جستجو کردن

نوشته های اخیر

کاهش قیمت مسکن پردیس پس از تحویل واحدها

  • بازار امروز مسکن در حالیکه 5 ماه است وارد رکود سنگینی شده است و ظاهرا نشان از ادامه آن تا پایان سال یا حداقل شب عید دارد. مناطقی مانند پرند و پردیس که تعداد معاملات به دلیل قیمت پایین واحدها و وجود دلالان و واسطه گران بسیار زیاد است، بیشترین حباب قیمت را در زمان رشد قیمت ها پیدا می‌کنند و همینطور هنگامی که بازار به سمت رکود پیش میرود، بیشترین افت قیمت برای آنها اتفاق می‌افتد. یکی از عواملی که امروز باعث افت بیشتر قیمت مسکن در پردیس شده، سریعتر شدن زمان تحویل واحدها است. با این اتفاق واحدهای بیشتری برای عرضه در بازار موجود شده که خود عاملی برای کاهش قیمت‌ها علاوه بر رکودی که بر قیمت‌ها تأثیر گذاشته است، شده.

    تاکنون، افت و صعود بازار مسکن به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله عوامل موثر در این امور می‌توان به تقاضا و عرضه مسکن، شرایط اقتصادی کلان، تغییرات سیاست‌های دولتی، نرخ سود و تورم اشاره کرد. این عوامل می‌توانند به طور ترکیبی به تغییرات در بازار مسکن منطقه‌ای منجر شوند.

    کاهش قیمت مسکن پردیس پس از تحویل واحدها
    کاهش قیمت مسکن پردیس پس از تحویل واحدها

    به عنوان مشتری یا سرمایه‌گذار در بازار مسکن، مهم است که به دقت تحلیل و پیش‌بینی تغییرات در این بازار پرداخته و تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه بر اساس شرایط فعلی و آینده‌ی آن انجام دهید. همچنین، مشورت با متخصصان مسکن و مشاوران مالی می‌تواند به شما در انتخاب‌هایتان کمک کند.

    کاهش کلی معاملات تهران

    با توجه به آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران درباره تحولات بازار مسکن در شهر تهران، می‌توانیم تحلیلی انجام دهیم . همچنین در نظر داشته باشید منطقه 22 تهران کمترین آمار معاملات ثبت شده را دارد و به این علت است که پروژه های این محدوده بصورت تعاونی ساز هستند و در نقل و انتقال در تعاونی ثبت میشود .

    به همین دلیل است که آمار نقل و انتقال در اختیار مرکز آمار ایران قرار نمیگیرد کل آمار معاملات را 50 عدد اعلام کرده است در حالیکه تنها آمار معاملات پروژه زاگرس نصف این عدد میباشد .

    1. متوسط قیمت مترمربع واحد مسکونی در تهران: بر اساس اطلاعات سامانه املاک و مستغلات کشور، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به 80 میلیون و 838 هزار و 700 تومان رسیده است. این ارقام نشان می‌دهد که بازار مسکن در تهران همچنان از جذابیت بالایی برخوردار است، اما قیمت‌ها نیز به ارتفاع رسیده است.

    2.مناطق گران‌ترین و ارزان‌ترین: منطقه 1 با متوسط قیمت 157 میلیون و 952 هزار تومان در صدر گران‌ترین منطقه قرار دارد، و تعداد معاملات در این منطقه نیز نسبتاً زیاد است. از طرف دیگر، منطقه 18 با کمترین متوسط قیمت مترمربعی مسکونی (41 میلیون و 501 هزار تومان) قرار دارد.

    3. تغییرات تعداد معاملات: تعداد معاملات در بازار مسکن تهران نسبت به ماه مشابه سال گذشته (شهریور سال گذشته) با حدود 50 درصد کاهش، به 3008 فقره رسیده است. این نشان می‌دهد که تعاملات در بازار مسکن کاهش یافته و احتمالاً عواملی مانند رکود اقتصادی یا نوسانات نرخ ارز تأثیر دارند.

    4. توزیع معاملات بین مناطق: توزیع معاملات مسکن نیز می‌تواند نمایانگر نیازها و ترجیحات مختلف مشتریان باشد. مناطق مختلف دارای متوسط قیمت‌های متفاوت هستند و تعداد معاملات نیز در مناطق مختلف متغیر است.

    با توجه به این تحلیل، می‌توان نتیجه گرفت که بازار مسکن تهران همچنان پویاست و متغیراتی چون تغییرات در نرخ‌ها و تعداد معاملات تأثیر گذارند. این اطلاعات می‌توانند به خریداران و فروشندگان مسکن کمک کنند تا تصمیم‌گیری‌های بهتری انجام دهند و به تطابق با شرایط فعلی بازار مسکن بپردازند.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    تماس با کارشناس فروش پروژه