جستجو کردن

نوشته های اخیر

آیا ساخت و ساز در شمال تهران صرف دارد ؟

  • بدون شک، ساخت و ساز می‌تواند یکی از راه‌هایی برای بهبود وضعیت مالی افراد باشد. اما در هر منطقه و با توجه به شرایط مختص به خود، فرصت‌ها و تهدیدهایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

    منطقه 1 تهران، به عنوان یکی از مناطق حیاتی و مرکزی در تهران، شرایط خاصی دارد که ممکن است ساخت و ساز در آن به چالش‌های خاصی برخورد کند. این منطقه ترافیک شدید، مشکلات پارکینگ، محدودیت‌های ساختمانی، و هزینه‌های بالای املاک را تجربه می‌کند که می‌تواند برای سازندگان و توسعه‌دهندگان مشکل‌ساز باشد.

    آیا ساخت و ساز در شمال تهران صرف دارد ؟
    آیا ساخت و ساز در شمال تهران صرف دارد ؟

    بسیاری از سازنده‌ها و توسعه‌دهندگان در این منطقه تصمیم به انتقال به مناطق دیگر با شرایط معقول‌تر و پتانسیل سودآوری بالاتر از ساخت و ساز در منطقه 1 تهران گرفته‌اند. این تصمیم ممکن است از نظر مالی منطقه دیگری را به مرکزی‌ترین نقطه تهران تبدیل کند و به آن منطقه کمک کند که رشد و توسعه بیشتری داشته باشد.

    به هر حال، تصمیم‌گیری در مورد ساخت و ساز باید با دقت و بر اساس تحلیل دقیق اقتصادی و مالی انجام شود. همچنین، در نظر داشته باشید که شرایط معاملاتی و بازار ممکن است تغییر کنند، بنابراین برنامه‌ریزی مناسب و انعطاف‌پذیری در این زمینه بسیار مهم است. وجود فضای ساخت یکی از مهمترین شروط برای سازندگان میباشد که در تهران تبدیل به یک معزل شده است .

    اما در منطقه 22 تهران محدوده چیتگر فضای ساخت بسیار است و این موضوع تبدیل به گزینه ای برای سازندگان آپارتمان در تهران تبدیل شده است بصورتی که اکثرا پروژه ها بصورت چندین برج با طبقات بیشتر از 20 ساخته میشوند به عنوان نمونه جدیدترین برج تریتیوم در خیابان هوانیروز در واقع 5 امین برج شرکت سازنده آن است .

    کوچ سازندگان به این مناطق

    درباره وضعیت منطقه ۲۰ و نکات مهمی که درباره آن باید در نظر گرفته شود، رضا شنگی با دقت توضیحاتی ارائه داد. او به مساحت بزرگ این منطقه اشاره کرد، که به معنایی تاریخی و مهم برای تهران محسوب می‌شود. واحد هکتارهای زیادی از این منطقه به بافت فرسوده اختصاص یافته است، با این حال، در این میان جلب توجه این نکته قرار گرفت که در این ناحیه ۷.۴۲ درصد از مساحت، حدود ۳۶۷ هزار و ۴۲۹ نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

    او به آمار صدور پروانه‌های ساختمانی در منطقه اشاره کرد و بیان کرد که در سال گذشته با صدور ۷۹ پروانه در ۵ ماهه اول، تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد که در همین مدت زمانی در سال جاری تعداد ۲۲۷ پروانه ساختمانی صادر شده است. این افزایش به معنای رشد ۴۳ درصدی در تعداد پروانه‌های صادره در منطقه ۲۰ است.

    در مورد دلایل این افزایش، شنگی به تغییرات در ضوابط طرح تفصیلی اشاره کرد که تا حدی محدود شده بودند، اما اکنون بازنگری در این ضوابط انجام شده و تسهیلاتی برای سازندگان فراهم شده است. این تسهیلات شامل معافیت از پرداخت عوارض و اقدامات مشابه است. این تغییرات به عنوان مشوق‌هایی برای سازندگان عمل کرده و باعث افزایش تعداد پروانه‌های صادره شده است.

    همچنین، شنگی به افزایش قیمت مسکن در مناطق شمالی تهران اشاره کرد و اظهار کرد که این افزایش باعث شده تا سازندگان به مناطق جنوبی و حاشیه‌ای جلب شوند. او تاکید کرد که از طریق راه‌اندازی قرارگاه مسکن، انبوه‌سازی در منطقه ۲۰ تقویت شده و سازندگان به این منطقه جذب شده‌اند. نقدشوندگی بالاتر مسکن‌های ساخته شده در این منطقه نسبت به مناطق شمالی، یکی از دلایل اصلی این جذب به منطقه ۲۰ است که از قیمت منصفانه‌تری برخوردار است.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه