جستجو کردن

نوشته های اخیر

آیا به ارزان شدن آپارتمان در تهران می توان امید داشت؟

  • در حالی که گذشته چند ماه، یعنی زمانی که با شروع رکود اقتصادی، بازار مسکن نیز تحت تأثیر قرار گرفت، خبرگزاری‌ها متعددی با تیترهای مختلف در مورد کاهش قیمت مسکن و کاهش آن خبر می‌دهند. اما شاید واقعیت بازار چنین تصویری را نشان ندهد. شرایط روانی که در بازار شکل گرفته بود، باعث شد تا حداقل قیمت‌ ها افزایش نیابد و در وضعیتی نسبتاً ثابت قرار گیرند. در ماه‌ های پس از آن نیز افزایش قیمت‌ های اجاره مشهود شد که این نشان می‌ دهد بازار تحت تاثیر اخبار حرکت نمیکند. در واقعیت، واضح شد که برای کاهش قیمت‌ها نیاز به تدابیر و تغییرات اساسی داریم.

    اگرچه این رکود در بازار مسکن را نمیتوان در یک بازه کوتاه مدت بررسی کرد بلکه رکود واقعی زمانی است که بازه ای 6 ماهه تا 1 ساله داشته باشد ، اما این واقعیت را نشان می‌دهد که برای تغییر وضعیت فعلی بازار مسکن نیاز به اقدامات جدی و بلندمدت داریم. ثبات در قیمت‌ها و عدم جذب مشتری در بازار، ممکن است به امید بهبود وضعیت منجر شود. این موضوع به شرطی است که به یک ثبات اقتصادی مناسب و استوار دست پیدا کنیم، و اینکه تنش‌های اضافی در بازار ایجاد نشود و نوسانات ارز از حالت کنترل‌ نشده خارج نشود.

    همچنین، این واقعیت نشان دهنده تلاش دولت در کنترل و مدیریت اوضاع اقتصادی است، به خصوص در مقایسه با دوره‌های قبلی که تحت تأثیر نوسانات نامنظم در بازار ارز به تنش‌های زیادی دچار می‌شدند. این تلاش‌ها ممکن است نقش مهمی در کنترل و بهبود وضعیت بازار مسکن ایفا کنند.

    آیا به ارزان شدن آپارتمان در تهران می توان امید داشت؟
    آیا به ارزان شدن آپارتمان در تهران می توان امید داشت؟

    حذف دلالان با رکود طولانی مدت

    یکی از مواردی که باید در نظر داشت این است که عده بسیاری به منظور حفظ ارزش سرمایه یا برای کسب سود بیشتر زمانیکه یک بازار دچار التهاب میشود وارد آن میشوند و آنها در واقع همان دلالانی هستند که تنها به دنبال افزایش قیمت هستند و برایشان تفاوتی نمیکند که کالا چه باشد . حتی مهم نیست که با افزایش قیمت آن کالا ممکن است مشکلات دیگری بوجود بی آید .

    به عنوان مثال پروژه های ساختمانی که روند ساخت و پیشرفت آنها شاید سالی 10 درصد نباشد با قیمت های بالا خرید و فروش میشوند و علت آن نیز وجود دلالان در آن پروژه است مخصوصا اگر پروژه ها بصورت تعاونی ساز باشند و حق امتیاز داشته باشند برای نمونه میتوانید حق امتیار پروژه سفیر در سپاشهر را بررسی نمایید .

    در نتیجه این افراد که واسطه گر و دلال نامیده میشوند با ادامه رکود حذف میشوند و در نهایت از بازار خارج میشوند و شاید به دیل نقره داع شدن تا چند سال بعد هم دیگر وارد آن نشوند به همین دلیل است که ادامه رکود یا ثبات اقتصادی میتواند تاثیر بسیار زیادی بر آرامش بازار داشته باشد .

    به یاد داشته باشید که در کشور ما هر چیزی که گران میشود برای آن صف میبندند و اگر آن کالا ثابت باشد تنها متفاضی واقعی به سراغ آن میرود به همین دلیل است که ثبات اقتصادی باعث آرامش بازار میشود .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه