جستجو کردن

نوشته های اخیر

در کدام استان ها بیشترین افزایش قیمت مسکن را داشتیم؟

  • در حالی که فصل نقل و انتقالات مسکن به پایان نزدیک می‌شود، قیمت‌های اجاره مسکن همچنان در حال افزایش است، که منجر به نقل مکان بسیاری از مستاجران به مناطق حومه شهرهای بزرگ شده است. شاخص اجاره بهای مسکن در مرداد امسال نسبت به تیر ماه گذشته 3.3 درصد و نسبت به مرداد ماه سال گذشته (تورم نقطه به نقطه) 38 درصد رشد کرده است، به ویژه در کلانشهرها. در تهران، اجاره بهای مسکن به میانگین 65 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در شهرهای دیگر نیز افزایش‌های چشمگیری دارد.

    در کدام استان ها بیشترین افزایش قیمت مسکن را داشتیم؟
    در کدام استان ها بیشترین افزایش قیمت مسکن را داشتیم؟

    برنامه دولت برای قیمت‌گذاری اجاره بهای مسکن همچنان در بازار کم تأثیر و ناکارآمد است و سقف افزایش اجاره بهای سالانه در تهران نباید بیشتر از 25 درصد و در سایر شهرها بیشتر از 20 درصد اجاره بهای سال قبل باشد، اما این سقف قیمتی حداقل در 70 درصد قراردادهای جدید رعایت نشده و مالکان به پذیرش آن تمایل ندارند.

    همچنین، عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن نیز از دلایل عدم توسعه ساخت مسکن از دولت است. آمار نشان می‌دهد که هزینه اجاره نشینی به مراتب بیشتر از سال گذشته شده و به نظر می‌رسد که عدم تحقق وعده‌های دولت در توسعه ساخت مسکن عامل اصلی این مشکلات باشد.

    بیشترین رشد قیمت منطقه ای در تهران

    در تهران، از گذشته تا کنون، هنگامی که یک منطقه در حال ساخت و ساز بوده و زمین‌های آن موجود است، قیمت مسکن در آن منطقه معمولاً کمتر از مناطق دیگر است. با این حال، تعداد معاملات در این مناطق بسیار بالا بوده و پس از به اتمام رسیدن زمین‌های موجود، رشد قیمت مسکن در این مناطق به شدت افزایش یافته و از مناطق دیگر جلو زده است.

    در حال حاضر، منطقه 22 تهران به عنوان یک منطقه نوساز در حال ساخت شناخته می‌شود و منطقه 5 نیز به عنوان منطقه‌ای که فضای ساخت و ساز آن به پایان می‌رسد و تا کنون رشد مطلوبی داشته است، شناخته می‌شود.برای کسب اطلاعات پیرامون قیمت های آپارتمان های این منطقه میتوانید برج های مسکونی سفیر را بررسی نمایید .

    بیشترین رشد قیمت در کدام استان است ؟

    مرکز آمار ایران در گزارشی درباره بازار مسکن کشور در پاییز سال گذشته، به بررسی بازار زمین مسکونی در استان‌های مختلف پرداخته است. متوسط قیمت زمین در تهران به طور عجیبی با سایر استان‌ها متفاوت است، که قیمت زمین در تهران تقریباً هفت برابر قیمت زمین در البرز (دومین استان گران کشور) است.

    همچنین، تحلیل نشان می‌دهد که بیشترین رشد قیمت زمین در استان بوشهر اتفاق افتاده و قیمت زمین در آن استان در یک سال گذشته بیش از دو برابر شده است. بوشهر پس از تهران و البرز سومین استانی است که قیمت زمین در آن گرانترین است. به علاوه، تحلیل نشان می‌دهد که استان‌هایی مانند قم، اصفهان و آذربایجان شرقی نیز از جمله استان‌هایی هستند که قیمت زمین در آن‌ها به نسبت بالا بوده و در رتبه‌های سوم تا پنجم قیمت‌گذاری زمین قرار دارند.

    در مورد رشد قیمت زمین در یک ساله، بوشهر از سایر استان‌ها بیشترین رشد را داشته و قیمت زمین در این استان در بازه زمانی پاییز ۹۹ تا پاییز ۱۴۰۰ بیش از دو برابر شده است. تهران نیز با رشد ۲۰ درصدی در این زمینه کمترین تورم را تجربه کرده است.

    در فصل پاییز، استان‌های شمالی معمولاً با تورم بیشتری در قیمت‌ها مواجه می‌شوند، که مرکزی، گلستان، خوزستان، مازندران و گیلان از جمله استان‌هایی هستند که بیشترین رشد را در یک ساله منتهی به پاییز پارسال تجربه کرده‌اند. به علاوه، تهران کمترین تورم در قیمت زمین در فصل پاییز داشته است.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه