جستجو کردن

نوشته های اخیر

آپارتمان های کوچک در تهران قیمت کاذب ایجاد میکند

  • یکی از بحث هایی که این روزها در اخبار داغ است تایید و تکذیب واحد های 25 متری در تهران است که برخی میگویند خوب است و برخی میگویند بد است اما موضوع این است که باید بدانید وجود آپارتمان های کم متراژ در یک منطقه یک عیب بزرگ دارد و آن نیز بر هم زدن تعادل قیمت ها در منطقه است .

    هر چه تعداد تقاضایش بیشتر باشد قیمت آن بالا میرود ، حال شما تصور نمایید در یک منطقه که تا به الان روال عادی در قیمت ها داشته است ، 100 واحد مسکونی 25 متری و یا کوچک ساخته میشود ، به دلیل بالا بودن تقاضا برای این واحدها قیمت آنها از عرف منطقه بالاتر میرود.

    آپارتمان های کوچک در تهران حباب قیمتی ایجاد میکند
    آپارتمان های کوچک در تهران حباب قیمتی ایجاد میکند

    همین افزایش قیمت دلیلی برای دیگر مالکینی است که متراژ های بزرگتر در اختیار دارند و آنها نیز قیمت ها را بالا میبرند و در این رقابت برای افزایش قیمت ، ناگهان کنترل قیمت محدوده از دست خارج میشود . شما فرض  بر این بگذارید که یک واحد 45 متری قیمت فروش خود را متری 60 میلیون اعلام میکند در حالیکه قیمت نرمال و عرف منطقه 50 میلیون تومان است .

    حال برای یک خریدار به صرفه است که یک واحد 45 متری به قیمت 60 میلیون به ازای هر متر بخرد یا یک واحد 55 متری به قیمت متری 55 میلیون تومان ؟ خوب قطعا گزینه دوم بهتر است پس همینجاست که مالک واحد 55 متری میبیند که میتواند قیمت خود را افزایش دهد و همین موضوع باعث ایجاد حباب میشود !

    در منطقه 22 تهران ، به دلیل اینکه برخی برج های دولتی واحد های 60 الی 75 متری ساخته اند ، قیمت ها بکباره افزایش یاقته و علت آن نیز همین موضوع است زیرا باعث بالا رفتن تعداد معاملات و در نتیجه افزایش قیمت ها شده است . اما در نظر بگیرید پروژه های جدید معمولا حداقل متراژ را 80 متری در نظر میگیرد برای بررسی بیشتر میتوانید متراژ واحدهای پروژه همسا را مشاهده فرمایید .

    علت این موضوع نیز این است که با بالا رفتن تعداد واحدهای یک برج مسکونی ، کیفیت متراژ های دیگر پایین می آید و به همین دلیل است که معمولا طبقات پایین را محلی برای ایجاد واحدهای کوچک در نظر میگیرند و در ادامه طبقات تنها متراژ های بزرگ ساخته میشود .

    راه حل چیست ؟

    بهترین راه حل برای این موضوع این است که در اطراف تهران و یا حاشیه آن بصورت کلی انبوه سازی یا شهرک سازی انجام شود و متراژ واحدهای آن بصورت تیپ نزدیک به هم ساخته شود . به همین دلیل است که برخی از ارگانهای دولتی مخالف ساخت خانه های 25 متری در سطح تهران هستند زیرا میتواند باعث ایجاد حباب در قیمت یک منطقه و تاثیر آن بر روی دیگر مناطق شود .

    مناطقی نظیر پرند و پردیس از همین روش طبعیت کرده اند و نتیجه آن نیز معقول به نظر میرسد زیرا تعداد زیادی واحد در تیپ های مشابه برای فروش و یا رهن و اجاره وجود دارند ، ولیکن اگر قرار باشد متراژ های بزرگتری نیز در محدوده وجود داشته باشند قطعا باعث افزایش قیمت آنها نیز میشود .

    متاسفانه باید در بازار کشور ، دلالی و سود واسطه گران و نقش آنها را نیز در افزایش قیمت رهن و اجاره و فروش آپارتمان در نظر گرفت به همین دلیل هر چه تعداد واحدهای قابل عرضه بیشتر باشد ، تعداد واسطه گران نیز بیشتر بوده و در نتیجه آن محدوده بیشتر در معرض افزایش قیمت قرار میگیرد .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه