای کنترل بازار انجام شده است و در نهایت دوباره جهت آن عوض خواهد شد . برای کسب اطلاعات پیرامون پروژه های ساختمانی در تهران میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل نمایید .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه