جستجو کردن

نوشته های اخیر

کدام طبقه برج بهتر است؟ بررسی با دید سرمایه گذاری و سکونت

  • اگر قصد خرید واحد اداری یا مسکونی در برج را دارید و می خواهید بدانید که کدام طبقه برج بهتر است، در این مطلب ضمن بررسی این موضوع از دید سرمایه گذاری و سکونت ، مزایا و معایب هر زندگی در طبقات بالا و پایین را بررسی خواهیم نمود.

    کدام طبقه برج بهتر است؟ بررسی با دید سرمایه گذاری و سکونت
    کدام طبقه برج بهتر است؟ بررسی با دید سرمایه گذاری و سکونت

    تفاوت قیمت در طبقات برج ها به دلیل تعداد بالای طبقات می تواند بسیار متفاوت باشد. حتی فرصتی برای سرمایه گذاری در این مورد نیز وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم، بسیاری از برج هایی که به صورت تعاونی ساز در منطقه 22 ساخته می شوند بر اساس خوش حسابی و واریز اقساط قابلیت انتخاب واحد دارند، به همین دلیل می توان طبقات بالا را بدون پرداخت پول بیشتر برای ضریب طبقات خریداری نمود ولیکن در هنگام فروش با قیمت واقعی به فروش رسانید و شاید این فرصت را بتوان مناسب تر برای خرید واحد مسکونی در طبقات بالاتر برج ها دانست اگر دید به سرمایه گذاری وجود داشته باشد.

    کدام طبقه برج بهتر است؟

    در مورد اینکه کدام طبقه برج برای سکونت بهتر است، باید گفت که طبقات بالا دارای دید بهتر خواهند بود و طبقات پایین دارای سر و صدای خیابان و یا محیط بیشتری هستند، همچنین از نظر تامین سرما و گرما طبقات غیر آخر و اول در شرایط بهتری هستند و دسترسی به طبقات اول برای اسباب کشی در صورتی که آسانسور حمل بار نباشند آسانتر است.

    البته باید در نظر داشته باشید که در تمامی برج ها، سیستم هایی نظیر آسانسور، تامین برق و دیگر موارد ضروری به صورت پشتیبان تهیه می شود. یعنی قطعا برج ها دارای چندین آسانسور و آسانسور مخصوص حمل بار هستند و همچنین ژنراتور هایی برای تامین برق در آن قرار دارد، به همین دلیل نگرانی از بابت این موارد برای افرادی که قصد زندگی در برج های تهران را دارند می تواند وجود نداشته باشد.

    کدام طبقه برج بهتر است؟
    کدام طبقه برج بهتر است؟

    اما از دید سرمایه گذاری، شرایط متفاوت است. در نظر داشته باشید که اختلاف قیمت طبقات در برج ها به صورت معمول هر طبقه 1 الی 1 و نیم درصد مبلغ کل است، یعنی یک واحد در طبقه 10 می تواند 15 درصد گرانتر است طبقه اول باشد و در مورد طبقات بالا شرایط به کلی متفاوت است و قیمت می تواند با ضریب بیشتری محاسبه شود.

    اما موضوع این است که این اختلاف قیمت در یک برج، بسته به شرایط برج و برند بودن آن می تواند واقعا با ارزش باشد و خواهان خودش را داشته باشد و از طرفی نیز می تواند دلیلی برای افزایش زیاد قیمت برای طبقات یک برج وجود نداشته باشد.

    کدام طبقه برج را خریداری کنیم؟

    اگر واحد شما مسکونی است، برخی سلیقه ها نیز متفاوت است به عنوان مثال ترس از ارتفاع برای برخی باعث میشود که به دنبال خرید در طبقات پایین باشند و همچنین پایین بودن قیمت نیز دلیلی بر این موضوع است.

    اما اگر تفاوت چندانی در دید طبقات میانی با بالا وجود ندارد می توانید به همان انتخاب طبقات میانی بسنده کنید ولی اگر دید تفاوت دارد قطعا طبقات بالا بهتر است. حال اگر واحد شما اداری است بهتر است در طبقات اول باشد.

    شرایط خرید واحد اداری و مسکونی در برج با یکدیگر متفاوت است و بر خلاف واحدهای مسکونی، هر چه طبقات واحد اداری پایین تر باشد بهتر است زیرا رفت و آمد آسانتر انجام می شود و تردد بالاست.در مورد برج های برند نیز قطعا طبقات بالا شرایط بهتری برای خرید و سرمایه گذاری دارند.

    خرید طبقات بالا بدون پرداخت پول بیشتر

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم، پروژه های دولتی در حال ساخت که به تعداد زیادی در منطقه 22 تهران چیتگر در حال احداث می باشند و دلیل آن نیز مالکیت عمده زمین های این منطقه توسط ارگان های دولتی است، برای انتخاب واحد در طبقات شرط خوش حسابی را قرار می دهند.

    از آنجایی که تعاونی سازی به معنی ساخت دست جمعی است، قاعدتا واحد ها باید میان افراد اولویت بندی و انتخاب شود و به همین دلیل می توان در صورت خوش حسابی و واریز به موقع اقساط طبقات آخر برج را انتخاب نمود و مبلغ ناچیزی برای آن پرداخت اما برای فروش می توانید به قیمت روز و با همان ضریب طبقاتی که عرف است اقدام به فروش واحد در طبقات بالای برج نمایید.

    خرید طبقات بالا بدون پرداخت پول بیشتر
    خرید طبقات بالا بدون پرداخت پول بیشتر

    اگر می خواهید بدانید که برج های تهران کجاست و بیشتر در کدام نقطه احداث می شوند، در حال حاضر تنها منطقه 22 تهران در طرح تفصیلی شهرداری قرار دارد که امکان ساخت 12 طبقه را می دهد و برج هایی با تعداد طبقات 40 نیز در این محدوده ساخته شده است.

    اگر می خواهید اطلاعات تمامی پروژه های دولتی تعاونی ساز،خصوصی و شرکتی را در اختیار داشته باشید می توانید لیست پیش فروش های چیتگر را مشاهده فرمایید که بروز شده در خرداد ماه سال 1403 می باشد و اطلاعات کلیه پروژه های پیش فروش در این منطقه در آن قرار دارد. ضمن اینکه می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

    معایب و مزایای طبقات اول، میانی و بالایی

    تفاوت طبقات در برج ها و مزایا و معایب هر کدام به شرح زیر است:

    طبقه اول، مزایا:

    • دسترسی آسان: رفت‌وآمد به این طبقه بدون نیاز به آسانسور امکان‌پذیر است، که این امر حمل اثاثیه و نقل مکان را آسان‌تر می‌کند. همچنین در صورت قطع برق یا خرابی آسانسور، دسترسی به این طبقه مشکلی نخواهد داشت.
    • قیمت مناسب: واحدهای آپارتمانی در طبقه اول به طور کلی ارزان‌تر از طبقات بالاتر هستند و برای افرادی که می خواهند بدانند با 5 میلیارد چیکار میشه کرد و چگونه می توان در برج واحد خریداری کرد گزینه مناسبی است.
    • فشار آب بهتر: به دلیل ارتفاع کم، طبقات اول از فشار آب مناسب‌تری برخوردارند.

    معایب:

    • چشم‌انداز ضعیف: به دلیل ارتفاع کم، چشم‌انداز واحدهای طبقه اول محدودتر است.
    • سرما و گرما: در فصل سرما، این واحدها به دلیل مجاورت با زمین، سرمای بیشتری را تجربه می‌کنند. همچنین در تابستان، گرمای بیشتری از طریق کف به آپارتمان منتقل می‌شود.
    • سروصدای خیابان: این طبقه بیشتر در معرض سروصدای رفت‌وآمد در خیابان و پارکینگ است.
    • امنیت کمتر: احتمال سرقت از واحدهای طبقه اول به دلیل دسترسی آسان‌تر از طریق پنجره‌ها و درب‌ها، بیشتر است.

    طبقات میانی،مزایا:

    • تعادل در دسترسی: در صورت خرابی آسانسور، دسترسی به طبقات میانی نسبت به طبقات بالا آسان‌تر است.
    • چشم‌انداز مناسب: این طبقات چشم‌انداز بهتری نسبت به طبقات پایین دارند و از نورگیری طبیعی بیشتری نیز برخوردارند.
    • تعادل در قیمت: قیمت واحدها در طبقات میانی، معمولاً در تعادل بین طبقات پایین و طبقات بالا قرار دارد و گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در ملک است.
    • امنیت: از نظر امنیت، طبقات میانی در مقایسه با طبقات پایین و بالا، موقعیت امن‌تری دارند.
    • سروصدای کمتر: این طبقات به دلیل فاصله از همکف و طبقات بالا، از سروصدای کمتری برخوردار هستند.
    • فشار آب: در طبقات میانی افت فشار آب به ندرت اتفاق می‌افتد.

    معایب:

    • چشم‌انداز محدود: چشم‌انداز این طبقات به اندازه طبقات بالا باز نیست.
    معایب و مزایای طبقات اول، میانی و بالایی
    معایب و مزایای طبقات اول، میانی و بالایی

    طبقات بالایی،مزایا:

    • چشم‌انداز زیبا: واحدهای آپارتمانی در طبقات بالاتر از چشم‌اندازهای پانارومیک و نورگیری فوق‌العاده‌ای بهره می‌برند.
    • فضای باز برای گل و گیاه: در صورت داشتن تراس یا بالکن، می‌توانید از فضای دل‌انگیز برای پرورش گل و گیاه لذت ببرید.
    • امنیت بیشتر: حمل اثاثیه برای سارقان به طبقات بالا دشوارتر است و این امر امنیت را افزایش می‌دهد.
    • دور از سروصدا: این طبقات به دلیل فاصله از سطح زمین و طبقات پایین، از آلودگی صوتی کمتری رنج می‌برند.

    معایب:

    • دسترسی: در صورت خرابی آسانسور، دسترسی به طبقات بالا دشوار و در شرایط اضطراری خطرناک خواهد بود.
    • گرمای زیاد: در فصل گرما، طبقات بالاتر به دلیل تابش مستقیم نور خورشید گرم‌تر هستند.
    • هزینه: واحدهای آپارتمانی در طبقات بالا به طور قابل‌توجهی گران‌تر از طبقات پایین هستند.
    • فشار آب: در طبقات بالا، به خصوص در ساعات پیک مصرف، ممکن است افت فشار آب مشاهده شود.
    • رطوبت: در صورت خرابی ایزوگام، طبقات آخر برج در معرض خطر نم و رطوبت قرار دارند.

    در نظر داشته باشید که معایبی نظیر فشار آب و یا خرابی آسانسور و یا قطع شدن، چندین سال است که در برج ها به صورت سیستم های پشتیبان و بروز وجود دارد و این موارد را نمی توان در حال حاضر جزو مشکلات و دغدغه دانست.

    جمع بندی

    در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که کدام طبقه برج بهتر است و بررسی ما از دیدگاه سرمایه گذاری و سکونت بوده است. در مورد بخش سرمایه گذاری روشی مناسب به شما معرفی نمودیم که بدانید چنین فرصتی برای خرید واحد در برج ها و طبقات بالا وجود دارد بدون آنکه مبلغ واقعی آن پرداخت شود و همچنین در شرایط کنونی اگر این خانه ها را خالی نگهداری معاف از مالیات هستند و در شرایط قانونی برای دریافت مالیات بر خانه های خالی قرار نمیگیرند.

    در نهایت برای اینکه بدانید شرایط خرید در برج های تهران به صورت اقساطی چیست و چه گزینه هایی وجود دارد می توانید با کارشناسان ما در تهران برج تماس حاصل فرمایید و جزئیات بیشتری کسب نمایید.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه