جستجو کردن

نوشته های اخیر

آیا رکود مسکن ادامه دار خواهد بود ؟

  • در حالیکه خریداران و فروشندگانی که از بازار مسکن خارج شده اند هر کدام دلیل خود را دارند ، پیش بینی وضعیت ادامه رکود در کشور کار دشواری نیست . خریداران با تصور به اینکه قیمت ها ریزش پیدا میکند و کمتر میشود و فروشندگان به این امید که دوباره بازار رونق گرفته و معاملات به جریان می افتد .

    برای بررسی جواب این موضوع باید به این مسئله اشاره داشته باشیم که دوران رکود در کشور همیشه چند ساله بوده و هیچوقت ادامه دار نبوده ، بیشتر در 4 ساله اول دولت ها ثبات برقرار بوده و در 4 ساله دوم بی ثباتی به شدت بر قرار شده است .

    آیا رکود مسکن ادامه دار خواهد بود ؟
    آیا رکود مسکن ادامه دار خواهد بود ؟

    در حال حاضر دولت سعی بر کنترل التهابات به شکل جدی دارد ، اگر قیمت جهانی طلا بالا رود برای اینکه قیمت طلا در کشور ملتهب نشود قیمت دلار را پایین می آورد و اگر قیمت طلا بالا رود روند بر عکسی برای نرخ ارز ایجاد میکند که قیمت ها متعادل نشان داده شود .

    وضعیت کنونی حاکی از دستکاری و دخالت دولت در وضعیت کنونی دارد و در واقع باید دید برای سر و سامان گرفتن این اوضاع آیا کار ریشه ای انجام شده است یا خیر زیرا در نهایت برای اینکه جریان اقتصادی در یک کشور به سمت مثبت برود نیاز است که مشکلات بصورت عمقی حل شود .

    فواید دوران رکود چیست ؟

    یکی از مهمترین فواید دوران رکود ، ریزش دلالان و خروج آنها از بازار مسکن است ، دومین فایده تبدیل پول هایی که برای سرمایه گذاری تبدیل به کالایی شده به پول نقد است ، یعنی دوباره ترجیه داده میشود که جای پول در بانک امن تر است و به آن سود تعلق میگیرد .

    در واقع مردم تمایل بیشتری دارند تا پولشان در بانک باشد تا در جای دیگر و زمانیکه نشان داده شود همه چیز آروم است و ثبات برقرار بوده کم کم دلالان و افرادی که برای سرمایه گذاری وارد یک بازار شده اند از آن خارج میشوند .

    اگرچه در دوران رکود هر نوع سرمایه گذاری را نمیتوان در حوزه مسکن موفق دانست مخصوصا اگر در حوزه پیش فروش باشد ، به دلیل عدم تامین مالی پروژه سران از طریق پیش فروش واحدها ، این پروژه چندین سال است که مسکوت مانده و قادر به اخذ جواز هم نشده است .

    مورد بعدی این است که هر چه دوران رکود بیشتر باشد ، زمان بعدی که میخواهد موج التهاب و افزایش قیمت شروع شود دیرتر خواهد بود زیرا مردم آماده پذیرش آن نیستند . اما در صورتی که قیمت ها دائم در نوسان باشد وضعیت به گونه ای میشود که با کوچکترین تغییر مردم به سوی تبدیل و خرید یک کالا هجوم میبرند که این عامل خود تورم زا میباشد .

    در نهایت رکود را افرادی تعریف میکنند که شاید به منظور دلالی وارد یک بازار میشوند ، اگر قرار باشد بازار راه خود را بروند عرضه و تقاضا در یک چرخه متعادل قرار میگیرد و اگر قرار باشد قیمت ها هم افزایش باید بر اساس واقعیت اتفاق می افتد .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه