جستجو کردن

نوشته های اخیر

افزایش وام مسکن قدرت خرید را بالا میبرد؟

  • با توجه به آمار ارائه شده توسط مرکز آمار که نشان می‌دهد قیمت‌های املاک در طول یک سال گذشته به نرخ 80 درصدی افزایش یافته‌اند، شرایط به گونه‌ای تغییر کرده است که وام مسکن به مبلغ 900 میلیون تومان حتی در تهران نیز کفایتی برای خرید مسکن ارائه نمی‌دهد.

    در شهرستان‌ها نیز وضعیت مشابهی وجود دارد. در تهران، متوسط قیمت مسکن به مقدار 80 میلیون تومان اعلام شده است، و در شهرستان‌ها به احتمال زیاد، این قیمت کمتر از 40 میلیون تومان نخواهد بود. البته در برخی از شهرها ممکن است مانند هشتگرد، این مقدار به 30 میلیون تومان برای هر متر مربع هم برسد. اما در نهایت، مسئله این است که با این قیمت‌ها، وام مسکن کافی برای خرید یک مسکن فراهم نمی‌کند.

    حال خبری منتشر شده مبنی بر اینکه وام مسکن قرار است افزایش یابد و میخواهیم بررسی نماییم که آیا افزایش وام مسکن میتواند به قدرت خرید مردم برای خرید مسکن کمک جدی نماید ؟ در ادامه این خبر با ما همراه شوید .

    افزایش وام مسکن قدرت خرید را بالا میبرد؟
    افزایش وام مسکن قدرت خرید را بالا میبرد؟

    افزایش وام مسکن

    قانون “حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” افزایش تسهیلات خرید و تعمیر مسکن را برای خانواده‌هایی که دارای فرزندان زیر ۲۰ سال هستند، ممکن کرده است. افزایش تسهیلات به ازای تعداد فرزندان زیر ۲۰ سال صورت می‌گیرد. همچنین، دوره بازپرداخت تسهیلات نیز افزایش می‌یابد.

    این افزایش تسهیلات مشروط به نرخ باروری شهرستان محل تولد پدر و فرزند است و تا آبان ماه ۱۴۰۷ قابل اجرا خواهد بود. در حال حاضر، سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز برای افراد تکی در تهران ۴۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۸۰۰ میلیون تومان می‌باشد. همچنین، سقف تسهیلات جعاله (تعمیر) مسکن در تمامی شهرهای کشور ۱۶۰ میلیون تومان است.

    یکی از مواردی که در این طرح وجود دارد این است که برای خرید در هر منطقه ای وام مسکن پرداخت نمیشود بطور مثال در منطقه 22 تهران به دلیل تعاونی ساز بودن پروژه ها و اینکه برخی از آنها وام بر روی پروژه وجود دارد دیگر شامل طرح وام مسکن نمیشوند برای مثال میتوانید مبلغ وام این پروژه را بررسی نمایید

    مقدار فرزندان زیر ۲۰ سال افزایش به سقف تسهیلات (درصد) دوره بازپرداخت تسهیلات (سال)
    یک فرزند ۲۵ ۲
    دو فرزند ۵۰ ۴
    سه فرزند ۷۵ ۶
    چهار فرزند ۱۰۰ ۸

    این افزایش تسهیلات و دوره بازپرداخت معتبر برای خانواده‌هایی است که نرخ باروری در شهرستان محل تولد پدر و فرزند بالاتر از ۲.۵ نباشد. مهلت اجرای قانون این تغییرات تا آبان ماه ۱۴۰۷ است. در شهر تهران، سقف تسهیلات خرید مسکن برای افراد تکی ۴۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۸۰۰ میلیون تومان است. سقف تسهیلات جعاله (تعمیر) مسکن نیز در تمامی شهرهای کشور ۱۶۰ میلیون تومان می‌باشد.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه